2003

Nog geen goeie gezien.

1969

69 lol.

Correct.

Boedi schreef:

69 lol.

Lololololool!

Ok.
Toen ik ooit naar huis fietste van het Gomarus besloot één of andere oetlul, zonder in de spiegel of over de schouder te kijken, zomaar de deur van zijn stilstaande auto open te gooien net toen ik er langs reed.
Toen ik er tegenop knalde, er vervolgens overheen ging en daarna over straat rolde terwijl de wielen van Bas' en Wybrens fietsen rakelings langs mijn hoofd schoten dacht ik aan de woorden uit de Vulgaat: 'Stultorum infinitus est numerus'

Dit alles was niet gebeurd als die oetlul gewoon zoals het hoort de deur met zijn rechterhand had open gedaan. Je moet je lichaam dan al half draaien zodat je makkelijker in je spiegel en over de schouder kijkt.
Hoe noemt men deze 'techniek' in Het Buitenland ?

Common sense

Dat zou je zeggen he, maar nee.

The Dutch Reach.

The Dutch Rudder

The Dutch Oven?

Amanda schreef:

The Dutch Reach.

Correct!

Nice.

Voor het hoofdkantoor van de VN staat een standbeeld. De titel en de symboliek van dit standbeeld werden verleend aan een bepaald Bijbelboek. Welk Bijbelboek?

Bonus: Wat is de naam van dit standbeeld?

Wapens in ploegijzers en gereedschappen omsmelten. Volgens mij een van de kleine profeten. Amos?

nee, dat is Jesaja.

Edit: Als het klopt, mag Yntse de nieuwe doen, ik ken dat hele standbeeld niet, alleen de passage (A)

"Let Us Beat Our Swords into Ploughshares"

Jesaja inderdaad.

Yntse, jij mag.

Wat is de betekenis van het woord Samsung en wat wilde de oprichter daarmee zeggen?

Grietje_Eva

Het doet me op één of andere manier denken aan samenzang (sam - sjung) maar het zal wel niet Zweeds zijn...:)

Tollie,

Doe ff een tip of een nieuwe vraag.

Het is Koreaans. De persoon met de het goede antwoord of het meest creatieve antwoord mag de volgende vraag stellen.

Joe

De beste techniek