pytric schreef: Heb gisteren 'u zult verstelt staan van onze beweeglijkheid' van Dave Eggers gelezen.

Ik hoop dat de boektitel anders luidt...

Maar beter stop je nu even met lezen en neem je ff je telefoon op :wink:

Nee, hij is amerikaans he. Begrijpt dus d/t niet.

Ook mooi zijn boeken van Linda Chaikin, de serie van 'Verduisterde schatten' enz.

'Het zesde zintuig' van Marianne Fredriksson is vooral bijzonder. Wie kent werk van haar? Hoe vinden jullie dat?!

Ben nu 'Het lot van de familie Meijer' aan het lezen, van Charles Lewinsky. (geen familie van, voor zover ik weet.) Prachtig boek over de lotgevallen van meerdere generaties Joden in Zwitserland.

Herbsgarden
Gerjan schreef: Ben nu 'Het lot van de familie Meijer' aan het lezen, van Charles Lewinsky. (geen familie van, voor zover ik weet.) Prachtig boek over de lotgevallen van meerdere generaties Joden in Zwitserland.

Blijf maar lekker binnen zitten met je boek, Gerjan. Wel zo ..

Laat Gerjan nu net lekker in Zeeland zitten. Beetje aubergines plukken :P
Ik was rond die tijd wel thuis trouwens, maar heb niks gemerkt.

Nog even on-topic: 'Hoe God verdween uit Jorwerd' van Geert Mak. Alleen leuk voor de nostalgische vroeger-was-alles-beter-roepers.

Nou, dan laat ik 'm maar in de kast.

Ik lees nu "The Reason for God - Belive in an Age of Skepticism" van Timothy Keller. Deze man heeft een succesvolle gemeente in NYC gestart, en weet daar de hoger-opgeleide skeptische doelgroep te bereiken. Ook dit boek is daarop gericht, en dat leest erg prettig in contrast met de vele 'gevoelsboekjes' die je vaak met bijbelstudie hanteert, dit vanwege de rationele insteek en de schrijver die midden in het moderne (stads)leven staat.

Binnenkort ook wel in het Nederlands denk ik.

Herbsgarden schreef: Blijf maar lekker binnen zitten met je boek, Gerjan. Wel zo ..

Ik werd erover getipt door mijn broertje die twee verdiepingen naar boven schreeuwde dat er een schietpartij was in Groningen en dat ik heel snel naar Nu.nl moest gaan. Schrok trouwens wel beetje toen ik zag dat 't twee straten verderop was.

erika schreef: Laat Gerjan nu net lekker in Zeeland zitten. Beetje aubergines plukken :P

Nu haal je 2 dingen door elkaar Erika, ik pluk aubergines in 's-Gravenzande, is wel bijna Zeeland maar toch; en ik ga op vakantie naar Zeeland. Voor de rest ben ik blij dat je mij steunt in het werk dat ik doe. Nogmaals, er is niks mis met aubergines plukken behalve dat het heel erg hersendodend is en bloedheet bij tijden. Deze job is ook zeker iets voor jou en andere IB/IO-ers, ik heb al contacten opgedaan met enkele Polen en wat Turken, erg gezellig volk.
Afsluitend wil ik even zeggen dat ik erg blij ben dat je nog in leven bent, moet nl. nog steeds iemand hebben die helpt verhuizen! ;)

C.A. schreef: Binnenkort ook wel in het Nederlands denk ik.

Een beetje student schrikt niet weg van de Engelse taal.

En oh, ik lees 'Operatie Wederkomst' van Paul Maier, het vervolg op 'Het Rama-document'.

Erg grote aanrader voor degenen onder ons die niet worden afgeschrikt door fantasierijke geschiedkundige verhalen: Baudolino van Umberto Eco. Erg vermakelijk.

in de naam van de roos - umberto eco
imprimatur - monaldi & sorti
de schaduw van de wind - carlos ruiz zafon

De naam van de roos is schitterend inderdaad. Ik zal van de zomer eens in Baudolino beginnen. Hoe is die van Maier, Rolv? Ik heb zijn vorige boeken gelezen en vond ze mooi, maar over die van jou hoorde ik iets minder goede verhalen.

