Beetje onduidelijke vraag he.

Nog twee leuke, die goed te doen zijn.

  1. Wie schreef de tekst van de Mattheus Passion (HaJee en Aline mogen niets zeggen)?
  2. Wie gaat hoogstwaarschijnlijk Kofi Annan opvolger als secretaris-generaal van de VN?

vraag 1: herr Bach jaa
vraag 2: Bin Ki Moon (op mn beste Koreaans)

vanDijk schreef: Bij afwezigheid van een vraag stel ik er zelf een, Welke menspersoon heeft in de wereld (in zijn eentje) het meeste macht, oftewel de mogelijkheid om de wereld zo veel mogelijk kapot te maken?

de maatschappij, dat ben jij!

1: fout.
2: Ban Ki Moon ipv Bin Ki Moon, maar dat zal wel aan je Koreaans liggen :)

De teksten van de evangelist komen uit het evangelie naar Mattheus.

vanDijk schreef: Bij afwezigheid van een vraag stel ik er zelf een, Welke menspersoon heeft in de wereld (in zijn eentje) het meeste macht, oftewel de mogelijkheid om de wereld zo veel mogelijk kapot te maken?

De baas van de Amerikaanse centrale bank? Hij zit er nog niet zo lang dus ik weet zn naam niet.

Ik gooi er zelf ook maar eentje tegen aan. Eigenlijk helemaal niet triviaal maar gewoon basiskennis. Hoe heet de minister-president van India?

Stieneke schreef: De teksten van de evangelist komen uit het evangelie naar Mattheus.

Ja, maar dan heb je nog lang niet alles. Wie schreef de rest dus?

Rinze schreef: [..]Ik gooi er zelf ook maar eentje tegen aan. Eigenlijk helemaal niet triviaal maar gewoon basiskennis. Hoe heet de minister-president van India?

Was dat niet Sing ofzo?

Tja, mijn vraag was ook wat te breed, weet alleen niet hoe ik hem anders had moeten stellen. Het antwoord dat volgens mij goed was is Chirac. Hij heeft als enige persoon in de wereld direct de mogelijkheid om Kernraketten te lanceren (dus zonder goedkeuring van een senaat oid.)

HaJee schreef:
Stieneke schreef: De teksten van de evangelist komen uit het evangelie naar Mattheus.

Ja, maar dan heb je nog lang niet alles. Wie schreef de rest dus?

Dan is het degene wiens naam op de kapitein uit Star Trek lijkt, Picard. Bach had een tekstschrijver.

Je komt inderdaad in de buurt, Stieneke. Maar Picard is nog niet goed.

De premier van India is inderdaad Singh.

Een van mijn favorieten:

Hoe heette de eerste vrouwelijke premier van een islamitische republiek? En: hoe heet de islamitische republiek?

Mmm... ik zat idd in de buurt! Wel een leuke vraag overigens.

Lech Walesa

Megawati Sukarnoputri, Indonesiƫ.

Zijn er nog mensen die vanavond willen quizen in de Toeter?

Weetjewat, als ik me verveel oid kom ik wel even langs, neem ik meteen je tas mee.

Lech Walesa

Ja ik was hem al kwijt, maar misschien dat ik hem eerder kom ophalen, er zitnamelijk wat groente welke ik eigelijk vanavond wil opeten.

Jammer Pool, fout.

Mausie schreef: Je komt inderdaad in de buurt, Stieneke. Maar Picard is nog niet goed. De premier van India is inderdaad Singh. Een van mijn favorieten: Hoe heette de eerste vrouwelijke premier van een islamitische republiek? En: hoe heet de islamitische republiek?

Niet ver van India ligt Pakistan. Daar was nog niet eens zo heel lang geleden ene mevrouw Bhutto premier volgens mij.

Volgens mij moet dat Pakistan zijn, maar hoe die vrouw heet geen idee.

edit: het kan ook Afghanistan zijn..

Netjes Broekebal. Benazir Bhutto inderdaad, van Pakistan. Nu mag jij een vraag bedenken!

Welke twee universiteiten (wereldwijd) hebben een faculteit Oenologie?