Ingûh schreef: Wat ik wil zeggen is dit: er zijn een heleboel meisjes volgens de wet volwassen zijn (vrouwen wil ik ze niet noemen) die op de een of andere manier niet weten hoe ze zich als normale volwassenen moeten gedragen. Aan het gedrag te zien zijn het eerder kinderen van een jaar of 12 tot 14 dan 18-20 jarige zelfstandig denkende volwassenen. Tegelijkertijd brullen ze wel om het hardst dat ze al heel groot zijn en best het een en ander zelf kunnen, maar ze vinden het ook aan de andere kant maar wat makkelijk om zich als kind te blijven gedragen. Heel schattig hoor, af en toe, maar er komt een moment dat je je naar je leeftijd dient te gedragen. Dus als een volwassene. Pas als je je als meisje volwassen gedraagt, mag je jezelf een vrouw noemen. Naar mijn mening zitten er dus een heleboel meisjes/miepjes op de GSV, maar nog maar heel erg weinig vrouwen. Doe daar wat aan!

Als de manier van normaal volwassen gedrag is: vallen over alles waar je over kunt vallen, misschien wil ik dan ook wel niet volwassen worden. Tenminste zoals dat past in jouw begrip.
Beetje jammer dat je er zo serieus op in moet gaan, valt me een beetje tegen.

L1Rn4urAyA7aTEe

Het is iets waar ik me al jaren groen en geel aan erger. Vandaar mijn felle reactie.

Ik vind dit soort acties absoluut niet grappig. Ik vind het zielig (nog steeds). Dit soort acties geeft wel iets weer: de actie zelf kan best grappig zijn, maar de achtergrond ervan (het denkkader waaruit ze ontstaan) is ronduit zielig. Dat ik dat zielig vind slaat dus niet op de leden van discreet als personen, maar op het gedachtengoed dat erachter zit, dat je bij heel veel meisjes in jullie leeftijdscategorie in de gereformeerde zuil tegenkomt.
Dit is niet de eerste keer dat er rond dit thema een 'actie' is, we weten het nou wel hoor. Behalve zielig vind ik het ook nog weinig origineel.

PS: Ik val niet over alles, ik ben gewoon kritisch over alles. Iets met student zijn ofzo... 8)

Ingûh schreef: Wat ik wil zeggen is dit: er zijn een heleboel meisjes volgens de wet volwassen zijn (vrouwen wil ik ze niet noemen) die op de een of andere manier niet weten hoe ze zich als normale volwassenen moeten gedragen. Aan het gedrag te zien zijn het eerder kinderen van een jaar of 12 tot 14 dan 18-20 jarige zelfstandig denkende volwassenen.

En dat komt van iemand met een Winnie the Poo avatar....?

agent_Fox_Mulder
Bastiaan schreef: [..] En dat komt van iemand met een Winnie the Poo avatar....?

1-0 Bastiaan, erg scherp knul :wink:

Ingûh schreef: Dit soort acties geeft wel iets weer: de actie zelf kan best grappig zijn, maar de achtergrond ervan (het denkkader waaruit ze ontstaan) is ronduit zielig. Dat ik dat zielig vind slaat dus niet op de leden van discreet als personen, maar op het gedachtengoed dat erachter zit, dat je bij heel veel meisjes in jullie leeftijdscategorie in de gereformeerde zuil tegenkomt.

Ik weet niet goed welk gedachtengoed (waarom moet ik nu aan Pim denken?) je bedoelt, en ik denk niet dat jij kunt beoordelen welk 'gedachtengoed' hierachter zit.

Ingûh schreef: maar de achtergrond ervan (het denkkader waaruit ze ontstaan) is ronduit zielig.

Welk denkkader en welke achtergrond bedoel je precies? Ik denk niet dat je voor iemand anders kunt denken, tenminste, zou ik voorzichtig mee zijn.

Ingûh schreef: ...het gedachtengoed dat erachter zit, dat je bij heel veel meisjes in jullie leeftijdscategorie in de gereformeerde zuil tegenkomt.

