Oh helemaal vergeten maar je had trouwens wel goed!
Met welk land deelt Frankrijk haar langste grens?
Maar verenigd koninkrijk
+1
Wilmar
Brazilië
+0
David O
België
+0
grasMaaiker
Spanje
+1
Astronout
Het is Brazilië! Frans Guyana is namelijk een "département outre-mer", een overzees gebied. Dat grenst aan Brazilië voor iets langer dan dat l'Hexagone (de benaming voor 'normaal' Frankrijk) aan België grenst.
+0
Wilmar
Wat is de oudste internationale organisatie die nog steeds bestaat?
+0
steven
katholieke kerk?
+0
Wilmar
Nee dat is zeker ook een goeie maar de definitie van internationale organisatie die ik bedoel is "een organisatie die zich over minstens drie landen uitstrekt. Een internationale organisatie wordt altijd opgericht op basis van een verdrag of een akkoord dat door de leden (landen) aanvaard en ondertekend wordt." (Wikipedia)
+0
NienkeBraam
Verenigde naties
+0
SikkeG
het rode kruis
+0
Harryapperloo
Unicef
+0
Rein
Vrijmetselaars
+0
grasMaaiker
Leger des Heils / Salvation Army
+0
TomSchoemaker
Orde van Malta
+0
ThomasL
Volkenbond
+0
MennoVelthuis
Orde van het gulden vlies?
+0
Wilmar
Aangezien niemand echt in de buurt is gekomen en ik me nu bedenk dat dit misschien een iets te specifiek en moeilijk feitje is, kom ik met een hint: de organisatie heeft iets met een rivier te maken...
https://story.snapchat.com/p/85eea388-64ae-46c0-ae38-aace74680dce/1301955222312960/1301955222315022
Gevaarlijk spul
Het duurt me te lang.
Met welk land deelt Frankrijk haar langste grens?
Oh helemaal vergeten maar je had trouwens wel goed!
Maar verenigd koninkrijk
Brazilië
België
Spanje
Het is Brazilië! Frans Guyana is namelijk een "département outre-mer", een overzees gebied. Dat grenst aan Brazilië voor iets langer dan dat l'Hexagone (de benaming voor 'normaal' Frankrijk) aan België grenst.
Wat is de oudste internationale organisatie die nog steeds bestaat?
katholieke kerk?
Nee dat is zeker ook een goeie maar de definitie van internationale organisatie die ik bedoel is "een organisatie die zich over minstens drie landen uitstrekt. Een internationale organisatie wordt altijd opgericht op basis van een verdrag of een akkoord dat door de leden (landen) aanvaard en ondertekend wordt." (Wikipedia)
Verenigde naties
het rode kruis
Unicef
Vrijmetselaars
Leger des Heils / Salvation Army
Orde van Malta
Volkenbond
Orde van het gulden vlies?
Aangezien niemand echt in de buurt is gekomen en ik me nu bedenk dat dit misschien een iets te specifiek en moeilijk feitje is, kom ik met een hint: de organisatie heeft iets met een rivier te maken...
De Hanze