Pieternel schreef: Hee Pytric, heb je mijn lievelingsboeken al uit? En zijn ze nog heel?

Ik ben nog met Michael Chabon bezig, Dave Eggers ligt nog netjes te wachten in de kast. Het kerstreces moet uitkomst bieden.

Voor de mensen die van veel actie houden kan ik de Jack Reacher serie van Lee Child aanraden. Ikzelf ben ontzettend fan van deze serie en kijk smachtend uit naar het volgende deel.

Dat gevoel van een immense leegte als je de laatste bladzijde tussen je vingers hebt laten wegglippen.

Grote sterke stoere vent, heeft in het leger gezeten. Helpt andere mensen, komt in problemen, is ontzettend slim en handig. Als je dit zo leest denk je aan een the a-team, maar het is net even wat slimmer. Leest lekker weg en is nog leerzaam ook.

Echt een aanrader. Het is niet noodzakelijk maar ik kan jullie aanraden om bij deel 1 te beginnen. Ze zijn los te lezen alleen mis je dan wel wat nuttige info zo af en toe.
Lijkt een beetje op de Friends-serie, die serie waar je eerst 10 jaar (naja delen) moet bekijken wil je de laatste aflevering snappen.

KLinkt meer een beetje als McGyver.

Een paar weken geleden De ontdekking van de hemel gelezen. Ontzettend gaaf boek. Misschien niet het beste Nederlandse boek allertijden, maar zeker een topper.

Een tijd geleden Verrast door Vreugde (Surprised by Joy) van C.S. Lewis gelezen. Dit boek is een autobiografie waarin ook beschreven wordt hoe hij van atheïst in een christen is veranderd. Schitterend hoe hij rede en emotie altijd weet te verenigen. Er spreekt ongelooflijk veel wijsheid en eruditie uit zijn boek en het slot is heel ontroerend. Echt een aanrader, net als veel van zijn andere boeken.

Hapkars schreef: Voor de mensen die van veel actie houden kan ik de Jack Reacher serie van Lee Child aanraden. Ikzelf ben ontzettend fan van deze serie en kijk smachtend uit naar het volgende deel.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ze ook op de plank liggen. Ben nu zelf bezig aan een boek van Philip Roth, Het Complot tegen Amerika over de fictieve stelling dat Charles Lindbergh de 33e president van Amerika is tijdens de W.O. II met sympathieën voor het nazisme.

Herbsgarden
Mausie schreef: Een tijd geleden Verrast door Vreugde (Surprised by Joy) van C.S. Lewis gelezen. Dit boek is een autobiografie waarin ook beschreven wordt hoe hij van atheïst in een christen is veranderd. Schitterend hoe hij rede en emotie altijd weet te verenigen. Er spreekt ongelooflijk veel wijsheid en eruditie uit zijn boek en het slot is heel ontroerend. Echt een aanrader, net als veel van zijn andere boeken.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit boek las, maar ik herinner me nog dat ik het jusit een ontzettende tegenvaller vond. Ik had gehoopt op een mooi betoog over de wijze waarop hij rede en christendom verenigt, maar er staat mij vooral bij dat dit aspect onbrak in het boek. Wat ik mij herinner is dat hij wel zijn jeugd en zijn voorliefde voor het fantasy-genre bespreekt, maar niet uitgebreid ingaat zijn de wijze waarop hij zijn rationele bezwaren tegen het christendom overwon. Maar als ik ongelijk heb, hoor ik graag op welke bladzijden hij dat wel bespreekt.

Als je zijn voorwoord/inleiding goed gelezen had, wist je waar het boek over zou gaan en waarover niet. Ik vind dat hij zijn woorden in de inleiding zeker waarmaakt.

pytric schreef:
Pieternel schreef: Hee Pytric, heb je mijn lievelingsboeken al uit? En zijn ze nog heel?

Ik ben nog met Michael Chabon bezig, Dave Eggers ligt nog netjes te wachten in de kast. Het kerstreces moet uitkomst bieden.

Ik ben erg benieuwd hoe het je ondertussen vergaat met lezen, Pytric. Je hoeft je er niet voor te schamen, als ze te ingewikkeld voor je zijn! Ik hoor net dat harmen k. er eentje in het Nederlands heeft.

Hee P'nelly, allemachies wat houd jij mij in de gaten. Nee het wil niet echt vlotten. Leuk boek daar niet van maar het gaat niet zo snel en ik kom er niet veel aan toe. Deze lees ik nog even uit maar ik denk dat ik een nederlands exemplaar van 'a heartbreaking work of staggering genius' ga opzoeken. Maar ik ben hoe dan ook toch blij dat je je zo bekommert om mijn leesplezier.