Het spijt me wel, maar waar heb je het over??? Wat is precies je probleem en waarom loop je zo ontzettend te generaliseren? Ik ben erg benieuwd wat jouw beeld over Discreet is, want volgens mij komt het absoluut niet overéén met de werkelijkheid.
Ik wil het eigenlijk helemaal niet over discreet gaan hebben, van mij hoeft daar niet zo over gesproken te worden. Ik wil gewoon aangeven dat jouw beeld mij nogal vreemd overkomt.

Allemachtig hoe zuur kun je zijn.
Als jij een volwassen vrouw bent die altijd lekker kritisch is... Dan heb ik op de GSV liever alleen maar kritiekloze meisjes rondlopen.

Kan dit topic intern webcie? Hebben we ook geen gezeik meer.

PS: Vrouwen die shag roken zijn toch geen meisjes meer? :wink:

nou, nou, tis wel weer leuk geweest, even terug naar het onderwerp dan maar:

hoe zien jullie die invulling van vrouwen aan de macht precies? Willen jullie met heel discreet de vereniging gaan leiden? En doen jullie dat dan niet nu eigenlijk al?
tenminste, het lijkt er misschien niet op, met vijf mannen achter de tafel, maar in de praktijk... (ze hebben immers alle vijf een meisje nu)

gloeiende, wat een discussie, en dat door slechts 5 woorden: 'revolutie!vrouwen aan de macht'....
Echt.... hoe kun je hier een dieper gedachtegoed achter zoeken als je weet dat het slechts een kreet is bedoeld voor de ZOOI senaat!
Nou... verder ben ik het wel eens met Hinke dat ik erg benieuwd ben naar jullie beleid.

Willen jullie met heel discreet de vereniging gaan leiden? En doen jullie dat dan niet nu eigenlijk al?

Kijk das natuurlijk een vraag van niks, lijkt me duidelijk dat Amaranth hierin Discreet ver overtreft... :lol:

minkcie schreef:
Willen jullie met heel discreet de vereniging gaan leiden? En doen jullie dat dan niet nu eigenlijk al?

Kijk das natuurlijk een vraag van niks, lijkt me duidelijk dat Amaranth hierin Discreet ver overtreft... :lol:

Kun je dat ook uitleggen, hoe amaranth Discreet (ver nog wel!) overtreft? Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen.

Koning David
Ingûh schreef: Wat ik wil zeggen is dit: er zijn een heleboel meisjes volgens de wet volwassen zijn (vrouwen wil ik ze niet noemen) die op de een of andere manier niet weten hoe ze zich als normale volwassenen moeten gedragen. Aan het gedrag te zien zijn het eerder kinderen van een jaar of 12 tot 14 dan 18-20 jarige zelfstandig denkende volwassenen. Tegelijkertijd brullen ze wel om het hardst dat ze al heel groot zijn en best het een en ander zelf kunnen, maar ze vinden het ook aan de andere kant maar wat makkelijk om zich als kind te blijven gedragen. Heel schattig hoor, af en toe, maar er komt een moment dat je je naar je leeftijd dient te gedragen. Dus als een volwassene. Pas als je je als meisje volwassen gedraagt, mag je jezelf een vrouw noemen. Naar mijn mening zitten er dus een heleboel meisjes/miepjes op de GSV, maar nog maar heel erg weinig vrouwen. Doe daar wat aan!

Driewerf hulde Inge. Maar ik zei het op het vorig jaar op novitiaatsweekend leuker:

