Dat was wel redelijk recent ja.
Daarom juist viel dat tweede deel zo enorm tegen. Volgens mij hebben die twee verder ook helemaal niks met elkaar te maken en heeft iemand gewoon een slaatje willen slaan uit het (schijnbare) succes van het eerste deel.

ik heb gister de Stepford Wives gezien. superleuk, naar een verhaal van Ira Levin.

Knapzak schreef: ik heb gister de Stepford Wives gezien. superleuk, naar een verhaal van Ira Levin.

ja???
ik vond het een van de slechtste films die ik sinds een hele tijd heb gezien. Maar dat kan ook aan mij liggen :roll:

Knapzak schreef: ik heb gister de Stepford Wives gezien. superleuk, naar een verhaal van Ira Levin.

Gothika is ook leuk, anderhalf uur lang spannend

Joachim Sickbock

Heeft er ook iemand de film 'Eyes wide shut' gezien? Wat vond je ervan? Ben echt benieuwd!

Heb ik gezien. Ik weet niet precies meer wat ik ervan vond. Als je me nog een beetje helpt met het verhaal komt dat wel.

Nee, nee, niet doen, ik ben hem net illegaal aan het binnenhalen, dus moet hem nog kijken.

Perikles schreef: Heb ik gezien. Ik weet niet precies meer wat ik ervan vond. Als je me nog een beetje helpt met het verhaal komt dat wel.

:

Kubricks laatste film speelt zich af in hedendaags Manhattan, New York. Tom Cruise spelt de rol van een dokter, getrouwd met een art curator (Nicole Kidman). Op een dag bekent zijn vrouw hem haar erotische fantasieën en dat ze hem bijna bedrogen heeft en dit is voor Tom Cruises' karakter het begin van een odyssee van seksuele en morele verkenning. Langs zijn nachtelijke escapades komt hij uiteindelijk terecht op een high society orgie ergens op een kasteel, maar het binnendringen in dat milieu bedreigt opeens zijn familie ...

Overigens vind ik 'Dogville' een fantastische en verontrustende film. Ook in deze film, van Lars von Trier, speelt de prachtige Nicole Kidman.

Ik vond de film niet heel tof. Een tijdje geleden was 'ie op tv en ik heb toen het begin gezien wat heel boeiend werd maar al snel vond ik het verhaal heel vervelend worden en heb ik 'm op een andere zender gezet. (ik zal niet de details vertellen voor degenen die wel graag de film willen gaan kijken.)

Joachim Sickbock
Sabine schreef: maar al snel vond ik het verhaal heel vervelend worden en heb ik 'm op een andere zender gezet.

Maar bedoel je met 'vervelend' 'saai' (hetgeen ik me nauwelijks voorstellen kan) of 'onaangenaam', 'hinderlijk'?

Niet saai maar hinderlijk idd.

onaangenaam ook. Het is dan ook best een bizar verhaal als ik het me goed herinner...

Ja Sabine, helemaal met je eens. Zag laatst ook eens stuk op tv, en had het idee met een of andere belachelijke film te maken te hebben. Blijkt tie nog bekend te zijn ook...

Ik heb de film zojuist via de (overigens moreel niet aan te raden) illegale kanalen gezien. En ik ben er eigenlijk nog een beetje stil van. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de clou nog even moet laten bezinken. Alice (Nicole Kidman, die er overigens fantastisch uitziet met dat brilletje) zegt op het eind: the reality of one night, and of a whole life, can not be the complete truth. Ik neem aan dat dat ongeveer de clou van de film is, maar moet dus nog ff kijken wat ik ermee kan. Voor de rest vond ik het een goede film, ik had hem trouwens weleens eerder gezien, achteraf gezien. Ik kan mij overigens wel voorstellen dat de film nogal hinderlijk overkomt, in de zin van dat hij nogal expliciet is. Maar een regisseur die een kijker zo weet te boeien, krijgt van mij een pluim. Zoals de regisseur van onder andere Amadeus vandaag een prijs heeft ontvangen voor zijn gehele oeuvre en zoals ik Quentin Tarantino nog steeds enorm bewonder.

Frits schreef: [..] ja??? ik vond het een van de slechtste films die ik sinds een hele tijd heb gezien. Maar dat kan ook aan mij liggen :roll:

The Stepford Wives is unaniem neergehaald. Een zeperd. Een draak.

Dé film waar het nu om te doen is, heb ik gisteravond gezien in een kleine zaal in Pathé: . De krachten gebundeld van (videoclip)regisseur Michel Gondry (Human Nature en clips voor Björk, Daft Punk, Radiohead, Chemical Brothers en anderen) en scenarist Charlie Kaufman (Being John Malkovich, Adaptation, Human Nature, Confessions of a Dangerous Mind).
Unaniem opgehemeld (behalve door Vrij Nederland). Bekijk .

symfysis schreef: Heeft er ook iemand de film 'Eyes wide shut' gezien? Wat vond je ervan? Ben echt benieuwd!

Eyes Wide Shut: de laatste film van Stanley Kubrick. Hij stierf niet snel erna. De film is natuurlijk heel bijzonder, omdat het over een huwelijkscrisis gaat bij een echtpaar gespeeld door Cruise en Kidman, terwijl de realiteit eenzelfde wending zou gaan nemen. Niet al te lang hierna.
Een film van Kubrick is altijd speciaal en staat garant voor een lange tijdsduur, trage en lange shots, wide-angle lens, morele dilemma's en controverse. Eyes Wide Shut past helemaal in die lijn, al is dit scenario wellicht een tikkeltje vreemder. Maar het toont verschillende raakvlakken met A Clockwork Orange van een aantal decennia eerder, waarvan ik me kan herinneren dat een bijbelkring de videorecorder voor het einde van de film reeds stopzette.

Rossatron schreef: Ik heb de film zojuist via de (overigens moreel niet aan te raden) illegale kanalen gezien. En ik ben er eigenlijk nog een beetje stil van. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de clou nog even moet laten bezinken. Alice (Nicole Kidman, die er overigens fantastisch uitziet met dat brilletje) zegt op het eind: the reality of one night, and of a whole life, can not be the complete truth. Ik neem aan dat dat ongeveer de clou van de film is, maar moet dus nog ff kijken wat ik ermee kan. Voor de rest vond ik het een goede film, ik had hem trouwens weleens eerder gezien, achteraf gezien. Ik kan mij overigens wel voorstellen dat de film nogal hinderlijk overkomt, in de zin van dat hij nogal expliciet is. Maar een regisseur die een kijker zo weet te boeien, krijgt van mij een pluim. Zoals de regisseur van onder andere Amadeus vandaag een prijs heeft ontvangen voor zijn gehele oeuvre en zoals ik Quentin Tarantino nog steeds enorm bewonder.

Misschien nog niet helemaal duidelijk: het expiciete irriteerde me niet, maar de film kon me niet boeien. Na een half uur ging ik zappen.

Gisteren met de faqgroep fahrenheit 9/11 gekeken. Prima documantaire over het bewind Bush, en de gebeurtenissen rond 9/11.
Puntje is wel, dat de film enorm anti-bush is, en enkele schokkende belden vertoont (wat op zich niet erg is, maakt veel duidelijk)

Die film laatst ook bij mijn ouders van het net geplukt! Schitterende documentaires zijn dat toch van die man!