He, jammer. In het kader van twee goede antwoorden wilde ik net weer een vraag gaan stellen... mmm.... maar goed, ik heb er toch nog eentje open staan.

Let op, vraag:

Hoe heet het kleine theater in Parijs waar "La Cantatrice Chauve" van Ionesco wordt opgevoerd?
(Hint: mevr. Satter...)

Wat een hemeltergende vraag Stieneke bijna even erg als de hint, die jij als enige leerling ooit op het greijdanus die [webciecensuur], als enige kunt geven.

En weet iemand toevallig wat dan nu het langste volk op aarde is, ik wil het weten maar wil het niet opzoeken.

Ach, dat zijn vast de Zweden.

Welke keizer kocht Jeruzalem een jaartje (en waarom/wanneer)?

toevallig heb ik dat net gelezen en dat zijn de Nederlanders. En de quest heeft altijd gelijk dus da tmoet kloppen!

Stieneke schreef: Hoe heet het kleine theater in Parijs waar "La Cantatrice Chauve" van Ionesco wordt opgevoerd? (Hint: mevr. Satter...)

Arghh! Die heb ik geweten! Toen ik oefende voor mijn rol als Franse houthakker, vertelde ze altijd vol overgave over dat theater...

annemarieke

ooo Stieneke, ik ben mn hersenen zo hard aan het kraken nu.... ik weet het ik weet het.... maar nu niet :?
en pytric, ik had ook niet echt een hekel aan Satter, [webciecensuur]

Comme c'est curieux, comme c'est bizarre et quelle coincidence!

Dit topic brengt weer fundamentele filosofische vragen in me naar boven. Bijvoorbeeld: wat is kennis? Wat is belangrijk om te weten? Waarom vind een persoon het een belangrijker om te weten dan het andere?

Kort gezegd: waarom vind ik het belangrijker te weten van een keizer uit de dertiende eeuw dan te weten van een theater(tje) in Parijs, wat ik ipp zou kunnen bezoeken?

(als dit geen triviale vragen zijn...)

Inderdaad, dat zijn het niet.

Maar nog even over dat langste volk (fijn dat het zoveel stof heeft doen opwaaien): Ik was van mening en had van 3 jaar geleden gehoord dat het de Denen waren, met de Nederlanders op een verdienstelijke tweede plaats. Ik vermoed dat als het een ander volk dan Nederlanders zou zijn, het dus de Denen zouden moeten zijn. Lastig dit, en als semi-triviale vraag eigenlijk flauw, omdat tie tijdgebonden is.

blijven dus de vragen over die keizer en het theater staan, wil je ajb niet alleen voor greijdanoontjes vragen stellen?

Die vragen blijven nog wat langer staan. Ik doe er nog even twee makkelijke bij.
Die moeten binnen een uurtje wel opgelost zijn.

  1. Wie volgde Margaret Thatcher op als premier van Engeland?
  2. Wie was burgemeester van New York tijdens de aanslagen van 11 september?
  1. John Major
  2. ... Giuliani

Beide met een zekere onzekerheidsfactor.

Bravo!

Een eitje dan: hoe luidt de openingszin van de Odyssee? (Nederlands volstaat...)

Arnold schreef: blijven dus de vragen over die keizer en het theater staan, wil je ajb niet alleen voor greijdanoontjes vragen stellen?

Slechts de hint had betrekking op het Greijdanus College. Het theater uit de vraag mag als bekend verondersteld worden bij een veel groter publiek.

De naam van het theater is Theatre de la Huchette, te vinden aan de Rue de la Huchette in Parijs.

Jullie vergeten de échte trivialen feitenvraagjes

Rinze schreef: Hoe heet de broer van Diana Ross die door 3 pitbulls is doodgebeten?
Arnold schreef: Een eitje dan: hoe luidt de openingszin van de Odyssee? (Nederlands volstaat...)

Iets in de trant van: Vertel over die zwerver die ronddoolt nadat ie Troje vernield heeft. En ergens midden in de zin zit dan uiteraard een 'O muze'..

Stieneke, mooi dat je me uit mn lijden verlost hebt, maar toch schade dat ik er niet meer op kon komen.

Lech Walesa

Hoe heet de huidige burgermeester van New York

Mausie schreef:
Arnold schreef: Een eitje dan: hoe luidt de openingszin van de Odyssee? (Nederlands volstaat...)

Iets in de trant van: Vertel over die zwerver die ronddoolt nadat ie Troje vernield heeft. En ergens midden in de zin zit dan uiteraard een 'O muze'..

Stieneke, mooi dat je me uit mn lijden verlost hebt, maar toch schade dat ik er niet meer op kon komen.

'O muze, vertel mij van de man...' (wat weer een Gomarus-2003 vraag zeg!)

Hoeveel pitten zitten er in het klokhuis van een appel?

Lech Walesa schreef: Hoe heet de huidige burgermeester van New York

Michael Bloomberg

idd Mausie en Ursa, 'Muze bezing mij de man van velerlei listen...'

Ilja, nieuwe vraag?