Neen.

Ik weet het ook, maar ik heb een zwijgplicht :)

Kok?

Bakoenin?

Nee, nee, nee, alhoewel Nannega wel bonuspunten verdient voor zijn lollige antwoord. Het is toch wat, zodra het over wézenlijke kennis gaat loopt het spaak. Maar dat het zo lang duurt kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van dit topic: morgenochtend geef ik zelf het antwoord als niemand het weet, en dan plaats ik wel een écht triviale vraag.

Pieternel (alle muzikale credits zijn voor jou!), Stieneke, TafkaPytric, Pool, Feschbach en Bart, bedankt! Zevende met 62 punten was zowaar niet gek. We zitten nu al dicht tegen de subtop aan. Over een paar weken zijn die bonbons van ons.

Inmiddels weet ik het juiste antwoord ook, maar ik acht mij niet waardig het te geven.

@ Maurice: je moet je schamen! Is dat voorbeeldig gedrag van een olim-facgroepleider?! Je stelt me hierin diep en diep teleur, weet je dat...

(wellicht ben ik er morgen ook bij!)

Vooruit met de geit dan maar. De marxist die ik zocht is Karl Kautsky. Het beantwoorden van de volgende vraag zal secondenwerk zijn:

Hoe heet de rivier in de onderwereld die overgestoken moet worden in de Griekse mythologie?

Styx

Is goed.

Wat was de techniek die Michelangelo Buonarroti gebruikte voor zijn fresco's op het plafond van de Sixtijnse Kapel? Een korte beschrijving volstaat.

Als je onder techniek verstaat, de manier waarop hij zorgde dat hij überhaupt bij het plafond kon, dan is het volgens mij dat hij op een soort vlonder lag, op zijn rug, onder dat plafond. De techniek van aanstippen/pappen en zichzelf nathouden dus.

Ik ben op zoek naar de wijze waarop hij de fresco's aanbracht op het plafond, hoe hij dus de reuzeschilderingen uit z'n hoofd op het plafond tot verbeelding bracht.

met een spiekbriefje

Met een kwast en een hoop fantasie.

Hoe heet de veerman waarmee je de styx over kunt varen?

Nee volgens mij maakte een kleine tekening ervan knipte deze in stukken vergrote elk deel even groot maakte gaatje op de plaatsen waar lijnen waren getekend en hield vervolgens de vergrote vlakken tegen het plafond hij ging met een houtskoolkwast over de gaatjes en zo had hij een stippeltjeslijn van houtskool op het plafond staan waar hij alleen maar overheen moest schilderen op die manier bleven de verhoudingen ok.

Aangezien ik niet op de vraag van Mausie kan komen blijft die staan

pytric, waar haal je deze wijsheid vandaan? ik verdenk je van wiki-fraude. Wat doe je uberhaupt op voor twaalf uur?

die gast was Charon ofzo. is een onderdeel van 'het laatste oordeel van Michelangelo, das ook de reden dat ik het weet, toevallig gisteren gelezen.

Die veerman heet Charon, de vraag is nu hoe zijn lieve hondje heet.

jij was eerder, sorry

Cerberus