Machlas: volgens mij bij z'n ouwe Griekse ploeg, op Kreta en Oliseh voetbalt niet meer.
Maar what about this topic:

De vraag van Ard is wel leuk: fkk = Frei Körper Kultur, gebruikt om naaktstranden aan te duiden.

Bij afwezigheid van een vraag.

Hoeveel ga je terug in de tijd als je de grens tussen Afghanistan en China overgaat?

van Afghanistan naar China ga je juist vooruit in de tijd lijkt mij en dan maximaal 1 uur als je maar 1 grens oversteekt

Je eerste redenering is volgens mij fout, je conclusie sowieso

pytric schreef: Je eerste redenering is volgens mij fout, je conclusie sowieso

je gaat toch van bijv. 13:00 naar 14:00 dan ga je toch vooruit? En de landen grenzen aan elkaar dus kan het niet meer dan 1 uur verschil zijn.

Zo werkt het dus niet helemaal en reizen naar het oosten is reizen terug in de tijd, denk maar aan 'rond de werels in 80 dagen' waar hij 1 dag inhaald op deze manier. Verder is het niet zo dat het oversteken van een grens nooit meer dan 1 uur tijdsverschil betekent.

Maar de zon gaat op in het Oosten, dus dan is het daar toch eerder bv 14u, dus dan klopt het toch wel dat het later is in China dan in Afghanistan?

pytric schreef: Verder is het niet zo dat het oversteken van een grens nooit meer dan 1 uur tijdsverschil betekent.

over het algemeen is dat wel zo, maar je zal china en afghanistan wel uitgezocht hebben, omdat daar een aantal tijdzones lekker omheen kronkelen ofzo.
Dan weet ik het niet zonder google.

Volgens mij is het in China ook later dan in Afghanistan. Hoeveel tijd er tussen zit zou ik niet kunnen zeggen, heel china maakt gebruik van dezelfde tijd, maar als je naar de grootte kijkt zou het uit meerdere tijdszones moeten bestaan. Volgens mij schelen ze een uurtje met Japan. Dus er zou wel aardig wat tijdsverschil tussen China en Afghanistan zitten.... Ik schat dat er zo'n 3-4 uurtjes tussen zitten (dus in China is het 3-4 uurtjes later).

Voor zover mijn redenatie, geen idee of het klopt :lol:

Nee ik las het laatst toevallig en omdat Machteld een vrij goede redenering heeft en ze ook eigenlijk gelijk heeft zal ik het maar zeggen, je moet het ook net weten. Het is drieenhalf uur. De wereld heeft gek genoeg ook geen 24 maar 37 tijdzones dankzij kansloze landen als Afghanistan.

Nog een leuke, hoe ontstaat hagel??

jan hagel vriest kleine drupjes in en tieft ze met slecht weer naar beneden...

pytric schreef: Nee ik las het laatst toevallig en omdat Machteld een vrij goede redenering heeft en ze ook eigenlijk gelijk heeft zal ik het maar zeggen, je moet het ook net weten. Het is drieenhalf uur. De wereld heeft gek genoeg ook geen 24 maar 37 tijdzones dankzij kansloze landen als Afghanistan.

Maar hoe komen ze dan op 3,5 uur? Waar komt die halve vandaan? Tijdszones zijn toch per uur ingedeeld? Of is dat ook zo'n chinese regel :wink:

Een land kan blijkbaar gewoon beslissen om er tussen in te gaan zitten.

hagel, waterdruppels die in een wolk bevriezen. vaak ontstaan op grote hoogte (het moet er wel koud zijn natuurlijk)

Heel triviaal: wat is de geboortedag van Elvis Presley?

Lech Walesa

Om terug te komen op de meter. Dit wordt gemeten met tijd, dus hoeveel afstand er in 1 sec wordt afgelegd door licht is vastgesteld. En wel als volgt: 1/299.792.458e sec heeft het licht nodig om in vacuum 1 meter af te leggen.

op grote hoogte (het moet er wel koud zijn natuurlijk)

Op grote hoogte vriest het nagenoeg altijd.

Wat is een orbitaal

Een orbitaal is een gebied waarin de kans om een elektron van een atoom te vinden gelijk is aan 1. Maar waar het elektron zich op dat moment bevind is niet te vertellen, slechts de kans daarop.

Lech Walesa

Hoe heet de tweeling van achternaam die Polen op dit moment regeren?

Kazinsky. (Je bent echt in de ban van Polen, of niet?!)

Even testen wie er op straat goed oplet. Wie is de auteur van de toneelvoorstelling 'Alexander, Koning van de hele wereld'? Deze week te zien in de Stadsschouwburg.

Lech Walesa schreef: Op grote hoogte vriest het nagenoeg altijd.

wanneer niet dan?

HaJee schreef: Heel triviaal: wat is de geboortedag van Elvis Presley?

16 augustus?