EliseReinders

ohh pardon, ik ben een beetje laat.
Ik dacht aan in dit topic toen ik weer eens in de HEMA stond.

Welke categorie ansichtkaart heb je in de HEMA Den Bosch wel en in de HEMA Groningen niet?

"Groeten uit Den Bosch..."

Carnaval?

Ansichtkaarten van Paleis huis Ten Bosch

'Gefeliciteerd met je eerste communie'

EliseReinders

Eppo heeft het goed!
Je hebt in Den Bosch een hele stelling met kaarten over communie en vormsel.

Het antwoord van Wouter is natuurlijk ook leuk bedacht, maar bijna elke Hema in een hoofdstad/stad heeft de categorie 'Groeten uit . . . '

Eppo go!

O ja, sorry.

In 2005 werd de naam negerzoen gewijzigd in Buys zoenen. Hoewel de officiële reden was dat negerzoen aanstootgevend werd gevonden door sommige mensen, bleek later dat de marketingafdeling van de fabrikant ook andere voordelen zag voor de naamsverandering.

Wikipedia: "Later meldde dagblad Trouw dat de rel rond de naamsverandering een actie van de marketingafdeling was.[6] Met ’Buys zoenen’ zou meer te variëren zijn, met themazoenen, zoals de WK-zoen, de zomerzoen en de Valentijnszoen. Dat mensen zich nu minder gekwetst voelen is slechts een bijkomstigheid, zei de woordvoerder. De strategie werkte. De verkoop van de zoenen piekte rond de naamswijziging en de themazoenen zijn bestsellers."

Wat is de politiek incorrecte naam voor deze lekkernij in Vlaanderen?

Morenkoppen?

Niet goed

Geef antwoord

Hint?

Negerinnentetten?

Goed

Wauw

Na de Heineken-ontvoering vluchtten Willem Holleeder en Cor van Hout naar Parijs. Vanuit Frankrijk konden ze niet worden uitgeleverd, maar Frankrijk wou de crimineeltjes ook niet in Frankrijk hebben. Uiteindelijk werden ze door Frankrijk op het vliegtuig naar een ander land gezet om ze maar kwijt te zijn. Welk land was dat?

Volgens mij een caribisch eiland, dus een logische plek zou dan St Martin zijn?

EliseReinders

Het zou Guadeloupe moeten zijn, maar dat plan lukte niet

Klopt Elise!

Later zijn ze wel naar Sint Maarten gebracht, maar het plan was ze naar Guadaloupe te sturen.

EliseReinders

Afgelopen dagen hebben Duitse demonstranten in Hamburg flink huisgehouden en zo'n beetje alles wat ze tegen kwamen kaput gemacht.
Reden hiervoor was dat men de G20 bijeenkomst kortgezegd verafschuwde omdat er enkele omstreden politieke leiders op bezoek kwamen.

Niet alleen waren enkele leiders omstreden, ook het gebouw waar zij in vergaderden was een tijdje geleden omstreden om zijn kosten. Met 866 miljoen euro is het momenteel het duurste gebouw in Duitsland.

Hoe heet dit gebouw?