Ik ben gisteravond in mijn Donald Duck Scheurkalender 2008 begonnen. En omdat januari al even aan de gang is, kon ik lekker veel ineens lezen. Naast de komische beeldverhalen staan er ook allerlei interessante feitjes in deze kalender. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Willie Wortel een kraanvogel is?

Een aanrader.

JP. schreef: Ik ben gisteravond in mijn Donald Duck Scheurkalender 2008 begonnen. En omdat januari al even aan de gang is, kon ik lekker veel ineens lezen. Naast de komische beeldverhalen staan er ook allerlei interessante feitjes in deze kalender. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Willie Wortel een kraanvogel is? Een aanrader.

kuuuuut jonge...tussen het koffiezetten door even op gsvnet.nl. stage niet interessant JP?;)

JP. schreef: Wisten jullie bijvoorbeeld dat Willie Wortel een kraanvogel is?

No shit! :o

JP. schreef: Wisten jullie bijvoorbeeld dat Willie Wortel een kraanvogel is?
JP. schreef: Ik ben gisteravond in mijn Donald Duck Scheurkalender 2008 begonnen. En omdat januari al even aan de gang is, kon ik lekker veel ineens lezen. Naast de komische beeldverhalen staan er ook allerlei interessante feitjes in deze kalender. Wisten jullie bijvoorbeeld dat Willie Wortel een kraanvogel is? Een aanrader.

ik heb toevallig hetzelfde apparaat op de plee hangen en ik vond die van vandaag erg grappig! Hoe verzin je het, gevonden voorwerpen.

De postbode heeft trouwens een pakketje voor je!

but seriously: Nachttrein naar Lissabon is ook een aanrader.

Knapzak schreef: De postbode heeft trouwens een pakketje voor je!

en nog wat post hier.

Om on-topic te blijven: ik lees niets, of teletekst moet je meetellen.

Wordt er nog gelezen op de GSV?!
De afgelopen tijd heb ik me natuurlijk verdiept in een aantal Afrikaboeken. :D Geweldig om te lezen voor zowel mensen met, als zonder Afrikaplannen!

  • 'Ebbenhout' van Ryszard Kapuscinski: prachtig boek, bijna dichtwerk, over het continent Afrika. Deze schrijver en journalist heeft heel Afrika doorgereisd en zijn ervaringen met de cultuur, zijn poging om deze enigszins te begrijpen en zijn strijd om er te overleven worden verbazingwekkend goed beschreven. Ook krijgt de lezer veel kennis over de geschiedenis, de natuur, de armoede en de huidige ontwikkelingen binnen Afrika. De lezer reist, als het ware, mee met de schrijver. Met veel passie geschreven.

  • Nelson Mandela's 'Long walk to Freedom': aanrader om te verdiepen in de Zuid-Afrikaanse apartheidsgeschiedenis. Af en toe taaie gedeelten over de vorming van de ANC-partij, maar er wordt afgewisseld met veelvuldige anekdotes over Mandela's vrijheidsstrijd. Deze zijn boeiend om te lezen. Natuurlijk is het verhaal wel vanuit een subjectief oogpunt beschreven, maar dit wordt goedgemaakt door Nelson's optimistische kijk op de toekomst van Zuid-Afrika. Ook in het Engels goed te doen.

  • Boeken van Dalene Matthee, het liefst in het Afrikaans. Dat is nogal grappig, vooral om het taaltje hardop uit te spreken! De verhalen spelen zich af in en rondom de bossen van Knysna in Zuid-Afrika. In de romans wordt de schoonheid van het bos beschreven en wordt er een kijkje genomen in het harde houtkappersleven van de arme, blanke bevolking in het begin van de vorige eeuw. Om bij weg te dromen.

N.B. Steendam

Heb je wel eens wat van Kuki Gallmann gelezen? Anders misschien wel leuk om te doen; een erg bijzondere vrouw die over haar leven in Kenia schrijft.

met dispuut lezen we nu: mijn naam is asjer lev van chaim potok, een erg mooi boek!

imhotep schreef: met dispuut lezen we nu: mijn naam is asjer lev van chaim potok, een erg mooi boek!

is het boek mooi of de tekst die geschreven staat in het boek of beide...

Ik heb Uitverkoren van Potok 3 jaar terug eens gelezen, heb nog een hele stapel van die man liggen...
Leuk om te lezen als het jodendom je kan boeien.