Vast eentje in Frankrijk en eentje in Amerika..

Lech Walesa

Hey Maurice ga jij nou vanavond naar de Toeter?

Van wie is het nummer Breakfest At Tiffany's?

oasis??

nee..Deep Blue Something volgens mij

Deep Blue Something.

Hoe heet de winnaar van de Zweedse verkiezingen?

Neeej eentje met een hele lange naam, deep blue something ofzo :)

mn vraag wordt gewoon genegeerd

Ik las vanochtend in de krant dat Fredrik Reinfeldt van rechts de nieuwe premier wordt. Zijn partij heet Moderaterna.

Op de vraag van Rinze

Rinze schreef: Welke twee universiteiten (wereldwijd) hebben een faculteit Oenologie?

moet ik het antwoord nog schuldig blijven.

Ik heb een vraag waar ik het antwoord niet op weet, en die mij altijd bezig houdt als ik op de fiets zit.

Welke regel gaat voor:

  • rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer
  • verkeer van rechts heeft voorrang

Dit natuurlijk allemaal op een gelijkwaardige kruising.
Bv
auto komt van rechts en gaat rechtsaf, ik kom voor de auto van links en ga rechtdoor

de eerste regel bestaat helemaal niet, tenzij je op dezelfde weg rijdt. In dat geval geldt: rechtdoor op dezelfde weg gaat voor, dus als die auto tijdens het afslaan jou in de weg zit, mag je er een trap tegenaan geven. Heb ik gehoord.

ow zo, verkeerde interpretatie dus.
Dankje!! kan ik ook geen auto's van rechts meer aanrijden als ik rechtdoor ga!!

Die auto van rechts heeft gewoon voorrang op jou. Die situatie die Arnold schept is een andere situatie namelijk:

         <------------Renske

Auto --------^

Dit is dus ook geen verkeer van rechts, de auto wil naar links. Als zowel de auto naar rechts wil en jij naar links, gaat de korte bocht voor dus de auto. (snap?)

Jou situatie:

         ^------------Auto

         ^
         |
         |
         |
      Renske

De auto heeft voorrang.

Terug naar de oenologie, ik ga gewoon een gokje wagen:
Frankrijk (duh) en Zuid-Afrika (ook een groot wijnland)

Helemaal goed! Oenologie is inderdaad de wetenschap die wijn bestudeert. Als je altijd al een leuk semester hebt willen volgen in het buitenland kan dat in Bordeaux (Fr) en Stellenbos (Z-A).

Ik ben zo vrij om zelf een vervolgvraag te stellen. Waar en wanneer werd het eerste eurovisiesongfestival georganiseerd?

Correct!

Dan stel ik voor het verrassingselement de volgende vragen:

  1. Wat is de echte naam van Tito (leider van Joegoslavische Republiek tot zijn dood in 1980)?
  2. Welke datum is al eeuwenlang heilig voor de Serviërs en waarom?

haha

Maurice, dat jij nou een presentatie moet houden over deze zeer interessante zaken, wil nog niet zeggen dat het zo triviaal is dat wij dit weten.

Maar leuke vragen hoor, ben heel benieuwd of iemand eruit komt (zonder Google oid).

Mausie schreef: 1. Wat is de echte naam van Tito (leider van Joegoslavische Republiek tot zijn dood in 1980)? 2. Welke datum is al eeuwenlang heilig voor de Serviërs en waarom?

Ah dit weet ik! Gedeeltelijk dan. Tito is de bijnaam van Josip Broz. En die tweede vraag frustreert me. Ik weet zeker dat ik dat weet. Maar mijn hersens hebben me nog niet het goede antwoord willen geven. Volgens mij was het een onderdeel van een tentamenvraag van het AV-vak Midden en Oost-Europa Verleden en Heden. Maar ja. In dit antwoord heb ik geen datum genoemd he? Grom.

Over die datum heb ik wel eens wat gelezen, volgens mij was het november. Ik kan er een maandje of 6 naast zitten.