Hier een hele dringende: hoe kan het dat sommige dingen ineens een geluid maken? Mijn radio maakt bijvoorbeeld soms een tikgeluid, in uitgeschakelde toestand terwijl ik niet in de buurt ben. Heel eng dit.

Henri!! schreef: Nou das heel simpel: @ Hanze is duidelijk voor mensen die langs komen de rest erachter heeft niet veel zin, maar daar staat wel of ik gestoord wil worden of niet. (studeren) geeft aan dat ik druk ben, dus liever niet wil worden gestoord. (wat ik nu heb) geeft gewoon aan, dat ik niet iets belangrijks aan het doen ben, dus dat aanspreken via msn me niet uit maakt, als je maar wel wat te melden hebt.

op zich kan je ook gewoon je status op appear offline of busy of away of wat dan ook zetten... das net zo duidelijk en hoef je niet elke keer te typen.

Of ik nu slim of dom ben, ik kan het verhaal van RC wel bevestigen. Ik heb heel vaak meegemaakt dat ik in bed lag en plotseling de klok heel hard hoorde tikken.

Luuk schreef: Of ik nu slim of dom ben, ik kan het verhaal van RC wel bevestigen. Ik heb heel vaak meegemaakt dat ik in bed lag en plotseling de klok heel hard hoorde tikken.

dat is echt heel irritant vooral als je niet kunt slapen, tik tik tik.....

dat is niet de klok, dat zijn aliens die op je deur kloppen. echt waar hoor

:iamwithstupid: yea right

Gisteren de "Sum of all fears" gekeken op SBS6. Belangrijkste verschil met het boek is dat in de film een neo-nazistische organisatie achter de aanslag zit, terwijl dat in het boek een islamitische terreurorganisatie is. Iemand die weet of er een reden voor is dat dat is aangepast?

Vroeg het me gewoon ff af.

In het kader van de multiculturele samenleving, destijds was alleen neo-nazisme not done.

(en daarbij (ik heb de film niet gezien) een foute organisatie uit Zuid-Amerika spreekt toch veel meer tot de verbeelding?)

Nja, vond het toch al een film waarbij je beter het boek kunt lezen. Maar wel opvallend dat ze het grootste deel van het plot overnemen (behalve dan dat ze de hele Jack Ryan-chronologie overhoop gooien en de superbowl om de één of andere vage reden in Baltimore is ipv Denver), maar zo'n essentieel punt aanpassen. Lijkt iets politiek corrects achter te zitten.

En die foute organisatie uit Zuid-Amerika is Clear and Present Danger ;).

vind het boek veel leuker.

zoals zo vaak

En nu wil ik het weten!

Ik zit hier met een stapeltje boterhammen, een peer en bakje yoghurt voor mij. Deze ga ik zo lekker opsmikkelen.

Nu is mijn vraag: is het slecht, of minder goed, om voor het slapen gaan te eten? Feit is namelijk dat ik 9 van de 10 ochtenden wakker wordt omdat ik honger heb. Mijn remedie daarvoor is dus voor het slapen gaan te eten, maar ik mijn meen mij te herinneren wel eens gehoord te hebben dat dit niet goed zou zijn.

Wie kan mij hier uitsluitsel over geven?

Je verbrandt het minder goed of zo en dus word je er dik van. Maar dat kun je best hebben hoor...

Koos L schreef: Je verbrandt het minder goed of zo en dus word je er dik van. Maar dat kun je best hebben hoor...

jawel, ik doe het elke avond, en je weet hoe strak mijn lichaam is.....

Jean schreef: En nu wil ik het weten! Ik zit hier met een stapeltje boterhammen, een peer en bakje yoghurt voor mij. Deze ga ik zo lekker opsmikkelen. Nu is mijn vraag: is het slecht, of minder goed, om voor het slapen gaan te eten? Feit is namelijk dat ik 9 van de 10 ochtenden wakker wordt omdat ik honger heb. Mijn remedie daarvoor is dus voor het slapen gaan te eten, maar ik mijn meen mij te herinneren wel eens gehoord te hebben dat dit niet goed zou zijn. Wie kan mij hier uitsluitsel over geven?

Alles met mate, Jean. Veel eten voor het slapen noodzaakt het lichaam tot een forse inspanning: de spijsvertering. De activiteit die het lichaam dan moet ontplooien is natuurlijk niet bevorderlijk voor de slaap, waarin bijvoorbeeld de hartfrequentie juist enorm daalt. Wakker worden van de honger is natuurlijk ook geen pretje. In principe kan (bij gezonde mensen) de lever genoeg energie vrijmaken gedurende de nacht om een bepaald basisniveau van energietoevoer te garanderen. Dit proces stimuleert echter ook het 'hongercentrum', met als gevolg: honger. Op zich niet erg dus, maar als je er wakker van wordt kan je ervoor kiezen voor het slapen gaan met mate te eten. Een andere optie is om een glas onverdunde ranja naast je bed te zetten en te atten als je wakker wordt. Gegarandeerd nog enkele uren ongestoorde slaap.

