Hopsa, even globaal de keus van de familie Berghuis gecheckt.

Damien Rice - Volcano
Interpol - Slow Hands
JJ72 - Formulae
Perry Blake - driftwood
Radiohead - streetspirit
Sanseverino - La cigarette
Smashing Pumpkins - Tonight, Tonight

En ook dit was niet echt mijn stijl. Het is me allemaal wat te melancholisch en slepend. Zeker Radiohead, waar ik overduidelijk nooit iets mee zal krijgen.
Daarom heb ik maar even Agonoize - Open The Gate aangezet :)

Geertsma schreef: [..] Ook wel leuk: So What?

He nog iemand die Rich Wyman kent :wave:

Jean schreef: Ik heb vandaag de volgende nummers geluisterd: Saybia - Brilliant Sky Sterephonics - Mr. Writer Billie Holiday - Lady Sings The Blues Sonata Arctica - Shy Nada Surf - Blonde on Blonde Live - Lightning Crashes Joni Mitchell - Blue Patti Smith - Gone Again Mark & Clark Band - Worn Down Piano Explosions In The Sky - First Breath After Coma Rich Wyman - So What! En eigenlijk vind ik alleen Nada Surf de moeite van het bewaren waard. :roll:

Misschien een gekke vraag, maar van wat voor soort muziek houd je nou eigenlijk wel? Ik vind hier toch redelijk brilliante nummers tussen zitten.

Ik ben ook wat nummers gaan downloaden. Leuk topicje zo.

Diehard schreef: He nog iemand die Rich Wyman kent :wave:

Sterker nog: ik heb een cd (Where We Stand). Dankzij jouw post draai ik 'em voor het eerst sinds tijden weer es. Zal nooit een fan worden, maar voor af en toe is het wel een leuk cd-tje.

Oh ja nog twee mooie ballads van Europe: Open Your Heart en Dreamer...

Rossatron schreef: Misschien een gekke vraag, maar van wat voor soort muziek houd je nou eigenlijk wel?

Rammmmstein!! :twisted: ofnie?

nee maar om maar ff in tzelfde rijtje ' goeie ouwe tijd te blijven;

roxette met fading like a flowerrr
mike oldfield met moonlight shadow (is tog wel de mooiste gebleven ondanks die 798 covers..)
en nog wel meer

(en de party animalss en scooter en charly lownoise en dune en en en.........:lookaround: )
:biggrin:

of zijn die te bekend..? :shock:

Pieternel schreef: Jullie vergeten de klassiekers! Neil Young - Harvest Bob Dylan - Desire Van Morrison - Astral Weeks Ella Fitzgerald - The Gershwin Songbook Billie Holiday - Lady sings the Blues Velvet Underground - The Velvet Underground and Nico Joni Mitchell - Blue The Andrews Sisters - Boogie Woogie Bugle Boy Patti Smith - Gone Again Verder kan ik me wel in Allerts keuze vinden. Hebben jullie Lpg al genoemd?

kan ik me ook in vinden
(grotendeels, ken ze niet eens allemaal ;) )

ik vind Girl van Anouk trouwens ook wel tof :oops:
daarnaast mis ik Gare du Nord, voor in de zomer.

RC schreef: Metellica? Metellica?? Metellica??? [..] Metellica kan echt niet, jongen.

ach jonge. als metallica toch goed in elkaar zit. zelf zeker alleen maar gospel...

verder ff n lijstje met een paar fijne nummers:

the roots - the seed 2.0
ulrich schnauss - nobody's home / shuffle heads - roll call << moet je hebben...
glimmer of dope - love lost
boards of canada - amo bishop roden
faithless - sunday 8pm
chicane - salt water << tsja :grinsking:
simon - free at last
mekon ft marc almond - please stay (royksopp remix)
st germain - rose rouge
faithless - * *
steve rachmad - divide and conquer << zoek naar carl cox live @ club crobar
spooky - nyc cultural warfare
dusted - childhood
thomas schumacher - lust
madonna - power of goodbye
muse - space dementia
gouryella - walhalla (hybrid's matrix dub) << echt heel tof

daar kan je wel ff mee vooruit

is er niet iemand die trouwens ff alle nummers uittypt en doormailt? of mag dat weer niet

Pieternel schreef: Jullie vergeten de klassiekers! Hebben jullie Lpg al genoemd?