Ewout in de HOEDANIGHEID van Zedenmeester schreef: Jonkvrouwe Amica Van der Kamp klaagde dat er bijna geen jongens meer waren die een meisje naar huis wilden brengen. Een goede ridderlijke gewoonte van weleer dreigt onder druk van de voortschrijdende emancipatie verloren te gaan. Jongens zijn onzekerder geworden en denken dat de meisjes zichzelf wel kunnen redden omdat ze dit altijd zo hard roepen. Maar dit is niet waar! De vrouw is nog steeds afhankelijk. Ze wil nog steeds afhankelijk zijn hoewel ze hard roept dat ze onafhankelijk en geëmancipeerd is. Eigenlijk best wel lief maar toch ook heel ernstig. Ik kan daarom maar één ding concluderen: door de emancipatie is de vrouw niet veranderd maar de man! De man pikt de signalen niet meer op die de vrouw, subtiel als ze van nature is, naar hem toezendt. Door de emancipatie doet de mannelijke ******* het niet meer. Ik roep iedere man op om hulpbehoevende vrouwen naar huis te brengen. En ik roep iedere vrouw op haar ware natuur weer te volgen en zo een einde te maken aan al haar onduidelijkheid.
Ingûh schreef: Wat ik wil zeggen is dit: er zijn een heleboel meisjes volgens de wet volwassen zijn (vrouwen wil ik ze niet noemen) die op de een of andere manier niet weten hoe ze zich als normale volwassenen moeten gedragen. Aan het gedrag te zien zijn het eerder kinderen van een jaar of 12 tot 14 dan 18-20 jarige zelfstandig denkende volwassenen. Tegelijkertijd brullen ze wel om het hardst dat ze al heel groot zijn en best het een en ander zelf kunnen, maar ze vinden het ook aan de andere kant maar wat makkelijk om zich als kind te blijven gedragen. Heel schattig hoor, af en toe, maar er komt een moment dat je je naar je leeftijd dient te gedragen. Dus als een volwassene. Pas als je je als meisje volwassen gedraagt, mag je jezelf een vrouw noemen. Naar mijn mening zitten er dus een heleboel meisjes/miepjes op de GSV, maar nog maar heel erg weinig vrouwen. Doe daar wat aan!

Moet jij even blij zijn dat je geen lid meer bent!! Voor hetzelfde geldt had je jezelf over een kam geschoren met al die andere vrouwen/meisjes...

Het lijkt me verstandig om nu niet massaal over Ingûh haar woorden heen te vallen. Geef haar even de kans om na haar wel erg scherpe formuleringen de dingen misschien wat te relativeren. Aan Ingûh zou ik willen meegeven dat een openbaar forum niet zo'n geschikte plek is voor het uiten van frustraties. Ze kunnen dan wel eens wat harder overkomen dan bedoeld is. Verder ben ik het niet helemaal eens met je analyse van de gemiddelde GSV'ster. Ik denk wel dat de hele GSV (dus zeker ook de mannen) wat speelser, jonger en minder ervaren zijn dan de meeste andere mensen van onze leeftijd over de hele wereld, maar dat zal zeker te maken hebben met ons relatieve gebrek aan problemen, honger, onderdrukking en dreiging, en dus aan kopzorgen en verantwoordelijkheid.
Overigens is het heel prettig jezelf soms wat kindelijker, dat is ontvankelijker en directer, op te stellen dan je leeftijd van je eist. Schilders en schrijvers hebben hiervan wel hun artistieke programma gemaakt.
Ik vind heel veel meisjes op de GSV eigenlijk best wel leuk.

Verplaatst naar het (interne) oudledenforum. Zodat Inge ook nog kan meediscussieren.

Haha! Ik heb me kostelijk vermaakt! :lol:
Komaan, discussieer nog even verder!

vet schreef: Ik vind heel veel meisjes op de GSV eigenlijk best wel leuk.

pff, gelukkig maar, fijn om te horen zeg!

Jullie mogen er zijn :wink:

vet schreef: Overigens is het heel prettig jezelf soms wat kindelijker, dat is ontvankelijker en directer, op te stellen dan je leeftijd van je eist. Schilders en schrijvers hebben hiervan wel hun artistieke programma gemaakt.

Vet, wat heb ik hier nu mee te maken, dacht dat dit topic alleen maar ging over vrouwen die elkaar in de haren vliegen... op zich best grappig

Ay, zonde van die enorme post van Inge. Volgens mij stond daar weer een hoop discussiemateriaal in.