HT

De Batavierenrace
26 april klinkt jaarlijks het startschot voor de grootste estafetteloop van de wereld: de Batavierenrace.

De route loopt van het Universitair Sportcentrum Nijmegen, via Duitsland, de rustige Achterhoek en de Oude Markt in hartje Enschede naar de campus van de Universiteit Twente.
De totale loopafstand bedraagt ruim 185 kilometer en is onderverdeeld in 25 etappes (17 heren- en 8 damesetappes). Er nemen ieder jaar ruim 7.500 atleten aan deel, allen studenten; aan dit enorme deelnemersaantal dankt de Batavierenrace sinds jaar en dag haar vermelding in het Guinness Book of Records. Daarnaast is de Batavierenrace het grootste studentensportevenement van Nederland. Een jaarlijks terugkerend mammoetevenement met een uniek karakter: een mengeling van topsport en zwoegend recreëren!

Kijk ook eens op http://www.batavierenrace.nl :D :D

Waarom jijzelf niet Henri? En wie is die Koos in de poll?

De GSV heeft hier eerder aan meegedaan en is hier toen 97e van de 232 deelnemende teams geworden. En 1e van de VGS-en (boven, als ik het goed heb, de VGST en de VGSN-TQ). Moet je absoluut meegemaakt hebben! Dus als je een beetje van hardlopen houdt...
En anders heb je na afloop altijd nog een topfeest.

Als het ff kan, doe ik mee.

Als Geertsma meedoet, moet 'ie absoluut ploegleider worden!

Hé, laat mij ook es ff lekker randlid wezen...

Maar om het ff wat te promoten: het is echt een geweldige belevenis waarbij je dus (zoals boven vermeld) met ruim 7000 mensen aan het hardlopen bent van Nijmegen naar Enschede (hoewel niet allemaal tegelijk). De snelste ploeg deed er in 1999 iets meer dan 11 uur over en de langzaamste bijna 23 (hoewel dat inclusief straftijd is, dus zo lang duurt het evenement uiteindelijk niet).

Je loopt in 3 ploegen en begint om 12 uur 's nachts. De laatste afstand wordt, als ik het goed heb, rond een uurtje of 6 's middags gelopen. Het is dus een estafette-loop waarbij je verschillende afstanden hebt, variërend van zo'n 3 - da's dan wel voor de dames - tot zo'n 12 - en da's voor de heren - kilometer. De etappe's staan trouwens .

Ik zou zeggen: als je ff kan en wel es aan hardlopen doet, doe dan gewoon mee, want je maakt echt iets mee.

Zeg nou zelf: hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze om 5 uur 's nachts 9km hebben hardgelopen...

ik wil wel meedoen....heel graag lijkt me rete tof

Lijkt me ook leuk, al duurt 23 april natuurlijk nog wel een tijdje...

Ook het collectief trainen van tevoren heb ik wel zin in. Moet er wel even een keiharde ploegleider komen :D

VGST en VGSN-tq deden vorig jaar ook mee idd.

Ik had het over 1999... :)

ik doe mee

Joachim Sickbock

Ik wil denk ik ook meedoen, alleen ik moet beurs afwachten om wondersloffen te kopen. Count me in!

he spac!
goed bezig, leuk idee was dat van mij he, dus nu moet ik natuurlijk ook meedoen, lijkt me leuk. Maar dan wel van te voren samen trainen! Vrouwen der GSV geef u ook op! anders krijgen we van te voren al strafpunten als we niet genoeg vrouwen in het team hebben.

Ik wil ook wel meedoen. Goede aanleiding om mijn conditie wat verder te verbeteren.

kun je ook alleen naar dat feest? Want ik wel ook wel meedoen, aan het feest dan

ik doe ook mee! ben de laatste tijd alweer aan het hardlopen geslagen. is de afstand per persoon een simpele berekening van 175:25 = 7 km? prima te doen.
edit: lees nu pas de post van Geertsma, dus dat probleem is ook de wereld uit. ik doe nog steeds mee.

Lijkt mij ook wel tof. Count mij in!

Ik ben ook al hard aan het trainen. Doe graag mee.

yoo lijkt mij ook wel lache, nog een half jaar om te trainen... moet kunnen! ik doe mee!

Zelfs ik ben wel enthousiast, je mag mij ook opschrijven dus. Goede reden om echt eens wat te gaan presteren, lijkt me wel een uitdaging.

Ojojoj! Wat een enthousiaste mensen!!! TOP! :lol:

Maar willen de mensen die zich zo enthousiast hebben aangemeld, ook serieus willen nadenken over het zijn van ploegleider. Het gaat erom dat ik voor 30 november een ploegleider + team aan kan melden voor de race. Verder stelt het niet heel veel voor. Wellicht is het leuk om als ploegleider te regelen dat er collectief getraind wordt, dat er een loopschema gemaakt wordt etc.

Opeens heb je het: je wordt ploegleider!

Oh ja: zijn er nog meer hardloopvrouwen?

Ik weet niet of ik de meest aangewezen persoon ben om ook mee te rennen, dus geef ik me maar op als mental coach, kan dat ook?
Ik ga mee als grootste fan.

Maar ik vind hardlopen niet leuk. Mag ik niet 3 kilometer bommen?