Pieternel:
Ik vraag me serieus af wat LPG al gepresteerd heeft dat ik continu mensen erover hoor, is het echt zo veelbelovend (een half jaar terug heb ik een paar sampeltjes gehoord en het viel me nogal tegen) is er al veel materiaal van ze beschikbaar wat goed klinkt dan?

Check www.3voor12.nl en zoek op lpg. Dan kun je een optreden van 15 januari op Noorderslag beluisteren en zelfs 2 nummers bekijken. Bovendien gaan er geruchten dat ze 24 februari in de Oosterpoort in het voorprogramma van Zita Swoon spelen! Je kunt ook naar hun site gaan, www.lpgmusic.nl.

Rossatron schreef: Misschien een gekke vraag, maar van wat voor soort muziek houd je nou eigenlijk wel? Ik vind hier toch redelijk brilliante nummers tussen zitten.

Wel een beetje een gekke vraag ja. :wink: Want in de eerste post staat uitgebreid beschreven wat mijn top 10 is. En als je die even had geluisterd dan had je dat al lang kunnen weten.
Dit bedoelde ik dus met mijn vraag 'Zijn er eigenlijk mensen die daadwerkelijk luisteren naar de hier geplaatste suggesties?'
Ik mis een beetje het commentaar (positief/negatief) op de muziek van anderen.

Jessica schreef: roxette met fading like a flowerrr mike oldfield met moonlight shadow (is tog wel de mooiste gebleven ondanks die 798 covers..)

Dat valt me dan weer van je mee.
Innocent en Man In The Rain zijn ook leuk.

agent_Fox_Mulder

Ik wil dit in geen geval een top tien noemen, daar mijn top10 (denk ik) elke dag wel zoon beetje wisselt... ja ik ga ook wel een beetje mee met de muziek van tegenwoordig. de muziek van alle pubers... Ik vind muziek van vroegâh ook wel leuk. Alleen krijg ik vaak het idee van mensen die met hun hoofd alleen maar jaren '70 muziek luisteren en de rest flauwekul vinden een beetje gek gemaakt zijn door hun ouders.

Hier dus een tiental nummers die ik heel goed kan waarderen. En dan zeker niet achter elkaar, maar zie het maar meer als een topnummertje bij een top moment....

Ik weet ook niet goed of ik trance-dance nou meer waardeer dan een 'gouwe ouwe'... Dat hangt een beetje van het moment af... eigenlijk zou ik onderscheid moeten maken tussen 'computer'-muziek en echte muziek.

de artiest die ik sowieso altijd waardeer is Tiësto in de mix of eigen productie... ik noem nummers van Gouryella, een Athena, een Sparkles, een Just Be de 'in search of sunrise' mixes, enz enz.

Daarnaast is er helemaal niets af te dingen op de zangkunsten van Trijntje Oosterhuis... haar waardeer ik ook enorm, waarmee maar weer word bewezen kan worden dat je nooit een muziekstijl kan hebben...... toch.

Toppers:

  • Mark&Clark Band - Worn Down Piano (JM ik heb uhm zelfs op LP...)
  • Ridgewalkers featering El - Find (XDR remix)
  • Dire Straits - Private Investigations
  • Q.T.Quartet - Hold that sucker down
  • Gouryella - Ligaya
  • U2 - Where the streets have no name (heel hard)
  • VNV Nation - Beloved (met dank aan JPvM)
  • Lenny Kravitz - (heel veel, maar zeker het recentelijke) Calling all angels
  • Chi Coltrane - you were my friend
  • Sinnead O'Conner - Nothing Compares
  • Soulvation - Hold On
  • Paolo Conte -
  • Ultrabeat - pretty green eyes of feeling fine
  • Cygnus X - The orange Theme (moonman's orange juice mix)
  • Supertramp
  • Katie Melua - Love cats
  • Delerium - Silence
  • Armin van Buuren - Communication
  • Chris Isaak - Wicked game (ook de clip kun je bekijken)
  • Fire & Ice - para Siempre
  • Beach Boys - Good vibrations
  • Elton John
  • Queen - alles (ik ga wel op de tafel staan bij killerqueen)
  • Moloko
  • Genesis
  • ik merk nu pas dat ik nooit kan op houden, als je zou vragen vind je x dan niets... dan zou ik het waarschijnlijk nog thof vinden... maar ja, zolang het maar niet van die vage schreeuwlelijkerds zijn (jp bloodletting...)

Nederlands

  • Ramses Shaffey - Laat me
  • André Hazes - Zeg maar niets meer/het rode licht
  • Poema's - Houten Hart
  • Herman van Veen - ik hou van jou
  • Van Dikhout - Stil in mij
  • Bl0f - onder de brug
  • Stef Bos - pappa
  • Frank Boeje - Kronenburgerpark
  • De Tokkies - Verre Kerst
  • Kinderen voor kinderen - Tietenlied (JP Remix)
Robbert schreef: Ik weet ook niet goed of ik trance-dance nou meer waardeer dan een 'gouwe ouwe'... Dat hangt een beetje van het moment af... eigenlijk zou ik onderscheid moeten maken tussen 'computer'-muziek en echte muziek.

Hier ben ik het mee eens.

Robbert schreef: de artiest die ik sowieso altijd waardeer is Tiësto in de mix of eigen productie... ik noem nummers van Gouryella, een Athena, een Sparkles, een Just Be de 'in search of sunrise' mixes, enz enz.

En natuurlijk niet te vergeten Kamaya Painters. De CD's van ISoS zijn trouwens ook lekker. Kunnen eigenlijk altijd wel.
Ook leuk van Tiësto, maar minder bekend: Forbidden Paradise (inmiddels al bij deel 12 aanbeland). Meer progressive trance.

Robbert schreef: - Chris Isaak - Wicked game (ook de clip kun je bekijken)

Een hele goede keus lijkt me.

Robbert schreef: zolang het maar niet van die vage schreeuwlelijkerds zijn (jp bloodletting...)

Aslan Faction is inderdaad wat over the top voor de meeste mensen. Maar een VNV of Covenant (- Call The Ships to Port!) is nog best toegankelijk.

Robbert schreef: - Van Dikhout - Stil in mij - Stef Bos - pappa - Frank Boeje - Kronenburgerpark - Kinderen voor kinderen - Tietenlied (JP Remix)

Ik ben niet van het Nederlands, maar deze nummers luister ik ook nog wel eens. Stef Bos is sowieso erg leuk.

Ten slotte nog een tip voor jou Robbert:
Andain - Beautiful Things (Gabriel & Dresden Remix)

De solo Beatles hebben ook geniale plaatjes afgeleverd.
Denk aan:

Imagine - John Lennon
Once upon a long ago - Paul McCartney
say say say - McCartney met onze pedoster
en nog een aantal.

Verder ben ik een aardig grote fan van 80's :)

iets wat ik echter niet kan waarderen is heavy metal... zware troep..... denk dus aan Sepultura ofsow.... rage against the machine...... om te :heul:

Jean schreef: Zijn er eigenlijk mensen die daadwerkelijk luisteren naar de hier geplaatste suggesties?

Nou, ik probeer jouw suggesties eens te luisteren: VNV Nation en Aslan Faction ben ik aan het pindakazen, hoewel ik (nu nog) een ernstig vooroordeel heb tegen deze muziek...
Verder ga ik maar eens kijken naar allerlei dingen die ik niet ken in lijstjes hierboven (en hieronder ;) ).

