Mijn jeugdteam is ook hard op weg naar het kampioenschap, nog steeds op de 1e plek (gedeeld met een aantal andere teams....) Het is nu eigenlijk toch nog alleen maar geluk. Misschien eindig ik uiteindelijk wel op de laatste plaats, maar tot nu toe gaat het prima.
Verder heeft het mijn middenveld voor het eerste redelijk (zeer hoog) gehaald!

Lekker is dat, verkoop je je spelers, gaan ze ineens in vorm dalen. Fijn spel dat Hattrick. Jaja, ook dat is hattrick.

ik zou ook spontaan minder gaan presteren als de coach van je af wil....

in de trend van: ik weg.. jij prutsers!

In een poging mijn hattrickseizoen te redden ga ik spitsen trainen. Aankoop van de week: Reamon Klinkhamer, rasfries en nieuwe held van het publiek.

Het gat met de nummer 1 bedraagt 5 punten. In principe onoverbrugbaar, misschien niet.

als hij iets van Wietse Klinkhamer heette, was ik meer onder de indruk ;)

RJ schreef: In een poging mijn hattrickseizoen te redden ga ik spitsen trainen. Aankoop van de week: Reamon Klinkhamer, rasfries en nieuwe held van het publiek.

Ongelooflijke Harry. Hoe lang ben je nu al keepers aan het trainen? Je wisselt vaker van training dan van kleren. Jij had allang in de V moeten kunnen zitten en ik voorspel je: volgend seizoen wordt je geen kampioen.

Word... :)

Ik ga degraderen geloof ik, want het schiet niet op en het geld is verdwenen. En het ergste is dat ik er niet eens meer zit. Werk van jaren gaat verloren...

Wissel van training Koos, dat doe ik zodra ik wedstrijden ga verliezen en het geeft je hattrickleven een nieuwe boost. Houd je beste middenvelders, verkoop je b-spul, verkoop je aanvallers/verdedigers/wingers/keepers en ga opnieuw trainen.

@Hajee, ik vind dat ik vorig jaar had moeten promoveren daarvoor had ik de kans niet. De huidige trainingswissel vind ik zo gek nog niet, keeperstrainen geeft je maximale flexibiliteit in het bepalen van de opstelling en dat is handig als je in de beker wilt uitkomen. Nu dit bekeravontuur zo faliekant mislukt is, kan ik weer iets anders gaan doen.

Daarnaast stond er in de begroting een zesde ronde beker, als je dan de vierde ronde eruit vliegt doordat je een rode kaart krijgt en uit moet spelen dan scheelt dat behoorlijk wat centen. Het spitsenduo H2 heeft mij veel successen gebracht maar ze kosten ook een lieve duit en dus moeten ze weg. Ik denk dat ik nog een keertje een SIC-artikel over deze jongens ga schrijven, ze gaven de club karakter en waren gezichtsbepalend. Jammer dat ze niet de Hale of Fame hebben gehaald en/of coach geworden zijn.

Kijk... dat noemen we nog eens beleidskeuzes maken... Niet afwachten... schoon schip maken en opnieuw beginnen. Is Feyen**rd niet wat voor jou Jongsma? :)

Ik ga in ieder geval stevig op het kampioenschap af.
Heb net twee thuiswedstrijden tegen de twee directe concurrenten stevig gewonnen. Heb een ijzersterk middenveld tegenover de rest en kan naar hartelust rustig aan doen. Na de komende twee weken komen de returns in hun stadionnetjes. Ben benieuwd of het dan nog makkelijk is.
Maar een kampioenschap zit er nu echt aan te komen.

RJ schreef: @Hajee, ik vind dat ik vorig jaar had moeten promoveren daarvoor had ik de kans niet. De huidige trainingswissel vind ik zo gek nog niet, keeperstrainen geeft je maximale flexibiliteit in het bepalen van de opstelling en dat is handig als je in de beker wilt uitkomen. Nu dit bekeravontuur zo faliekant mislukt is, kan ik weer iets anders gaan doen.

Over je p/d duel zullen we het maar niet weer hebben... Wat betreft je flexibiliteit: je hebt gelijk, en ongelijk. Omdat je ervaring verliest en geen ervaring hebt in andere opstellingen heb je organisatiedrops en grotere kansen op verlies. Het is de vraag of de flexibiliteit dat kan compenseren.

