Jep. Het is aan u.

Wat is de grootste stad van Afrika?

Grootste stad van Afrika is Cairo, met 10,2 miljoen inwoners, gevolgd door Lagos (8,8 miljoen) en Kinshasa (7,8 miljoen).

Wie was oom Imre en wat heeft de datum 16 juni 1989 met hem te maken?

Heb je dit nou opgezocht, MaaT? Want dat kun je natuurlijk niet maken hé

Prince schreef: moet ik dan ook een vraag verzinnen? welke wielrenner werd ook wel...oh nee da's flauw wat was de verklaring van Jeremy Clarkson voor het snelheidsongeluk van van copresentator Richard Hammond?

Ik weet alleen dat de 'Hamster' het snelheidsrecord wilde verbreken in een auto met raketmotor. De oorzaak van de crash is mij niet bekend. En waarom is het zo bijzonder dat Clarkson een verklaring hierover aflegde?
Ik ben benieuwd!

pytric schreef: Pruisen, rusland en Oostenrijk-Hongarije?

Formeel klopt dit natuurlijk van geen kanten, aangezien Oostenrijk-Hongarije in 1795 nog niet bestond: slechts het keizerrijk van Oostenrijk (Habsburgs) slokte een deel van Polen op. Pas na de Ausgleich (1867) bestond de Dubbelmonarchie, ook wel K. und k.-monarchie genoemd.

Ook een leuke vraag: welke provincie van Nederland is formeel nog steeds in oorlog met Spanje, omdat zij de vrede van Munster weigerden te ondertekenen?

De provincie Flevoland, omdat die toen nog niet bestond :wink:
Nee, ik zou het niet weten.... misschien Friesland?

Stieneke, je gok dat Spanje ook een vreemdelingenlegioen heeft is correct. Israel? Kom nou. Zwitserland heeft misschien de Zwitserse garde in het Vaticaan, maar dat zou ik eerder een vreemdelingenlegioen van Vaticaanstad noemen. Laten we het maar houden op Frankrijk en Spanje.

Groningen was in oorlog met Munster, dus misschien heeft Bommen Berend de boel geblokkeerd. Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee.

Arnold schreef: Ook een leuke vraag: welke provincie van Nederland is formeel nog steeds in oorlog met Spanje, omdat zij de vrede van Munster weigerden te ondertekenen?

Wat een kraker. Eigenlijk hoor ik deze te weten na het vak rechtsgeschiedenis. Volgens mij stonden vooral Utrecht en Zeeland achter de oorlog en niet achter het verdrag, dus het zal een van deze 2 moeten zijn.

Aangezien Arnold zo Friesofiel is gok ik Friesland.

Daar zat ik iid ook aan te denken, stelletje stijfkoppen.

klopt de vraag wel helemaal? Hadden ze toen niet gewoon 7 gewesten? Ik denk dus dat na de herindeling vande grensen deze vrede als uniform voor heel het land gezien moet worden.

Zo niet, dan gok ik Utrecht of Zeeland. (zie verklaring)

De grootste stijfkoppen zijn nog altijd de Zeeuwen, goed gegokt door sommigen. Zij leefden van de piraterij op de Spaanse galjoenen e.d., en hadden wilden daarom net als Maurits helemaal geen vrede.
In zekere zin heb je gelijk, Henri L, op het moment dat een nieuwe staat is ontworpen en ze een soort van constitutie hebben ondertekend, vervallen oude en individuele afspraken. Lijkt me tenminste, juridisch gesproken.

Zeg Luuk, Spanje was geen gok. Maar er zijn volgens mij meerdere landen met een vreemdelingenlegioen of iets dergelijks. Ik heb het nu even nagezocht in de online encyclopedie, en daar staat dat Frankrijk en Spanje de enige twee overgebleven landen met een vreemdelingenlegioen zijn. Toch vertrouw ik dit niet helemaal... Ik weet zeker dat mijn buurjongen er in mee heeft gedaan, en beschouw mezelf hierin totaal niet naief.

Je krijgt er wel een knipoog bij, dat relativeert de inhoud van dit bericht weer.

Bij afwezigheid van een vraag stel ik er zelf een,
Welke menspersoon heeft in de wereld (in zijn eentje) het meeste macht, oftewel de mogelijkheid om de wereld zo veel mogelijk kapot te maken?

Kim jung Il? Of hoe heet die rakker uit Noord-Korea?

fout, of iniedergeval niet het beste antwoord.

Je bedoelt toch helemaal naar eigen believen? Geen gezeik van een regering enzo.

ja

Vriend Niels

Ik vind de vraag nog te breed.

Maar goed, ik weet het antwoord: Samir A.

Mocht het antwoord niet goed zijn, kun je dan tenminste zijn of haar etniciteit verklappen?