Volgens mij.

Staande met een jaarverbands-polo voor een noviet wordt de vraag gesteld: bij welk jaarverband zit ik?

euh.... geen idee

:?

RC schreef: Een andere optie is om een glas onverdunde ranja naast je bed te zetten en te atten als je wakker wordt. Gegarandeerd nog enkele uren ongestoorde slaap. Volgens mij.

Wat een onzin. Je kunt dus ook een broodje pindakaas onder je kussen leggen en opeten als je wakker wordt. dan kun je ook nog ff verder pitten. Het wakker worden leek me juist het probleem...

RC schreef: Een andere optie is om een glas onverdunde ranja naast je bed te zetten en te atten als je wakker wordt. Gegarandeerd nog enkele uren ongestoorde slaap.

:shock:

Kiffen schreef:
RC schreef: Een andere optie is om een glas onverdunde ranja naast je bed te zetten en te atten als je wakker wordt. Gegarandeerd nog enkele uren ongestoorde slaap. Volgens mij.

Wat een onzin. Je kunt dus ook een broodje pindakaas onder je kussen leggen en opeten als je wakker wordt. dan kun je ook nog ff verder pitten. Het wakker worden leek me juist het probleem...


Ik geef toe dat het advies niet terug te vinden is in de medische literatuur. Wel werkt een glas ranja, mits onverdund, natuurlijk vele malen sneller dan een broodje pindakaas, dat beter genuttigd kan worden wanneer de -ex-slaper definitief besluit op te staan.
Koos L schreef: Je verbrandt het minder goed of zo en dus word je er dik van. Maar dat kun je best hebben hoor...

Ik denk dat dat wel mee valt... Het is beter om overdag niet te eten en pas ’s avonds een stevige maaltijd te verorberen. Tot nog toe werd er door vele artsen vanuit gegaan dat het spreiden van maaltijden over de dag beter zou zijn voor de lijn, maar tijdens mijn afstudeeronderzoek blijkt nu dat een zogenaamd 'blowout-dieet' juist goed is voor de lijn. (De conclusies worden trouwens ook gepubliceerd in het medische tijdschrift The Lancet.)

Een flinke maaltijd vlak voor het slapen is juist gezond, niet alleen omdat het leidt tot gewichtsverlies, maar ook omdat het de bloeddruk verlaagt en bescherming biedt tegen hartaanvallen en hart- en vaatziekten. (Dit zijn de uitkomsten van m'n onderzoek dat overigens grotendeels op ratten is uitgevoerd). Ons stofwisselingsysteem is ontstaan in de tijd dat de mens nog een jager-verzamelaar was. Toen was het leven een mengelmoes van honger en overvloed: men moest het soms een paar dagen lang zonder voedsel stellen, totdat er een voorraad werd gevonden en men kon gaan schransen.

Volgens mijn afstudeerscriptie is het eten op regelmatige tijden misschien wel net zo schadelijk als het feit dat de mens nu veel minder beweegt dan de jager-verzamelaars van toen. Een zware maaltijd voor het slapen gaan heeft ook een beschermende werking kunnen tegen ziektes en aandoeningen als kanker en diabetes.

Ik denk dat de positieve effecten van het ‘blowout-dieet’ worden veroorzaakt doordat het lichaam hierdoor wordt gedwongen om proteïnen en andere chemicaliën te produceren, die normaal alleen in 'stress'-situaties worden aangemaakt, zoals tijdens een lichamelijke training. Er worden ook stoffen aangemaakt die het afbreken van hersencellen tegengaan en die andere cellen beschermen tegen kanker.

Scepsis
Sommige Britse experts zijn sceptisch over de resultaten van mijn onderzoek. "Normaal gesproken hebben mensen die de hele dag niets kunnen eten de neiging om dat tijdens de volgende maaltijd over te compenseren", zei Dr. Joanne Lunn van der British Nutrition Foundation tegen mijn afstudeerbegeleider. "Op de langere termijn is het waarschijnlijk toch beter om een gezond, gebalanceerd dieet te volgen als je wilt afvallen." Dr. Lunn staat echter bekend als enorme prutser.

Dus Jean, als je af wilt vallen... Ga zo door!

Gerard schreef: Dus Jean, als je af wilt vallen... Ga zo door!

Verhip! Ik ga vanavond nog een noviet volproppen met spaghetti...