Ik had bij mn vorige lijstje cd-titels neergezet, maar dat was niet de bedoeling, begrijp ik. Daarom:

Spinvis - handige tante/jongen met geld
Joni Mitchell - california
Low - in metal
Belle and Sebastian - dylan in the movies
Bob Dylan - oh, sister
Daryll-Ann - strange
Bettie Serveert - palomine
Billie Holday - strange fruit
Blur - white cliffs of dover
Jolie Holland - old fashioned morphine
Suzanne Vega - in liverpool
Moondog Jr. - tv song

ARD schreef: Ook leuk: Basement Jaxx Laurent Garnier Timo Maas Moby Daftpunk Air Audio Bullies Muse Portishead Monte la rue Groove armada Floris Laidback luke

Vergeet je Stijn niet?

Wouter schreef:

RC schreef:
Metellica? Metellica?? Metellica???

[..] Metellica kan echt niet, jongen.

ach jonge. als metallica toch goed in elkaar zit. zelf zeker alleen maar gospel...

Dit is toch te zot voor woorden? Wat een belachelijke opmerking. Een hele discussie over wat wel en niet kan is wellicht niet zinvol, maar het lijkt me een redelijk standpunt om duidelijk anti-christelijke muziek af te keuren (wat dat betreft vind ik Nightwish ook dubieus). Ik heb overigens zelf een cd van Metellica.
Wat betreft de gospel kan ik je vertellen dat de enige gospel die ik bezit afkomstig is van een metalband genaamd Tourniquet. Daarbij komt dat er niks mis is met gospel.

Nog even drie titels dan maar:
Pearl Jam, Rearviewmirror
Michael Jackson, Who is it
Skunk Anansie, Twisted (everyday hurts)

En verder sluit ik me aan bij iedereen die Radiohead en Muse heeft genoemd.

@Jean: je hebt met Street Spirit zo'n beetje het meest slepende nummer van Radiohead te pakken. Probeer Black Star eens.

RC schreef: @Jean: je hebt met Street Spirit zo'n beetje het meest slepende nummer van Radiohead te pakken. Probeer Black Star eens.

Of de gouwe ouwe: Creep...

RC schreef: het lijkt me een redelijk standpunt om duidelijk anti-christelijke muziek af te keuren (wat dat betreft vind ik Nightwish ook dubieus).

is wel waar, maar om meteen anderen op zo'n manier daarover de grond in te boren is niet echt nodig, helemaal als je zelf ook n cd hebt:

Ik heb overigens zelf een cd van Metellica.
Daarbij komt dat er niks mis is met gospel.

dat heb je van mij nooit gelezen. bedoelde t meer als tegenstelling tot metallica (of hoe je dat dan ook schrijft - metellica?).

Joachim Sickbock

Nou ja, Metallica natuurlijk. Van metal als muziekstijl, lijkt me.

Het is inderdaad Metallica.

Bij mijn weten heb ik niemand de grond in geboord. Op bijbelkring (waar Peterke ook op zit) hadden we het echter net over dubieuze trance-feesten en Marilyn Manson gehad, dus ik verbaasde me erover dat Peterke Metallica als goeie muziek noemde.
Mijn eigen Metallica cd heb ik gekocht voordat ik op de hoogte was van het anti-christelijke aspect van deze band. Ik zou hem nu kunnen weggooien, want ik luister hem nooit meer (geheel). Maar goed, weggooien vind ik dan ook weer jammer. Nothing Else Matters blijft toch goed.

Volgens mij moesten hier gewoon nummertjes worden gepost.

Als je wilt discussieren welke muziek wel of niet kan, is het misschien prettiger even een andere topic te openen...

zooo, net fftjes alle fijne bands uit t topic in een lijstje gezet. nu nog n proggie dat alles automatisch regelt... :|

oow nog ff n tip voor iedereen die van experimentele house houdt: zoek maar s ff naar dj spooky >> zitten echt n paar toffe nummers tussen. een beetje ambient house. verder net ff wat mixen van michael woods gehoord. ayayay! lekker chilliewillie achteroverhangen. vooral deze:

energy52 - cafe del mar (michael woods remix)

via winamps shoutcast internet radio: werkelijk alles wat je maar wilt... een paar tech/house goeie zenders (techno/house):

xtc.radio.london
basic beats
pure dj
fusion radio
beatblender
addictive beat
vinyl vortex
deep mix moscow radio

Zo, even een nieuw topic geopend over 'verkeerde' muziek, nu kunnen we weer nummers posten.

Tip: kijk eens op www.nealmorse.com. Onder het kopje audio kun je wat singles downloaden. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

ik heb nog een leuk bandje voor u:

aanstaande maandag komen ze in Vera, kunt u meteen even kijken of het u bevalt.

Rossatron schreef: Dat bedoel ik nu met de vraag wat jouw muzieksmaak is. Als die zich beperkt tot het karakter van jouw top-tien, dan moet ik zeggen dat je een erg selectieve smaak hebt.

