Goed genoeg. Samsung betekent drie sterren en de oprichter wilde een bedrijf oprichten dan net zo eindeloos was als de sterren. Jij mag Stayphanie.

Yntse schreef:

Goed genoeg. Samsung betekent drie sterren en de oprichter wilde een bedrijf oprichten dan net zo eindeloos was als de sterren. Jij mag Stayphanie.

Cool. Maar waarom dan drie?

Goeie vraag, ik denk dat het een vertaal dingetje is en dat de focus ligt op het eindeloosheid en kracht van de sterren.

Ik doe een keer een politieke vraag.
De VVD is ontstaan uit een fusie van twee partijen in 1948. De ene partij was Comité Oud, hoe heette de andere partij?

Partij van de Vrijheid...

Klopt! Dat vond ik wel grappig. Jouw beurt

Gaaf! We blijven in de politiek;

Jesse Klaver is als gezicht van GroenLinks een kandidaat om rekening mee te houden in Maart. Jesse en Klaver klinken als lekkere oer-Hollandse namen, maar Jesse's ouders hebben de roots elders liggen.

De vraag: wat is de afkomst van Jesse's vader en moeder? Beiden hebben een andere afkomst.

Yes, dit heb ik echt net gelezen: Marokkaans en Indonesisch

Evite schreef:

Yes, dit heb ik echt net gelezen: Marokkaans en Indonesisch

Correctemundo

Bluetooth is een makkelijke manier om apparaten met elkaar te verbinden, maar heeft niks met blauwe tanden te maken. Waar komt de naam 'Bluetooth' vandaan?

Het is afkomstig van een Scandinavische koning met dezelfde naam

Dat klopt! Harald met de Blauwe Tanden 'verbond' tijdens zijn koningschap de koninkrijken Denemarken en Noorwegen. Zo ook wilden de bedenkers van 'Bluetooth' apparaten met elkaar verbinden. Haralds initialen zijn dan ook het logo van 'Bluetooth' geworden.

Wat is het langste (gangbare) woord in de Engelse taal zonder een klinker erin?

BBQ

'Grmbl', staat vaak in de Donald Duck.

F*ck zie ik vaak langskomen

Het goede antwoord is nog niet genoemd!

Hint: er komt een letter in voor die, afhankelijk van de uitspraak van een woord, soms een medeklinker en soms een klinker is.

Michelle Bloem

Rhythm?

Yes! (of Rhythms, nog een extra letter cadeau)

Jij mag, Michelle!

Duurt te lang want 4 dagen regel.

De Deense rederij Maersk gaat tankers uitrusten met bepaalde constructies om brandstof te besparen.
De werking van deze constructies berust op het Magnus-effect.

Wat is dat?