Stieneke schreef: Kazinsky. (Je bent echt in de ban van Polen, of niet?!) Even testen wie er op straat goed oplet. Wie is de auteur van de toneelvoorstelling 'Alexander, Koning van de hele wereld'? Deze week te zien in de Stadsschouwburg.

Willem Jan Otten!

namens pytric: welke 2 personen mogen volgens de amerikaanse wet niet in hetzelfde vliegtuig zitten?

Ik heb geen idee, maar wil wel graag een aansluitende vraag stellen. Wie wordt er (door veiligheidsbeambten) in Amerika met FLOTUS bedoeld?

First Lady Of The United States

Vraag staat nog

De president en de vice-president van de US of A.

Kunnen jullie twee landen noemen met een vreemdelingenlegioen?

Israel en Frankrijk

Israel? Wist ik niet, frappant. Nieuwe vraag Stieneke?

Israel? Ik dacht Zwitserland en Frankrijk

Nieuwe vraag?

Nouja, deze dan maar nog een keer ... Wat was de rang van Karel Doorman?

Volgens mij heeft een buur(t)jongen van mij daarin meegedaan. Ik ga nu wel ernstig twijfelen trouwens... maar goed, anders had ik Spanje nog kunnen noemen.

Hoe heten de cabaretiers van Koefnoen?

CoCo schreef: Nieuwe vraag? Nouja, deze dan maar nog een keer ... Wat was de rang van Karel Doorman?

Brigade-generaal?

Owen Schumacher en Paul Groot

Wat is (gezien de omzet) het grootste Nederlandse bedrijf?

Unilever?

royaldutchshell

Ikea is juridisch gezien ook nederlands, dus daar gok ik maar op.

volgens mij Ikea bij lange na niet. Het is idd (Royal Dutch) Shell. Alhoewel Unilever, ING, Ahold en ABN het ook goed doen

moet ik dan ook een vraag verzinnen? welke wielrenner werd ook wel...oh nee da's flauw

wat was de verklaring van Jeremy Clarkson voor het snelheidsongeluk van van copresentator Richard Hammond?

Rinze schreef:
HaJee schreef: Heel triviaal: wat is de geboortedag van Elvis Presley?

16 augustus?

Foutje, dit is zn sterfdag. Ik haalde mn ezelsbruggetjes door elkaar. Hij is geboren op de geboortedag van mn oma: 8 januari en gestorven op de geboortedag van mn broer 16 augustus.

Lech Walesa

Karel Doornman was Schout bij Nacht.

Om bij Polen te blijven: Welke 3 landen slokten Polen op in 1795 om pas in 1918 weer een onafhankelijke staat te worden?

Pruisen, rusland en Oostenrijk-Hongarije?