Natuurlijk heb ik een selectieve smaak. Dat heeft iedereen. En een top-tien is dan nog eens een zéér beperkte weergave daarvan.
Ik zou daarom het woord 'selectieve' in jouw laatste zin willen vervangen door 'diverse'.
Een opsomming van mijn favoriete muziek zou machtig lang en vermoeiend worden. Vandaar dat ik me beperk tot mijn all-time favorieten.

Rossatron schreef: Ik heb mij er wel degelijk toe gezet een aantal van jouw nummers aan mijn gehoor te laten knagen. Kijk, natuurlijk heeft VNV Nation best lekkere nummers gemaakt, natuurlijk hoort Enigma op iedere pc te staan, en natuurlijk zijn Chicane en de Dire Straits prima binnen te houden.

Dat zijn volgens mij nummers uit alle lagen van de muziekwereld. Oud en nieuw. En je zegt dat ze allemaal goed en wel zijn. Dan snap ik niet wat er mis mee is.

Rossatron schreef: Ik heb ook naar een aantal andere suggesties van jou geluisterd, maar het enige dat ik dan hoor (zoals bij bijvoorbeeld Andain) is de standaard trance-achtige muziek. Gewoon lekker in het gehoor, stampertje eronder, vrouwtje incluis covertje erboven, goed voor een feestje of een stevige studiedag. Maar dat zijn deuntjes die gebaseerd zijn op muziek. Die beat hebben we nodig om de geweldige muziek van vroegah ook nu nog op de dansvloer te kunnen luisteren. Nogmaals, erg lekker, maar probeer eens de nummers achter de beat te luisteren, die zijn vaak helemaal geweldig en dan leer je al gauw ook andere muziek te waarderen.

Vent, je laat het voorkomen alsof ik fan ben van domme apentrance! :shock: Het enige waar dit voor zou kunnen gelden is N-Trance.
Die suggestie van Andain was speciaal voor Robbert, omdat ik weet dat hij van dit soort muziek houdt.

Geloof me, ik ken mijn (oude) klassiekers echt wel. Alleen sta ik ook heel erg open voor nieuwe muziek en invloeden. Vandaar dat in mijn lijst ook nieuwere en onbekende nummers te vinden zijn.
Ik heb me alleen beperkt tot de nummers die voor mij echt meerwaarde hebben.

Peterke schreef: The Band With No Name, lekkere christelijke industrial

Ik kan niks vinden. :cry:

Jean schreef: [..] Ik kan niks vinden. :cry:

Vind je het gek??? Die band heeft geen naam. Waar zoek je dan op.

Sorry veel te makkelijk. :D

Griebels, wat ben je toch een grote grapjas.

RC, ik heb Black Star geluisterd. Inderdaad beter dan die andere. Doet me op momenten een beetje aan Heather Nova denken. Of andersom.

Sterker nog, ik vind hem leuk. Goede tip.

Ha, daar heb ik je. Andere Radiohead nummers in deze stijl:

Just
Planet Telex
The bends
Bones
Sulk

Mijn eigen favouriet: Fake plastic trees.

Nog een paar echt goeie bandjes (die nog niet genoemd zijn)

The White Stripes
At the close of every day (bijv, Hallways)
Bettie serveert (bijv. Log 22)
Bauer (nee, geen Frans Bauer)

@ pieternel. LPG is een stuk beter dan ik gedacht had. en nooit gedacht dat er zoveel muziek op 3voor12 stond.

ook een tip naast www.3voor12.nl is www.insound.com op allebij de sites zijn grote hoeveelheden muziek te downloaden (jaja, legaal!!!) en er staat een korte recensie bij.

Heb je zelf (naast LPG) ook al wat van anderen geluisterd vanDijk?

En Reinier, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen: don't push it. :P

Wel vreemd dat iedereen van die oudere nummers van Radiohead noemt, terwijl de nieuwe zeker niet te versmaden zijn:
myxomatosis, climbing up the wall, wolf at the door, i will, pyramid song, enz.

vanDijk schreef: Nog een paar echt goeie bandjes (die nog niet genoemd zijn) The White Stripes At the close of every day (bijv, Hallways) Bettie serveert (bijv. Log 22) Bauer (nee, geen Frans Bauer) @ pieternel. LPG is een stuk beter dan ik gedacht had. en nooit gedacht dat er zoveel muziek op 3voor12 stond. ook een tip naast www.3voor12.nl is www.insound.com op allebij de sites zijn grote hoeveelheden muziek te downloaden (jaja, legaal!!!) en er staat een korte recensie bij.

At the close of every day is erg goed! Heb zelf The Silja Symphony.
Zijn ook nog eens christelijke (Nederlandse) jongens die die muziek maken!

Jean schreef: Heb je zelf (naast LPG) ook al wat van anderen geluisterd vanDijk?

jazekers, heb al een heel aantal nummers gedownload
het allertofste vond ik Deus- Instant street.