En een vraag naar aanleiding van deze uitspraak:

Wissel van training Koos, dat doe ik zodra ik wedstrijden ga verliezen

Ik denk dus dat je volgende week gaat verliezen, wissel je dan weer van training? Overigens, ik wens je er veel succes mee, want ik gun het je best.

HaJee schreef: Wat betreft je flexibiliteit: je hebt gelijk, en ongelijk. Omdat je ervaring verliest en geen ervaring hebt in andere opstellingen heb je organisatiedrops en grotere kansen op verlies. Het is de vraag of de flexibiliteit dat kan compenseren.

Een goede aanvoerder doet wonderen. Gelukkig kan good-old Joep Esser met zijn formidabele ervaring en redelijke leiderschap weer op het doel gaan staan nu de andere keepers weer weg zijn. Na een wedstrijdje oefenen heb je met zo'n aanvoerder nergens meer last van.

En een vraag naar aanleiding van deze uitspraak:

HaJee schreef:
Wissel van training Koos, dat doe ik zodra ik wedstrijden ga verliezen

Ik denk dus dat je volgende week gaat verliezen, wissel je dan weer van training? Overigens, ik wens je er veel succes mee, want ik gun het je best.

Een incidenteel verlies is natuurlijk geen aanleiding voor een trainingswissel. Structurele resultaatproblemen geven we motivatieproblemen en vormen mede de aanleiding voor een trainingswissel. Overigens ben ik het van harte oneens met jouw voorspelling en denk ik dat ik met een nulletje of 4,5 ga winnen komende wedstrijd.

RJ schreef: Een incidenteel verlies is natuurlijk geen aanleiding voor een trainingswissel. Structurele resultaatproblemen geven we motivatieproblemen en vormen mede de aanleiding voor een trainingswissel. Overigens ben ik het van harte oneens met jouw voorspelling en denk ik dat ik met een nulletje of 4,5 ga winnen komende wedstrijd.

Prima dan! Mooi dat je er vertrouwen in hebt en ik hoop dat je gelijk hebt.

Zo anderhalve maand later, hoe staan de zaken ervoor bij jullie?

Ik heb net deze pull gekregen:

Ja? Oh, hallo Rolfdeboer!

Om eerlijk te zijn, ik denk dat ik een toekomstige ster heb ontdekt. Hij zegt dat hij Johan Calkhoven heet en 16 jaar oud is.

Ik denk dat op dit moment zijn vaardigheden op het gebied van Positiespel ongeveer redelijk zijn. Wanneer ik inzoom op zijn vaardigheden op het gebied van Scoren, dan zou deze jongen wel eens getalenteerd kunnen zijn.

Kan ik hem een plek in ons jeugdteam aanbieden?
-> ehh ja!

Verder blijf ik dit seizoen lekker in de 7e divisie, zal uitkomen bij een 5e of 4e plek. Precies zoals verwacht eigenlijk. Mijn middenveld staat steeds sterker. We halen al 5 sterren en elke middenvelder heeft nu wonderbaarlijk PM. Het gaat nu tijd worden de spelers met weinig passingskwaliteiten te vervangen.

De aankopen van dit seizoen doen het erg goed. Eindelijk begint de aanval goed te lopen met nieuwe formidabele aanvaller Roelf Witteman (600k)en begint ook Marin Boros eindelijk te scoren. Utopisch spelhervatter en vleugelspeler Hugo Salskov (300k) heeft de smaak ook goed te pakken met 8 gescoorde vrije trappen/penalties en tal van voorzetten.

De topscoorders lijst ziet er dan ook zo uit:

  1. Hugo Salskov Impulse 8
  2. Roelf Witteman Impulse 8
  3. Marin Boros Impulse 7

En daar zijn we erg blij mee, in gedachten houdende dat de nr 1 tot 5 bij de top clubs behoren.

Een tevreden trainer dus dit seizoen, al had actievere deelname misschien wel betere cijfers geboekt.

