Stieneke schreef: Dan mag iemand anders de geboortesteen van een weegschaal noemen. (Of kan dit eigenlijk niet?)

Staat nog. Als je even "De Tuinen" inloopt is het vast wel te ontdekken...

Lech Walesa

Welke Romeinse keizer vernietigde Jeruzalem in het jaar 70?

Nero

Hoe zwaar is een liter water?

Lech Walesa

Titus Flavius (Vespasianus II) is het goede antwoord, de opstand was onder Nero begonnen, maar Nero pleegde reeds in het jaar 68 zelfmoord, waarna er 4 keizers in 1 jaar volgden. De laatste van die 4, Vespasianus hield het 10 jaar uit. Zijn zoon Titus Flavius was de generaal die Jeruzalem vernietigde, hij volgde zijn vader in 79 op. Dus in principe is hij de (latere) keizer die het vernietigde. Er staat ook een triomfboog van Titus bij het Forum Romanum met het zeer beroemde taferaal van een menora die uit de tempel wordt geroofd.

Ligt eraan welke temperatuur het water heeft. Bij 4°C is het 1 kilo.

Hoe definieert men tegenwoordig de meter? (alleen de manier waarop, niet de exacte maat.)

Tegenwoordig? geen idee, weet wel dat het bepaald is aan de hand van de breedte van een boekrol die volgens mij in Parijs lag, dat laatste weet ik niet helemaal zeker.

Lech Walesa

Die is achterhaald, wetenschappers gebruiken een andere definitie tegenwoordig.

N.B. Steendam

Pfoe, hoe zat dat ook maar weer. Iets met een staaf platina?

annemarieke

De meter wordt tegenwoordig gedefinieerd als de afstand die het licht aflegt in een bepaald tijdsbestek.

Voor als het goed is: Wat is een orbitaal?

annemarieke schreef: De meter wordt tegenwoordig gedefinieerd als de afstand die het licht aflegt in een bepaald tijdsbestek. Voor als het goed is: Wat is een orbitaal?

Bijna, volgens mij is het zelfs zo dat het gemeten wordt in een vacuum, in een bepaald tijdsbestek maar je vraag staat en ik weet het niet.

Stieneke schreef:
Stieneke schreef: Dan mag iemand anders de geboortesteen van een weegschaal noemen. (Of kan dit eigenlijk niet?)

Het is een opaal. Al geloof ik er niet echt in natuurlijk...

Annemarieke, ik heb ook geen idee.

Het is alweer even geleden, maar voor het lijsttrekkerschap van de VVD waren drie gegadigden. Welke drie?

Mark Rutte, Rita Verdonk en Jelleke Veenendaal

Ik doe nog geen nieuwe vraag, die van Annemarieke staat nog en ik heb geen idee.

annemarieke schreef: Wat is een orbitaal?

Van Annemarieke mocht ik een nieuwe vraag verzinnen, dus hier komt tie:

Wat was de rang van Karel Doorman?

De baan van bijvoorbeeld een planeet om de zon??

En dan een eventuele nieuwe vraag: Waar staat de duitse afkorting fkk voor??

pytric schreef:
annemarieke schreef: De meter wordt tegenwoordig gedefinieerd als de afstand die het licht aflegt in een bepaald tijdsbestek. Voor als het goed is: Wat is een orbitaal?

Bijna, volgens mij is het zelfs zo dat het gemeten wordt in een vacuum, in een bepaald tijdsbestek maar je vraag staat en ik weet het niet.

en licht gaat in vacuum zon 330000 m/s dus is die meter de afstand die licht in 1/330000 s aflegt.
hoe ze dat meten?? rare maatstaaf, neem liever letterlijk een maatstaaf, veel makkelijker

Ja gast, de snelheid m/s is van de definitie voor een meter afgeleid. Dit is dus een onzin-redenering.

je hebt misschien wel gelijk, bouwde enkel voort op annemarieke's antwoord. iig is snelheid niet als ik zei; maar 300000 km/s

Vriend Niels

Voor welke club speelt Kiki Musampa tegenwoordig?

Speelt hij niet ergens in Turkije? Gokje: Galatasaray?

Volgens mij niet bij Galatasaray, maar verder heb ik geen idee.

Nog 2: Nikos Machlas en Sunday Oliseh??