Ik wist het niet en heb het even opgezocht. Zeker de moeite waard om naar dit filmpje te kijken:

http://youtu.be/2OSrvzNW9FE

Niet stiekem antwoord geven als je het niet wist.

Is dat het effect dat je stroom kan opwekken door een bak met zout water en normaal water met elkaar te verbinden?

Edit: Helaas. Wel leuk filmpje Yntse!

Ik vind het hoog tijd voor een hint

Goed punt, maar ik weet niet echt een hint voor deze vraag dus hieronder het antwoord en een nieuwe vraag.

Het Magnus-effect houdt in dat de draaiing van een object de voorwaartse beweging ervan beïnvloed doordat er aan de ene kant een lagere luchtdruk ontstaat dan aan de andere kant.
Flettnerschip

Nieuw vraagje:
Een van de mogelijke symptomen van het syndroom van Gilles de la Tourette is coprolalie. Dit woord komt uit het Grieks, wat is de letterlijke betekenis?

Poep praten, dacht ik?

Correct! Next!

Duurt te lang...

Waar vond de butternacht plaats en wat gebeurde er toen?

Ha ik weet deze. Er was een Duits dorpje wat na WOII van Nederland was en terug werd gegeven aan Duitsland. Met name veel vrachtwagens met boter stonden die nacht in dat dorpje om zo de invoerheffing die toen natuurlijk nog bestond te ontwijken.

Owja het dorpje heette espen of essen of esten of etter ofzo

Juist, elten is het

Tempo Pad

Wie is de eerste voetballer in de seizoensgids van VI wiens geboortejaar met 20 begint en met niet 19.

*seizoensgids

Mathijs de Ligt?

Nee zeker niet, die komt uit 1999. De beste man speelde vandaag zelfs basis. Bij Heerenveen. Een oudere en jongere broer van hem spelen er ook in de jeugd.

Kik Pierie!

Juustem!

Geef nieuwe

My bad -

Wat is een bekender synoniem van het woord brousse?

EliseReinders

fun fun fun, do the moneky funky. ohweeehoweehoe.

de rimboe dus

Correct