Volgende week word ik kampioen als het goed is. Ik sta nu gedeelt eerste maar wel met stuk beter doelsaldo (68-10). Verder staan mijn 2 spitsen 1e en 2e in de topscoorderslijst. Gaat lekker dus

Vandaag weer eens een overwinning. Uiteraard hielden we niet de nul, de tegenstander wist in de 5% bbz die had (1 kans dus) een scoringskans van 5% te benutten. Past helemaal in de lijn van dit seizoen. Volgend seizoen nog een prutjaar, daarna stop ik.

ik ben gedegradeerd, ondanks een 0-10 overwinning.

Dhr. van der Vinne is ook op de weg terug... na twee seizoenen bouwen is het dan zover... kampioenschap en promotie. Na de instap werd ik 4e en het seizoen erop vlak voor het einde nog 3e. Nu ben ik al een week geleden kampioen geworden:
Ik sta er erg lekker voor. Helaas een smetje omdat ik een wedstrijd verloren heb die ik absoluut had moeten winnen, maar dat mag de pret niet drukken.

Met een doelsaldso van 78 voor en 10 tegen is het scoringsvermogen prima.
Leuk detail is dat de nummers 1-4 in de lijst van topscorers van mij zjn... en de nummer 7 ook.
Deze hebben respectievelijk de volgende goals gemaakt:

Gustav Falkenfeldt 16 goals (spits, redelijk scoren, redelijk ervaring... kosste mij een astronomisch bedrag van € 1000,-)

Vlado Slovak 12 goals (spits, eerste seizoen, uitstekend scoren, slecht ervaring, 142k)

Jannes van Helvoirt 12 goals(Vleugelspeler!, allrounder redelijk, ooit gehaald voor 9k voor de vleugel en lichte training, niet verwacht dat hij lang topscorer zou zijn hier)

Dicky Arets 11 goals (centrale verdediger, goed scoren en spelhervatten, eigen club en vrije ballen nemer)

Mark hoenderkamp 7 goals (Middenvelder, de ster bij Heipaal, Nog formidabel maar met een tsi van 6590.

Verdere zaken: heb een uitmuntende verdediger aangeschafd voor 350k. Hij heeft goed vleugelspel en slecht ervaring. De reden waarom hij zo goedkoop is: 6 weken eruit. Ik heb een paar doctoren erbij en hoop dat hij aan het begin vanhet nieuwe seizoen idd fit is.

Sta momenteel zesde in mijn competitie. Verwacht komende zondag wel te winnen, heb ik daarmee mijn derde kwalificatiewedstrijd binnen... Mijn teamspirit staat momenteel op "walking on clouds" dus op dat punt heb ik voldoende reserves in huis om twee wedstrijden op rij te winnen.
Ben overigens wel benieuwd naar de aanpassingen m.b.t. het trainen van conditie, hoop dat die tijdig worden doorgevoerd zodat ik er in het tussenseizoen nog gebruik van kan maken. Moet zeggen dat de conditie bij heel wat spelers bagger is. Acht de kans aanwezig dat ik mezelf een week of vier van deze trainingsvorm ga bedienen. De vorm kan toch niet heel erg veel slechter.
Jammer om te horen dat HaJee is gedegradeerd, toont aan dat het niveau van de zesde toch behoorlijk is! Nogmaal de felicitaties richting Skippy voor het behalen van het kampioenschap. Richting Jongsma kan ik alleen maar zeggen dat het allemaal wel weer goed zal komen :wink:

Over conditietrainen gesproken: ik merk dat meerderen dat nu al gaan doen. Ik heb begrepen dat het eerst in de jeugd (vanaf augustus) werd ingevoerd en pas later (wanneer?) ook in de gewone teams. Het lijkt me dat het dus nog niet noodzakelijk is om nu al extra conditie te gaan trainen. Of zit ik er helemaal naast?

Nee Hajee, je zit er niet naast. Het kan wel leuk zijn dat jij met je team al conditie hebt terwijl alle tegenstanders in de competitie het opeens moeten gaan trainen. Zelf wacht ik nog even op de wijziging, misschien ga ik wel zonder conditie spelen, of misschien wordt het wel mijn trainingsvorm.

Richting Steef wil ik nog zeggen dat het niet goed meer kan komen.