Overigens - Sanseverino te slepend en zwaar? Verbazend. Heb je wel de goedie?

xenophon schreef: Nou, ik probeer jouw suggesties eens te luisteren: VNV Nation en Aslan Faction ben ik aan het pindakazen, hoewel ik (nu nog) een ernstig vooroordeel heb tegen deze muziek...

Aslan Faction is meer een grapje. Er is toch niemand die dat kan waarderen. Begin daar dus maar niet aan. :biggrin:
VNV Nation echter is volgens mij nog best mainstream.

xenophon schreef: Overigens - Sanseverino te slepend en zwaar? Verbazend. Heb je wel de goedie?

Ik doelde meer op het leeuwendeel van de nummers die genoemd werden. Die Sanseverino was inderdaad wel grappig.

Jean schreef: Wel een beetje een gekke vraag ja. icon_wink.gif Want in de eerste post staat uitgebreid beschreven wat mijn top 10 is. En als je die even had geluisterd dan had je dat al lang kunnen weten. Dit bedoelde ik dus met mijn vraag 'Zijn er eigenlijk mensen die daadwerkelijk luisteren naar de hier geplaatste suggesties?' Ik mis een beetje het commentaar (positief/negatief) op de muziek van anderen.

Dat bedoel ik nu met de vraag wat jouw muzieksmaak is. Als die zich beperkt tot het karakter van jouw top-tien, dan moet ik zeggen dat je een erg selectieve smaak hebt.

Ik heb mij er wel degelijk toe gezet een aantal van jouw nummers aan mijn gehoor te laten knagen. Kijk, natuurlijk heeft VNV Nation best lekkere nummers gemaakt, natuurlijk hoort Enigma op iedere pc te staan, en natuurlijk zijn Chicane en de Dire Straits prima binnen te houden. Ik heb ook naar een aantal andere suggesties van jou geluisterd, maar het enige dat ik dan hoor (zoals bij bijvoorbeeld Andain) is de standaard trance-achtige muziek. Gewoon lekker in het gehoor, stampertje eronder, vrouwtje incluis covertje erboven, goed voor een feestje of een stevige studiedag. Maar dat zijn deuntjes die gebaseerd zijn op muziek. Die beat hebben we nodig om de geweldige muziek van vroegah ook nu nog op de dansvloer te kunnen luisteren.

Nogmaals, erg lekker, maar probeer eens de nummers achter de beat te luisteren, die zijn vaak helemaal geweldig en dan leer je al gauw ook andere muziek te waarderen.

Ik zie nu al 2 mensen die Paolo Conte noemen. Fantastisch. De man kan niet zingen, maar dat is juist helemaal niet erg. Downloaden mensen!
Een paar suggesties:

  • Boogie
  • Gli Impermeabli
  • Blue Tango
  • Gong-Oh
  • Come Di
  • en natuurlijk Via Con Me

Mijn nieuwste ontdekking: The Band With No Name, lekkere christelijke industrial. Download 4 nummers en dan krijg je wel een goed beeld, denk ik. Wat ook goed is: Laberinto. Hard rock gecombineerd met percussie.

Blijf maar gewoon nummertjes tussendoor posten ipv een top tien te presenteren :).

Als je eens een weergaloos goeie gitarist wilt horen, moet je Yngwie Malmsteen beluisteren. Hardrock voor een groot deel gebaseerd op klassieke thema's. De nummers zijn misschien niet allemaal even briljant, maar wàt kan die vent gitaar spelen!
Eén van de mooiste voorbeelden die ik heb is een gitaarsolo van 10 minuten (met o.a de 5e van Beethoven). Maar ja, die heet gewoon Guitar Solo, dus ik weet niet of-ie zo te vinden is. Het is iig track 10 van de cd The Yngwie Malmsteen Collection. Anders zou je Deja Vu es kunnen proberen.

Ook leuk:

Basement Jaxx
Laurent Garnier
Timo Maas
Moby
Daftpunk
Air
Audio Bullies
Muse
Portishead
Monte la rue
Groove armada
Floris
Laidback luke