Octr

Triviale feitenkennis: het mag weer! De onnozelheden vliegen je om het hoofd, GSV'ers quizzen vaker dan ooit en de triviale feitjes blijven in grote hoeveelheden toenemen.

In dit topic de gelegenheid om een vraag aan de rest voor te leggen. Degene die het antwoord weet (probeer nou gewoon eerlijk zonder hulpmiddelen als google op het antwoord te komen), mag ook een nieuwe vraag stellen. Ik zal het spits afbijten.

Een actuele: Hoe heet de ontvoerder van Natascha Kampusch?

Een minder actuele: Wie schreef over Tom Sawyer en Huckleberry Finn en hoe heette deze schrijver echt (hij schreef onder een pseudoniem)?

Wolfgang Tripolidinges.

Wat is het jaarverband uit 1992?

Snel volgens mij, maar dan met weirde S

Shit moet nog een vraag bij:

Real Madrid won de eerste vier edities van de europacup 1 wie won de vijfde?

Ursa, je hebt de voornaam goed. Pytric, lastige vraag. Ga ik even over nadenken.

pytric schreef: Snel volgens mij, maar dan met weirde S Shit moet nog een vraag bij: Real Madrid won de eerste vier edities van de europacup 1 wie won de vijfde?

Real Madrid won toch 5x achter elkaar? Zo niet dan is het volgens mij Inter.

wie was er in 2002-2003 Mister GSV?

Niet goed Henri, eerst de vraag beantwoorden dan de volgende ;)

@Henri Aadje Weening my guess

Ja, ik denk ook Adriaan Weening.

Vraag
Hoe luidt het opschrift, te weten een bijbels citaat, van dit schilderij van de 17e eeuwse Leidse schilder David Bailly?

pytric schreef: Snel volgens mij, maar dan met weirde S Shit moet nog een vraag bij: Real Madrid won de eerste vier edities van de europacup 1 wie won de vijfde?

Real Madrid won de vijfde ook

Mausie schreef: Een actuele: Hoe heet de ontvoerder van Natascha Kampusch?

En hoe heet de vriend/collega van hem welke een maand voor de ontsnapping van Natascha met haar heeft kennisgemaakt?

In antwoord op de eerste vraag van Stieneke:

"Vanitas vanitatum et omnia vanitas" (Prediker 1:2).

Nieuwe triviale vraag: Wat was de vorige dag dat het zulk mooi weer is als vandaag?

Die vriend heet Ernst Holzapfel. De ontvoerder (niemand heeft nog zijn naam kunnen noemen) heet Wolfgang Priklopil. Idiote naam. Weet al iemand wie over Tom Sawyer en Huckleberry Finn heeft geschreven? En het is alweer een tijdje geleden dat het mooi weer was..

Mausie schreef: Een minder actuele: Wie schreef over Tom Sawyer en Huckleberry Finn en hoe heette deze schrijver echt (hij schreef onder een pseudoniem)?

De schrijver van dat boek is Mark Twain. Ik ben echter te lui om op te zoeken hoe hij echt heette.

Shit, mn vraag is verkl**t idd vijf keer op rij, ik bedoelde de zesde, bij mijn weten Benfica.

Aangezien Feschbach te lui is om een vraag te stellen een van mij:

In de Egyptische oudheid was het verboden de naam van de Farao op te schrijven laat staan uit te spreken. Als schrijvers zich gedwongen voelden de naam toch op te schrijven deden ze dit wel, met toevoeging van een rechthoek om de naam, die de naam afschermde van alle andere inferieure woorden. Hoe heet zo'n rechthoek?

@Jaap, er is btw een briljante Asterix waar deze bijbelse quote in voorkomt.

Mausie schreef: Die vriend heet Ernst Holzapfel. De ontvoerder (niemand heeft nog zijn naam kunnen noemen) heet Wolfgang Priklopil. Idiote naam. Weet al iemand wie over Tom Sawyer en Huckleberry Finn heeft geschreven? En het is alweer een tijdje geleden dat het mooi weer was..

Ik krijg een flashback naar bk Buit aan de HP, met (neger)zoenen. Volgens mij is het Harriet Beecher Stowe or something like that...

pytric schreef: In de Egyptische oudheid was het verboden de naam van de Farao op te schrijven laat staan uit te spreken. Als schrijvers zich gedwongen voelden de naam toch op te schrijven deden ze dit wel, met toevoeging van een rechthoek om de naam, die de naam afschermde van alle andere inferieure woorden. Hoe heet zo'n rechthoek?

Dat is een cartouche. In welk land ter wereld wonen de langste mensen?

Jaap schreef: Nieuwe triviale vraag: Wat was de vorige dag dat het zulk mooi weer is als vandaag?

Woensdag 6 september jl.

@ Arnold: Nederland.

Hoe heet de broer van Diana Ross die door 3 pitbulls is doodgebeten?

Voor de duidelijkheid, hieronder mag alleen een post staan met het goede antwoord.

Lech Walesa

Ik weet het echt niet Rinze, iemand anders moet het maar beantwoorden. Maar ik heb ook nog een vraag: Wat is de naam waaronder Gordon Sumner beter bekend is? (niet op googlen ajb)

Rinze schreef: @ Arnold: Nederland. Hoe heet de broer van Diana Ross die door 3 pitbulls is doodgebeten? Voor de duidelijkheid, hieronder mag alleen een post staan met het goede antwoord.

Je mag die eisen allen stellen als jouw antwoord de juiste is geweest en volgens mij heb je sinds kort gen gelijk meer, ik kan me het land niet meer herinneren maar de Nederlanders zijn niet meer het langste volk

Stieneke schreef:
Mausie schreef: Die vriend heet Ernst Holzapfel. De ontvoerder (niemand heeft nog zijn naam kunnen noemen) heet Wolfgang Priklopil. Idiote naam. Weet al iemand wie over Tom Sawyer en Huckleberry Finn heeft geschreven? En het is alweer een tijdje geleden dat het mooi weer was..

Ik krijg een flashback naar bk Buit aan de HP, met (neger)zoenen. Volgens mij is het Harriet Beecher Stowe or something like that...

Aiaiai, Stieneke, dat valt me tegen :) Harriet heeft in 1852 (uit mn hoofd) De negerhut van oom Tom geschreven. De echte naam van Mark Twain (een man!) is Samuel Langhorne Clemens (bij gebrek aan goede antwoorden geef ik het zelf maar).