Carloz schreef: Klinkt als een gefrustreerde respondent 8). Postbode is een beroep van de 19e eeuw en eerder ;).

Het eerste deel van je antwoord zou wel eens waar kunnen zijn. Met alle internetbestellingen die mensen tegenwoordige doen lijkt mij het tweede deel van je antwoord pertinent onjuist. Of denk je dat al die zooi via de telefoonlijn of de kabel naar binnen komt?

Wie weet hoe de spellingscontrole van MS Word precies werkt, ik kan er niet tegen dat ik hem niet helemaal snap?

Er zit een volgens mij gewoon een standaardwoordenlijst in, maar op de een of andere manier keurt hij ook alle combinaties goed van (2?) zelfst. naamwoorden en werkwoorden (en getallen?). Zo worden woorden als agendabroodtrommel (2 zelfst. nw.) fietszeehond (zelfst. nw. + een dier) beeldschermvoetballen (zelfst. nw. + werkwoord) of lentekerst door mijn Word gewoon goedgekeurd, terwijl die woorden echt nergens over gaan. Verder bestaan volgens mijn Word de woorden drieschoorsteen, vierschoorsteen, enz. tot en met negen, maar een tienschoorsteen is weer niks. Er zijn me nog wel vaker gekke dingen opgevallen... wie weet hoe het precies zit?

nog een lastige vraag dan: heb je niks te doen ofzo?

Gerard schreef: Wie weet hoe de spellingscontrole van MS Word precies werkt, ik kan er niet tegen dat ik hem niet helemaal snap? Er zit een volgens mij gewoon een standaardwoordenlijst in, maar op de een of andere manier keurt hij ook alle combinaties goed van (2?) zelfst. naamwoorden en werkwoorden (en getallen?). Zo worden woorden als agendabroodtrommel (2 zelfst. nw.) fietszeehond (zelfst. nw. + een dier) beeldschermvoetballen (zelfst. nw. + werkwoord) of lentekerst door mijn Word gewoon goedgekeurd, terwijl die woorden echt nergens over gaan. Verder bestaan volgens mijn Word de woorden drieschoorsteen, vierschoorsteen, enz. tot en met negen, maar een tienschoorsteen is weer niks. Er zijn me nog wel vaker gekke dingen opgevallen... wie weet hoe het precies zit?

Cool... bij mij keurt ie ze ook allemaal goed, behalve tienschoorsteen inderdaad.... :roll: Vaag...
Gelukkig gebruik ik nooit zulke rare woorden..

Bakkie Krasse
Gerard schreef: woorden als agendabroodtrommel, fietszeehond, beeldschermvoetballen of lentekerst

Lijkt wel alsof Youp van 't Hek ze heeft bedacht. Machtig mooie woorden, vooral de middelste twee. Wees er maar trots op.
en nee, ik kan je niet helpen.

uit pure nieuwsgierigheid hoor, maar...waarom zo'n onderschrift?

Gerard schreef: Wie weet hoe de spellingscontrole van MS Word precies werkt, ik kan er niet tegen dat ik hem niet helemaal snap? .. Verder bestaan volgens mijn Word de woorden drieschoorsteen, vierschoorsteen, enz. tot en met negen, maar een tienschoorsteen is weer niks.

Erger nog, 'eerstejaars', 'vijfdejaars', allemaal prima. Maar vanaf 'zesdejaars' word je niet meer geaccepteerd door Word. Denk daar maar eens over na.

Om direct maar het antwoord te geven, multi-schoorsteen is na de negenschoorsteen een 'veelschoorsteen' (accepteert ie wel). Daarnaast ben je vanaf je zesde jaar blijkbaar 'ouderejaars' (wordt wel geaccepteerd), wat ik dus nog niet eens van mezelf kan zeggen.
Bij vlak gaat ie door tot vierentwintigvlak, wat curieus is, want het laatste regelmatige veelvlak is de icosaëder, het twintigvlak.
Bij 'De **jarige geschiedenis' gaat het goed t/m negenduizend, en vanaf tienduizend gaat het mis, wat ontegenzeggelijk duidt op een creationistisch wereldbeeld.

Gerard, ik vind dit een SIC-artikel waard. Of een afstudeeronderzoek.

PS ook leuk: 'Gerard was de allerallerbeste assessor primus' dat mag, maar allerallerallerbeste niet. Als ik 'lakste' probeer mag er uberhaupt geen 'aller' voor, als ik 'traagste' probeer mag het er max. 1 keer voor.

Even 2 vragen die mij dwars zitten:

  1. Waar begint het achterhoofd en eindigt het voorhoofd?
  2. Hoe heet het uiteinde van je schoenveter?

Op vraag 1:

Je moet dus het middelste plaatje hebben, onder zit je neus en dat is dus je 'voorhoofdsbot'

Henri L schreef: Even 2 vragen die mij dwars zitten: 1. Waar begint het achterhoofd en eindigt het voorhoofd?

bij je haargrens henri, je haargrens.

Henri L schreef: Even 2 vragen die mij dwars zitten: 2. Hoe heet het uiteinde van je schoenveter?

haha hoe kom je nou weer bij die vraag?! maar goed, met even googelen is het zo gevonden: nestel (dat is dus dat plasticen uiteinde, neem aan dat je die bedoelt...)

(zie ook www.veters.nl :) )

Maar wat zit er dan tussen je voorhoofd en je achterhoofd?

dikke vette fontanel

RianneS schreef:
Henri L schreef: Even 2 vragen die mij dwars zitten: 2. Hoe heet het uiteinde van je schoenveter?

haha hoe kom je nou weer bij die vraag?! maar goed, met even googelen is het zo gevonden: nestel (dat is dus dat plasticen uiteinde, neem aan dat je die bedoelt...)

(zie ook www.veters.nl :) )

Of: Veterstiften als het plastic uiteinden zijn, veterbeslag als het metalen of zilveren uiteinden zijn. Verder heten de ronden metalen uiteinden malieën.