Lekker Marten, helemaal goed. Jij bent! Hier de stats voor de liefhebbers

https://www.nporadio2.nl/top2000/statistieken/stijgers-dalers/2020

Om nog even bij de top 2000 te blijven: er zijn 15 nummers die dit jaar niet in de top 2000 staan, terwijl ze in alle vorige edities wel in de lijst stonden. Noem titel en artiest van 1 van de 15 nummers

Violet Hill - Coldplay?

Mag ik dan bij jou - Claudia de Breij

Althans dat hoop ik

jelgerbijma

WillemJvA schreef:

Mag ik dan bij jou - Claudia de Breij

Althans dat hoop ik

Goed nummertje inderdaad

WillemJvA schreef:

Mag ik dan bij jou - Claudia de Breij

Althans dat hoop ik

Maar dat nummer is pas in 2009 uitgekomen, en de Top 2000 wordt sinds 1999 uitgezonden😅 alhoewel het een vreselijk nummer is natuurlijk.
Mijn gok is Rolling Stones - Brown Sugar

Er is nog geen goed antwoord gegeven. Om het iets makkelijker te maken hoeft de titel niet te worden genoemd, maar dan moeten 2 artiesten worden genoemd

Grietje_Eva

Marco Borsato en ABBA?

Rolling Stones en Michael Jackson

Tieme Verweij

Marco borsato en the beatles

Tieme Verweij schreef:

Marco borsato en the beatles

Dit klopt inderdaad. Marco Borsato zag het nummer 'Waarom nou jij' uit de top 2000 verdwijnen, terwijl er van The Beatles zelfs 2 nummers uit de lijst gingen: 'We can work it out' en 'Lady Madonna.'

Voor de volledigheid hier alle 15 nummers: https://www.nporadio2.nl/nieuws/29753/deze-vaste-gasten-verdwenen-dit-jaar-uit-de-top-2000

boristerbeek

Bonus triviale fictie: het was één van Marco's favorieten. Hij schijnt hier nogal van te hebben gebaald, getuige zijn uitroep: "waarom nou jij?!"

Tieme Verweij

Hoe heet het meer/de zee wat het hoogst percentage bevat en hoe hoog is het percentage zout (afgerond op hele procenten) ?

de dode zee, iets van 40 % ofzo?

grasMaaiker

Ik ga voor de Rode Zee, 38%

Maartenvanderes

Dode zee, 46%

Dode zee, 7%

Elke zoutwoestijn (opgedroogde zee), 100%

Boaz Pilon schreef:

Elke zoutwoestijn (opgedroogde zee), 100%

Zo werkt het niet he Boaz, een zee is een oppervlak met zout water

Dode zee 32%, dat is een gokje maar wat ik zeker weet is dat ie steeds kleiner en zouter wordt. Zowel Israël als Jordanië dammen namelijk zo veel mogelijk water in voordat het de Dode zee bereikt.

Leuk feitje, in de Dode zee blijf je drijven omdat het water zo zwaar is van het zout!