Norbert schreef: Nou, dan heb ik ook nog wel een filmtip: The Big Lebowski Deze film gaat werkelijk helemaal nergens over, behalve dan over een stel bowlende sukkels, waaronder één Vietnamveteraan, en een ontvoering. Eigenlijk is het verhaal compleet zoek, maar desalniettemin is het toch bijzonder vermakelijk (het verhaal dat er niet in zit). Als je in het Maagdenhuis naar de bank kijkt, kun je daar nog de vlek zien van toen ik in m'n broek zeek van het lachen.

biglebowski: topfilm. maar kijk dan ook van de zelfde regisseurs: o, brother where art thou? (wat mij betreft nóg beter dan de big lebowski) en fargo.
mocht iemand the man who wasn't there nog op de kop tikken, dan maggie roepen, dan kom ik m kijken (ook van de gebr Coen en in zwartwit, schijnt)

Tom, tja de meesten heb ik nog niet gezien, maar wel net gedownload. De kunst is films te noemen die je nog niet gezien hebt ;)

Tears of the Sun, een paar dagen geleden gezien, is best wel een aangrijpende film over een situatie in West Afrika, (alleen de keuze dit Nigeria te laten zijn is een beetje raar) en als je ook van 'special forces' houd dan zit dat wel goed. Om een IMDB gebruiker te citeren: "a solid nine for action".

Adaptation, die staat hier geparkeerd op de harde schijf, ik kan daar dus idd nog geen ordeel over vellen. Imdb rating: 7.9

City of God, idem ditto, bijna binnen, maar van vooral Zielman, ook geen onaardige filmkenner, gehoord dat hij top was, gaat over een achterstandswijk in Sao Paulo (City of God) en bendes. Imdb: 8.6

Waking Life, "A man in a dream state encounters many characters who, one by one, talk about their views on the meaning, perception, and reality of human existence", Imdb 7.5. 't is trouwens animation.

Seven Samurai, die heb ik laatst wel gezien, duurt zo'n 3 uur, hoewel soms vrij langzaam, is het best tof te zien hoe de Japanse cultuur een beetje in elkaar steekt. En idd, Japanners zeggen soms weinig, hun uitdrukkingen doen dat. Op IMDB de nummer 8 film allertijden.

Tja en High Noon, puur geselecteerd op basis van dat BBC bericht wat ik hierboven ergens linkte. ;)

agent_Fox_Mulder

Bowling for Columbine, docu van Michael Moore. Geeft een een heel mooi beeld van het wapengebruik in de VS, met als uitgangspunt de schietpartij door twee jongens op hun High School in Columbine. Echt een die je moet hebben gezien. Hij is al te huur bij de videotheken, maar je kunt ook een exemplaar downloaden ik geloof dat de versie van 717 mb de beste was.

L1Rn4urAyA7aTEe

2001: A Space Odyssey is ook een toffe film vind ik, maar misschien moet je een beetje into computers enzo zijn om 'm leuk te vinden?

Heeft iemand the usual suspect (1995) gezien?
Kevin Spacey op zn best. deze film heeft een erg gaaf plot en het is lang voor 6th sense en fight club gemaakt.

echt de moeite waard dus.

IMDB rating: 8.7

oehhhh... da's idd geen slechte film. tot op t allerlaatste moment op t verkeerde been. en terecht dat ie een 8.7 krijgt

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb The Cube 2 gedownload met nog wat andere films. Iemand zin die vanavond te komen kijken?

Ik heb vrijdag zo'n zin in "Het Novitiaat 2003; de Film" 8)

Vond MullHolland Drive van David Lynch ook heel aardig. Vaag genoeg om hem twee keer te moeten zien in elk geval. Weet trouwens niet of hij door de ethische comissie komt van iedereen ivm met wat lesbische scenes.

L1Rn4urAyA7aTEe

David Lynch is inderdaad heel goed. Heb je de Elephant Man ook gezien. Die vond ik het best. En Dune uiteraard 8)

MullHolland Drive heb ik niet gezien en volgens mij hoef ik die ook niet te zien. Ik vind zoenende vrouwen ronduit smerig om naar te kijken, laat staan de rest. Maar misschien hebben andere mensen daar geen problemen mee. In ieder geval bedankt voor de waarschuwing :wink:.

Ik heb The Cube 2 weer gedeleted, ivm 4 vloeken binnen de eerste 2 minuten... Dus da's geen aanrader.

Ik begrijp dat Finding Nemo in NL pas eind november in premiere gaat wat ik wel wat raar vind aangezien de film hier (in Canada) al op 4 november op DVD uit komt! Maar ik heb de film onlangs gezien in de bios en ik raad iedereen aan om zoiezo naar Finding Nemo te gaan!! Het is zo'n ontzettend goede film, die moet je gewoon zien. FF het verhaal:

www.pathe.nl schreef: Finding Nemo vertelt de komische avonturen van clownvis Marlin (Brooks) en zijn zoon Nemo, die elkaar in Great Barrier Reef kwijtraken. Samen met de vriendelijke-doch-vergeetachtige vis Dory (DeGeneres) begint de overbezorgde maar niet bepaald dappere vader aan de zoektocht naar zijn zoon. Wat volgt is een onderwater roadtrip waarbij het tweetal kennis maakt met onvergetelijke karakters als Bruce, de 'vriendelijke' haai en de coole zeeschildpad Crush! Nemo voert tegelijkertijd ook een paar riskante plannetjes uit om, vanuit het aquarium van een tandarts, weer veilig thuis te komen.

