Jean schreef: Volgens mij is daar een wedstrijd over uitgeschreven, en winnaar was geloof ik 'Beurtbalkje'. Briljant.

In het Gronings hebben ze trouwens 'miendientje' voorgesteld. Het balkje scheidt het mijne van het dijne. Niet minder lucide.

Budgetbalkje...?

Ga niet voor jouw boodschappen betalen...

RC schreef: Is er ook een wedstrijd voor de naamgeving van die harde eindjes van je veter (zie djurre)? Ik stem voor: 'harde eindjes'.

Sterker nog, daar is een naam voor!! Het was een vraag in een quiz laatst.
Ik ben het antwoord alleen weer vergeten... :oops:

de AH-vakterm is een engelse. ben m alleen ff kwijt. weet nog wel dattie lelijk was.

ik stel voor dat we in het antwoordoplastigevragentopic alleen dingen mogen zeggen die eindigen op een vraagteken?

is een mogelijk antwoord op de lastige vraag van het harde eindje misschien het woord veterstop?

Ze heten dus nestels.

Volgens forum.

hmm, erg betrouwbaar?

www.nutteloos.com schreef: Nog even voor de algemene kennis: die kleine dingetjes aan het uiteinde van je veters zijn nestels, als je ze aan de veter zet ben je aan het nestelen en de gaatjes waar je je veter doorheen rijgt zijn, hoe origineel, nestelgaten. Een gemiddelde nestel is overigens 1,5 cm lang.

Zoeken op 'nestels'.

Waarom heeft Jezus zelf nooit een boekje geschreven?

Waarom bestaat er een tv-programma dat Stand.nl heet?
Waarom kunnen de meeste mensen geen zinnige dingen zeggen en mag wel elke idioot zijn woordje doen sinds Fortuyn?
Wanneer stopt Yoeri Albrechts met het zeggen van ongelooflijk stompzinnige dingen ('vriend' van Van Gogh en Fortuyn en derhalve gerechtvaardigd om in elk overbodig discussieprogramma ongenuanceerd en redeneer-technisch al rondjes draaiend Van Gogh op te hemelen en Fortuyn tot grootste Nederlander allertijden uit te roepen onderwijl zichzelf tegensprekend, ook in Stand.nl)?
Waarom bestaat gabbermuziek nog? Ik dacht dat dat 8 jaar geleden een stille dood gestorven was.
Waarom komt steeds opnieuw in het nieuws wat Maurice de Hond nu weer gepeild heeft?
Waarom is er zoveel media?
Waarom praten veel GSV'ers op dezelfde GSV manier; dezelfde intonatie en vreemde klanken als een 'dikke' t?
Waarom is er een klein groepje dat de muziek op swingavonden monopoliseert?

Tjonge Jurgen, dat zal je een paar nachten gekost hebben...
Gabbermuziek zal altijd blijven bestaan trouwens. (Dit in tegenstelling tot Simplon.)
En die Albrechts is het eigenlijk niet eens waard dat je 'm noemt... Wat een sjon.

(Het is overigens: waarom zijn er zoveel media.)

Jurgen: waarom kijk je in vredesnaam naar stand.nl dan? Scheelt je een hoop frustraties en nu kom je bovendien nog veel te laat voor de OV-cie vergadering hier bij Ewout :)

Jurgen schreef: Waarom bestaat gabbermuziek nog? Ik dacht dat dat 8 jaar geleden een stille dood gestorven was. Waarom is er een klein groepje dat de muziek op swingavonden monopoliseert?

GABBER IS BACK!! 8) :rausch:

K%S aka Boter... 60B schreef: (Het is overigens: waarom zijn er zoveel media.)

Dat mij dat moet overkomen. Op de OV-vergadering bij Ewout was ik inderdaad te laat, en gabbermuziek schijnt inderdaad weer terrein te heroveren. Ditmaal is Cavello en co. niet overheersend, maar het dubieuze Lonsdale de dresscode.

Een veel interessantere vraag is: waren Adam en Eva kinderen? En: ontketen ik hier nou een theologische discussie mee of moet ik dan ff doorgaan?
Over die schapen: van water zet je toch uit? (Beta gevraagd)
Jezus kon vast niet schrijven; had Hij ni nodig.
Waarom zijn mensen zo afschuwelijk dom?!?

Jezus schreef wel eens in het zand. Waren dat gewoon wat kriebels dan?Ook kon Hij lezen, want Hij las een voor uit de boekrol van Jesaja.

Waarom kent mijn spellingscontrole (word 2002) wel het woord 'nooddruftigheid' maar niet 'internetbankieren'?

waarom gebruik jij het woord nooddruftigheid in een medisch verslag? en het woord internetbankieren dan? waarom gebruik je überhaupt deze woorden?

Arnold schreef: überhaupt

Waarom klinkt überhaupt intelligenter dan sowieso, of is dat voor iedereen weer anders? En als dat zo is:"Hoe dat zo?"
En is 'hoe dat zo' Gronings of zo?

en wat bedoel je in het geval van 'is het Gronings of zo' met zo?