Als ik dit zo lees, denk ik nmiet dat vrouwen aan de macht moeten komen....... Bijna gevaarlijk!

Hoezo? Dat snap ik nou echt niet.....

Pieternel schreef: [..] Lenen van vriendinnen! :D

Misschien kan je me helpen aan eenenveertig euro, Pieternel, zodat ook ik een keer mijn kleuren kan laten terug komen. :wink:

Sabine schreef: Hoezo? Dat snap ik nou echt niet.....

Nou ja. Het feit dat je rode sokken onder een zwart truitje durft te dragen zegt genoeg volgens mij. Onder je laarzen of niet, ze zijn er! :shock:

Also sprach Harry Omo

Jean schreef: [..] Nou ja. Het feit dat je rode sokken onder een zwart truitje durft te dragen zegt genoeg volgens mij. Onder je laarzen of niet, ze zijn er! :shock: Also sprach Harry Omo

Kan hieruit opmaken dat ook mannen belang hechten aan het terugkomen van kleuren? En zo ja, welke regels hanteren jullie daar dan voor?

Jean schreef: [..] Nou ja. Het feit dat je rode sokken onder een zwart truitje durft te dragen zegt genoeg volgens mij. Onder je laarzen of niet, ze zijn er! :shock: Also sprach Harry Omo

Zie, je begrijpt het gewoon verkeerd. Geeft niet, ik leg het even uit. De spijkerbroek-regel is dus nu van toepassing! Het gevolg daarvan is dat de kleuren-terugkom-regel, minder strikt toegepast wordt. Snappie?

Jean schreef: [..] Nou ja. Het feit dat je rode sokken onder een zwart truitje durft te dragen zegt genoeg volgens mij. Onder je laarzen of niet, ze zijn er! :shock: Also sprach Harry Omo

Zolang je je laarsen aanhoudt is er niets aan de hand; het is zelfs een hele goede combi, want de zwarte laarzen passen mooi bij het zwarte truitje. Echter... als je je schoenen uithebt is het iets minder gepast en zou je een zwart truitje met bijvoorbeeld een rood streepje moeten dragen, of gewoon zwarte sokken. Snappie? :lol:

Sabine schreef: [..] Zie, je begrijpt het gewoon verkeerd. Geeft niet, ik leg het even uit. De spijkerbroek-regel is dus nu van toepassing! Het gevolg daarvan is dat de kleuren-terugkom-regel, minder strikt toegepast wordt. Snappie?

Ik zou eerder zeggen dat bij het dragen van schoenen/laarzen waarbij je de sokken niet kan zien-de kleuren-terugkom-regel voor de sokken niet zo strikt genomen hoeft te worden! :wink:

Avee schreef: [..] Kan hieruit opmaken dat ook mannen belang hechten aan het terugkomen van kleuren? En zo ja, welke regels hanteren jullie daar dan voor?

Ja, ik zoek een donkere vrouw, zodat de tint van de door ons te baren kinderen mooi terugkomen in de kleuren van mijn bankstel.

Bruine kindertjes op een bruin bankstel, niet ideaal. Dan kan je beter combineren, bv witte kinderjes op zwart leer.

Rem schreef: [..] Thuisblijven in je badjas.

Wij als echt herenhuis zouden graag de wijsheid willen vernemen van vrouwenvereniging "de zwijgplicht" over welke combinaties van badjas en ondergoed schriftuurlijk verantwoord zijn.

Machteld schreef: [..] Ik zou eerder zeggen dat bij het dragen van schoenen/laarzen waarbij je de sokken niet kan zien-de kleuren-terugkom-regel voor de sokken niet zo strikt genomen hoeft te worden! :wink:

Precies!

Pjotr schreef: Wij als echt herenhuis zouden graag de wijsheid willen vernemen van vrouwenvereniging "de zwijgplicht" over welke combinaties van badjas en ondergoed schriftuurlijk verantwoord zijn.

Ik vind dat wel erg dicht op de huid komen.

Daar ga ik ook niet op in...

Het is erg jammer dat hier niet op ingegaan wordt. Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om het ondergoed van vv. "De Zwijgplicht" maar om herenondergoed.

De kleur badjas is dus afhankelijk van uw advies. Een paar voorbeelden van vragen waar wij mee zitten en graag antwoord op willen zijn:

  • moet de kleur van de zoom terug komen in de kleuren van de onderbroek?
  • Moet de kleur van de "riem" terugkomen in de kleuren van de onderbroek?
  • Moet de kleur van de "riem" terugkomen in de zoom van de badjas?
  • Hoe zit het eigenlijk met slippers?

Me dunkt dat het nu niet bezwaarlijk is om op deze problematiek in te gaan.

HaJee schreef: Het is erg jammer dat hier niet op ingegaan wordt. Voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om het ondergoed van vv. "De Zwijgplicht" maar om herenondergoed. De kleur badjas is dus afhankelijk van uw advies. Een paar voorbeelden van vragen waar wij mee zitten en graag antwoord op willen zijn: - moet de kleur van de zoom terug komen in de kleuren van de onderbroek? - Moet de kleur van de "riem" terugkomen in de kleuren van de onderbroek? - Moet de kleur van de "riem" terugkomen in de zoom van de badjas? - Hoe zit het eigenlijk met slippers? Me dunkt dat het nu niet bezwaarlijk is om op deze problematiek in te gaan.

Ik snap de problematiek. Maar het is een erg lastig punt, vandaar dat het wat meer tijd vroeg. U wilt toch niet de kleuren-terugkom-regel overtreden? :evil:

Mijn advies zou zijn, met het in m'n achterhoofd de kleuren-terugkom-regel is het volgende: Kies een kleur voor uw badjas, bijvoorbeeld
marineblauw. Laat de zoom, onderbroek en riem een ander kleurtje krijgen, bijvoorbeeld brandweerrood. Zorg zeker voor bijpassende slippers in de bovengenoemde kleuren.

Ik ga zelf toch voor de iets subtielere kleuren-terugkom-regel, je zou bijvoorbeeld de kleur van je badjaszoom, in dit geval brandweerwagen rood, kunnen laten terug komen in de zoom van je onderbroek en daar bij nog eens een keer in het stiksel van je pantoffels. Niet heel opvallend allemaal, maar vrouwen hebben oog voor dit soort details, neem dat van mij aan.

Dat is inderdaad ook een goeie optie Avee!

Ik wil graag nog even een aanvulling geven op het voorgaande. Ik neem aan dat wanneer u een badjas draagt, uw ondergoed niet zichtbaar is. Dat hoop ik tenminste. Volgens mij geldt dan gewoon de sokken-in-de-laars-met-broek-erover-regel. Het is dus zaak een goede badjes aan te schaffen, waarbij uw ondergoed niet zichtbaar is. In mijn herinnering, want ik beschik niet meer over een badjas, is een badjes eenkleurig, zomen incluis, en zeker de herenmaten zullen weinig tot niet in meerdere kleuren uitgevoerd worden. Er zijn mijns inziens weinig kleding nono's die u kunt begaan in badjes-slippers combinaties. Mijn advies: wanneer de badjes an sich een goede badjes is, u dus goed bedekt, en de slippers dan wel pantoffels van aangenaam comfort en uiterlijk zijn bent u al een heel eind op weg.

ik mis nog een verwijzing naar de schrift, maar als ik zo de genoemde kleuren beschouw, zie ik een link met de kleuren van de tabernakel, die wel te verdedigen valt. Dank u wel, vrouwenvereniging!