Wie wil er nou dat het gaat regenen? (Muv boeren in een droog seizoen)

waarom kun je niet zeggen dat het gaat zonnenschijnen?, regenen kan namelijk ook?? :idea:

Eigenlijk is dat niet helemaal een een juiste gevolgtrekking. De zon schijnt, de regen valt. Bij het één maak je een foutieve samentrekking die je bij de andere weglaat omdat er voor het vallen van regen al een ander werkwoord is, nl regenen.

Geheel in de trant van bovenstaande:
Kan een bui ook vallen, of trekt deze alleen maar over?

Ik zag gister een leuk programma op tv. Daar werd de vraag gesteld:

waarom is de ene bruine boon duurder dan de andere?

interessant he

Lizzy schreef: Eigenlijk is dat niet helemaal een een juiste gevolgtrekking. De zon schijnt, de regen valt. Bij het één maak je een foutieve samentrekking die je bij de andere weglaat omdat er voor het vallen van regen al een ander werkwoord is, nl regenen.

En wat dan alls een fiets valt, fietst het dan??

Waarom is het voor veel Groningers zelfs moeilijk uit te leggen wat ze verkeerd zeggen bij vangen vongen gevongen en hangen hingen gehongen, terwijl ze wel weten dat ze fout zitten?

Waarom zijn er juist als ik ziek ben geen tekenfilmpjes voor maar allemaal van die stomme sinterklaasprogramma's?

Sinterklaas Journaal? Vind ik best lachen moet ik zeggen.

een bui kan zeker niet vallen. onmogelijk, sterker nog, ik ben er tegen. een bui is slechts een 'achteraf- of voorafterm', waardoor je hem slechts kunt zien aankomen of idd overtrekken. de regen, dat zijn concrete druppels, valt. de regen zie je dan ook niet aankomen, tenzij je over het platteland de regendruppels ziet vallen.

Arnold schreef: een bui kan zeker niet vallen. onmogelijk, sterker nog, ik ben er tegen. een bui is slechts een 'achteraf- of voorafterm', waardoor je hem slechts kunt zien aankomen of idd overtrekken. de regen, dat zijn concrete druppels, valt. de regen zie je dan ook niet aankomen, tenzij je over het platteland de regendruppels ziet vallen.

aldus paulus Pietsma

Oent moân!

Lizzy schreef: Wie wil er nou dat het gaat regenen? (Muv boeren in een droog seizoen)

Oi oi oi, het gaat ook niet om een bewust willen, juist om een onbewust willen! Soms kun je je met misere (sorry) goed voelen, dwz. tevreden in zelfmedelijden... Dan wil je dat die mindere ervaring compleet is.

Lizzy schreef: Oent moân!

Ennuh, we goan hier nait Frais proat'n, he. (hou hoalt ze 't in der hoofd)

Deze vraag wordt al beantwoord bij het posten ervan, dus het is een beetje retorisch, maar krijg je een nieuwe titel bij 125 posts??

ja dus idd. Vraagje: wie heeft al die namen bedacht? Wel grappig, ik leef er altijd erg naartoe tegen de tijd dat ik weer in een nieuwe naam mag leven op dit forum :wink:

Pieter had vroeger veel tijd over.
Er is ook al een keer een topic geweest om nieuwe namen voor de rangen te verzinnen. Dus mocht je nog leuke ideeën hebben:

http://www.gsvnet.nl/portal/viewtopic.php?t=233

wie weet het volgende woord in deze serie:

achterstevoren, binnenstebuiten, ondersteboven en ........ ?

rondom? :)

nee, het woord moet uit twee antonieme voorzetsels bestaan, verbonden met het achtervoegsel (?) 'ste'.