Vriend Niels

Wanneer gaan we eten?

Master Gee schreef: [..] Waarom klinkt überhaupt intelligenter dan sowieso, of is dat voor iedereen weer anders? En als dat zo is:"Hoe dat zo?" En is 'hoe dat zo' Gronings of zo?

En waarom schrijven veel mensen: zo ie zo.

En waarom schrijven veel mensen: zo ie zo.

Dat zie ik nooit iemand doen. Wat ik wel érg vaak zie, is het volgende.
Zinnen die eruit zien als "Jurgen's fiets". Overal zie je het: in het proefschrift van Eddo Evink dat ik nu lees, in De Volkskrant, in de strip van Maaike Hartjes, op KindaMuzik.net, in de kikkerkinderboeken van Max Velthuis. Beseft dan werkelijk niemand (lees: niemand) dat een dergelijk genitiefvervoeging niet Nederlands, maar Engels is?

Correct: "Jurgens fiets".

Ik besef het. En ik erger me. (Maar het is wel Catharina's ergernis.)

Waarom grijpen mensen dit topic aan om hun superieure taalkennis te demonstreren? (Staak dat!)

Als jij dat al superieur vindt, wacht dan totdat ik écht begin. Basiskennis, jongen.

agent_Fox_Mulder

Je kunt Jurgens fiets natuurlijk altijd proberen te omzeilen. (subtiel)

waarom zeggen bijna alle Groningers 'beter als / mooier als / groter als' ipv 'beter dan / mooier dan / groter dan' enz.?!

agent_Fox_Mulder

Dat klopt ja? Wat leuk ja! etc ja. ????

agent_Fox_Mulder schreef: Dat klopt ja? Wat leuk ja! etc ja. ????

waar kom jij dan weg?

fredkroket schreef: waar kom jij dan weg?

Ook al zo typisch... Waar kom jij vandaan, is toch meer ABN

agent_Fox_Mulder
fredkroket schreef: [..] waar kom jij dan weg?

?

Vriend Niels

Van wie ben jij er eentje??

he ik heb ook een probleem, ik zie de hele tijd posters van dr Oetker met carrot cake. Nou vraag ik me af, waarom heet het carrot cake en niet worteltjestaart? Zou het vanwege die mop met een veel te hoog grap-in-de-pap gehalte zijn?

Waarom zeggen mensen uit Zuid-Holland 'heb jij al eens carrot cake op', wanneer ze bedoelen 'heb jij al eens carrot cake gehad/ gegeten'?

RC schreef: Waarom grijpen mensen dit topic aan om hun superieure taalkennis te demonstreren? (Staak dat!)

Ok, maar nog één ding: waarom maken de bezoekers van dit forum zo afgrijselijk veel d/t-fouten? Wordt dat er niet meer ingestampt tegenwoordig?

Als je eerst pasta eet, en dan anti-pasta...heb je dan nogsteeds honger?

Waarom mist Polak zo'n kans?

vet schreef: Waarom zeggen mensen uit Zuid-Holland 'heb jij al eens carrot cake op', wanneer ze bedoelen 'heb jij al eens carrot cake gehad/ gegeten'?

dat zeg ik ook altijd, is dat gek dan?

Waarom ja zeggen Groningers 'nodig zijn' in plaats van 'nodig hebben'?