Vandaag mijn nieuwe topper eens uitproberen tegen Heijs.

Had ik al gezegd dat ik ga stoppen trouwens? Mijn toptrainee, Gijs den Tex, kan inmiddels buitenaards goed positiespelen, maar ik ga nog geen miljoen voor deze uitstekend invormzijnde en bijna 100K TSI bezittende middenvelder vangen. Ik ben duidelijk te laat geboren :( nu heb ik er schijt aan en train ik gewoon door tot hij goddelijk is. Nouja, in het geval ik door zou gaan dus...

Verkoop die Gijs dan, hoe langer je doorgaat hoe minder die vent oplevert.

Straks een topper in de beker, als ik doorga ben ik heel blij want dan heb ik kansen op nog meer rondjes. ALs ik uitgeschakeld word is mijn seizoen naar de knoppen en stop ik ook net als Koos.

Koos L schreef: Mijn toptrainee, Gijs den Tex, kan inmiddels buitenaards goed positiespelen, maar ik ga nog geen miljoen voor deze uitstekend invormzijnde en bijna 100K TSI bezittende middenvelder vangen. Ik ben duidelijk te laat geboren :(

Je bent niet te laat geboren, je hebt hem te laat verkocht.

RJ schreef: ALs ik uitgeschakeld word is mijn seizoen naar de knoppen en stop ik ook net als Koos.

Ik meen het hoor.

Maar Heijs hartelijk bedankt. Dat ik verloren heb boeit me niet echt, wel dat ik twee blessures heb. Eén van 5 weken en één (een klasse middenvelder) van 3 weken.
Wel heb ik inmiddels twee verdedigers met 3 sterren en aanvallers met 2 en 3,5 sterren gescout. We komen er wel.

Dat is beter dan wat ik heb, mijn nieuwe aanvallende 'talent' haalde wel te verstaan één halve ster. Verder gewoon gewonnen door positiespel. Wel jammer dat PM flink overhand heeft op de winkansen. Mijn aanval is echt slechter dan niet-bestaand maar toch win ik met 5-1. Oh en ik had ook twee rode kaarten :D beide verdedigers. Beetje het vvGroningen van de competitie denk ik.

Nou jongsma, het ziet er naar uit dat je binnenkort tijd over hebt.

Schandalig, de stoom komt uit mijn oren.

Jo beste jeugdteam van de GSV competitie: Winston C. check de aanval!

Hattrick is stom, ik herhaal hattrick is stom.

Perikles schreef: Jo beste jeugdteam van de GSV competitie: Winston C. check de aanval!

Gisteren haalde ik deze aanval:
Rechteraanval slecht (heel laag)
Centrale aanval redelijk (heel laag)
Linkeraanval slecht (laag)

Het mocht niet baten tegen de verdediging van Santen.

Dat haal ik met mijn normale team ook niet...

Ik haal 31 jeugdsterren met mijn team. Mijn topspeler is een 4 sterren verdediger, terwijl HaJee zelfs de beschikking heeft over een aanvaller die vijf sterren haalt. In de wedstrijd Sláinte Santen FC - SChuilingsoorder Schoffies zagen onze ratings er als volgt uit:

Sláinte Santen FC
Player rating and team formation
Team Attitude Normal
Tactic Normal
Tactic skill (no tactic)

Midfield disastrous (high)
Right Defence wretched (very high)
Central Defence passable (very low)
Left Defence wretched (very high)
Right Attack wretched (high)
Central Attack disastrous (low)
Left Attack poor (low)

SChuilingsoorder Schoffies
Player rating and team formation
Team Attitude (Hidden)
Tactic Normal
Tactic skill (no tactic)

Midfield disastrous (low)
Right Defence wretched (low)
Central Defence wretched (very high)
Left Defence wretched (high)
Right Attack poor (very low)
Central Attack passable (very low)
Left Attack poor (low)

Overigens sta ik zonder puntverlies bovenaan in mijn competitie. Volgende week tik ik het kampioenschap binnen...

Wow, hoe krijg je dat voor elkaar, zo'n goed jeugdteam?
Ik heb trouwens helaas verloren vanavond. Ik speelde voor de koppositie, maar verloren dus. Wel met beter rating, maar daar heb je dan niet zoveel aan...

Tja, je hebt wat pech gehad inderdaad. Maar ik denk dat je je backs beter op verdedigend had kunnen zetten. Je had nu een sterke centrale verdediging die nutteloos was, gezien zijn centrale aanval.

Ja klopt, was niet zo slim idd. Maar ik moet toch nog wel kampioen kunnen worden, of in ieder geval bij de eerste 2 eindigen.

Maar hoe kan het dat jullie zo'n goed jeugdteam hebben? Is dat gewoon geluk? Hoe pak je het eigenlijk aan. Ik probeer eerst mijn spelers telkens op een andere posititie, tot ze een beetje een acceptabele rating halen. Doen jullie dat ook zo?
En is het aantal sterren dat ze halen vergelijkbaar met het gewone team, of moet je het in jeugdsterren zien zeg maar..?

Er zit een beetje geluk bij natuurlijk. Met je methode is in elk geval niets mis. En die sterren zijn niet te vergelijken met gele sterren. Waarschijnlijk staan ze in een bepaalde verhouding.

Zo weer even uit de sloot.

Toch best leuk die kanttekeningen van de trainer van het jeugdteam:

Remy Sintnicolaas: Hij is een ambitieuze jonge vent en ik ben blij dat dit in zijn vooruitgang is terug te vinden. Zijn vaardigheden op het gebied van Positiespel zijn door de trainingsessies verbeterd.

Vanaf volgende week opletten bij Winston C. veeg jullie allemaal van de mat!

ja vast, zelfs zonder opstelling door te geven win ik van je

Vanavond zal mijn jeugdteam de eerste titel binnenhalen. Is het ook wel eens tijd voor :wink:

Daarnaast ben ik wel trots op mijn prestaties in de reguliere competitie: derde in de vijfde, wie had dat ooit kunnen denken?