Navolging van Bonhoeffer: prachtig! Wat een exegeet. Soms best pittig, maar zeker de moeite waard.

Tot nu toe bevallen beide boeken me nog goed, maar ik ben wel echt een leek in dit genre. Het Rama-document heeft me wel verrast, het beeld wat geschetst wordt wanneer er overblijfselen van Jezus worden gevonden vind ik erg realistisch. Van Operatie Wederkomst kan ik nog weinig zeggen, ben bij hoofdstuk 6. Maar tot nu toe leest het goed weg en ben benieuwd wat het plot zal worden.

Over het geheel vind ik het prettig dat Paul Maier veel feiten gebruikt in zijn boeken, waardoor je langzamerhand toch steeds weer wat leert over archeologie, taal en het belangrijkste: geloof. Maier heeft de hoofdpersoon Jon Weber o.a. als een modern theoloog neergezet en kenner van het leven van Jezus.

Nog even een andere aanrader: kind 44 (Child 44) van Tom Rob Smith, een boek over een seriemoordenaar die kinderen vermoord in de jaren '50 in de Sovjet-Unie. Dat zou in zo'n arbeidsparadijs niet kunnen en een lid van de geheime dienst moet de zaak onderzoeken. Erg goed geschreven en het boek wordt binnenkort ook verfilmd.

De recensies zijn ook lovend en vatten het complexe verhaal beter samen:

Herbsgarden

Donald Miller, Blue Like Jazz. Christendomboekje, maar dan leuk. Vlot, humoristisch, origineel en kritisch, maar niet schoppend of prekend. Zodoende leuk voor zowel de dominee als christenhaters. Wordt nu verfilmd. Download hoofdstuk 1 en een aantal fragmenten.

'Het complot tegen Amerika'. Klinkt als een schraal Ludlum-boek, is het niet. Redelijk briljant scenario en toffe stijl. Roth wordt door Dickiedick al getipt voor een Nobelprijs in de toekomst.

Dickiedick tipt iedere omhooggevallen schrijver met twee boeken op zn naam voor een nobelprijs. Het is al eerder gezegd hier, maar Ian McEwan is echt een van de beste schrijvers van het moment. Ik denk dat hij in de toekomst nog wel kansmaakt op een nobelprijs.

N.B. Steendam

Veel van (en over) Bomans, ideaal voor in de vakantie. Vooral zijn sprookjes zijn briljant, kun je eventueel van mij lenen. Ook gelezen: Anna Boom van Judith Koelemeijer (bijzonder levensverhaal) en Italiaanse schoenen van Henning Mankell (redelijke zweedse schrijver, 'Tea Bag' is een mooier boek van zijn hand. Oja, en De kunst om in koor te huilen. Aardig familiedrama gesitueerd in Jutland, jaren '60.

Ha! Bomans heb ik ooit heel veel gelezen, erg vermakelijk. Op den duur heb je t wel een poosje met hem gezien trouwens. Persoonlijke favoriet: Juffrouw Prillewits. Schitterend. Ook een aanrader is Grijze zielen van Philippe Claudel. Net uit: Stad der blinden, een soort 1984-gedachte-experiment, leest heel apart doordat Samarago bijna heel sober is wat betreft interpunctie en alinea-indeling. Lappen tekst dus, maar wel een bijzonder boek. Film komt binnenkort ook uit (Blindness).

Vriend Niels
Kraker schreef: Dickiedick tipt iedere omhooggevallen schrijver met twee boeken op zn naam voor een nobelprijs. Het is al eerder gezegd hier, maar Ian McEwan is echt een van de beste schrijvers van het moment. Ik denk dat hij in de toekomst nog wel kansmaakt op een nobelprijs.

De enige die een nobelprijs verdient is de koning van de Vlaamse letteren. Meer dan 40 boeken produceren. Doe dat eerst maar eens na.