Zoals je al wel ziet aan de plaatjes ziet het er echt fantastisch uit, heel de film zit je te kijken en denk je: Wow, wat ziet dit er keck uit! Verder is de film ook heel grappig (alhoewel de vergeetachtigheid van Dory op een gegeven moment wat irritant wordt maar dat is dan echt het enige minpuntje wat ik kan verzinnen aan deze film) en boeiend, je verveelt je echt geen moment tijdens de film. Ik zou je wel aanraden om naar de Engelse versie te gaan want ik weet niet hoe de NL variant gaat klinken maar de stemmen in de engelse versie zijn zoiezo goed, passen goed bij de 'karakters'.

Dus nog ff wachten helaas maar het is zoiezo de moeite waard! Als je nog mooie trailers wil zien van Finding Nemo ga dan ff naar de site van Pixar (maker van de film). Daar staan 3 trailers allemaal van heel goede kwaliteit:

Ik heb hem ook gezien, en hij is inderdaad erg gaaf! Ik vond persoonlijk het visuele erg indrukwekkend. Prachtige omgevingen, gedetaileerde flora&fauna, realistisch water, vloeiende bewegingen, overtuigende karakters (en uitdrukkingen). Allemaal heel mooi gedaan.
Het verhaal is dan (voor mij althans) ook bijzaak.

En check vooral de extreem chille zeeschildpaddendudes! Werkelijk geniaal! 8)

agent_Fox_Mulder

Na finding nemo zal niemand ooit nog een schildpad een saai sloom dier durven noemen 8)

Een 'aanrader' is The Life of David Gale. (Rush klanten weten dat dit doorgaans een goede indicatie is voor de pruimbaarheid van een film; Rush, de beste videotheek van Groningen, maar dat geheel terzijde)

Knap hoe een uitgemolken thema als deathrow in een origineel en niet-voorspelbaar (in elk geval tot halverwege) script wordt gegoten.

Die heb ik in de bios gezien geloof ik. Ik weet er niet veel meer van maar was wel leuk inderdaad. Maar zo onvoorspelbaar was het ook weer niet.

Loewie schreef: (in elk geval tot halverwege)
L1Rn4urAyA7aTEe

Aaah! Issie uit? COOL!! :D

DAAR WIL IK HEEN!
(Nu nog mensen om mee te nemen, alleen heen gaan is zo saai... Jaco?? :wink:)

Nemo rules!! :lol:

Een film die 20 november pas in Nederland uitkomt is de langverwachte vierde film van Quinten Tarentino, met de esthetisch fraaie naam: Kill Bill.
Voor wie de briljante conversaties van Pulp Fiction of het intrigerende plot van Resevoir Dogs verwacht, kan beter een van deze films in zijn video dan wel dvd-speler stoppen en verder thuisblijven. Het meest herkenbare element uit eerdere Tarantino-films is de volledig onzinnige verhaallijn en de orgie van geweld.
Maar ja, het blijft een Tarantino-film, dus uiteindelijk zal iedereen hem wel gaan kijken :roll:

Een film die in NL eind december gaat draaien is Once upon a time in Mexico, oftewel Desperado 2.

Deze poster doet vermoeden dat Salma Hayek een hoofdrol speelt maar zonder voor de rest iets te willen verklappen is het misschien wel handig om te weten dat ze in de hele film slechts iets van 5 minuten voorkomt. Wie Desperado heeft gezien zal wellicht even moeten wennen aan dit vervolg omdat de stijl niet helemaal hetzelfde is. In Desperado zat redelijk wat humor en het geweld dat er (veel) in zat was op zich niet zo erg, het zag er allemaal wat over the top uit wat het wel weer grappig maakte.

In deel 2 is dat wel wat anders, ik vond het een goede film maar het accent ligt hier meer op (harder) geweld en minder op humor.
In deel 2 is een belangrijke rol weggelegd voor Johny Depp en hij voegt gelukkig wel echt wat toe. Hij speelt een beetje een dubbelrol in de film, maar met verve.

Het verhaal in het kort: Er wordt een aanslag op de president van Mexico voorbereid, Johny Depp heeft hier weet van en wil dat Antonio Banderas de potentiele moordenaar van de president vermoord nadat ie z'n 'werk' gedaan heeft. Veel meer van het verhaal zal ik maar niet verklappen, uiteraard gebeuren er weer dingen die niet echt ingecalculeerd waren maar het is wel een goede film. Let trouwens ff op de bijrol van Enrigue Iglesias, want die doet het zeker niet slecht!

Pater schreef: In deel 2 is dat wel wat anders, ik vond het een goede film maar het accent ligt hier meer op (harder) geweld en minder op humor. ... Let trouwens ff op de bijrol van Enrigue Iglesias, want die doet het zeker niet slecht!

Nou moet je de kwaliteit van het acteerwerk van Enriekje niet gaan overdrijven hoor :shock: ; juist het gebrek aan humor en de grotere hoeveelheid geweld, gaat ten koste van het karakter van de rollen, waar ik alleen de uiteindelijke 'bekering' van Johnny Depp alleen zijn rol echt karakter vindt geven. Maar, ok dat moeten de mensen in Nederland zelf maar gaan beslissen.
Ps. Het is volgens mij al deel drie, aangezien 'Desperado' het vervolg was van een oorspronkelijke film genaamd 'El Mariachi'

Crispy schreef: Ps. Het is volgens mij al deel drie, aangezien 'Desperado' het vervolg was van een oorspronkelijke film genaamd 'El Mariachi'

Niet helemaal: Desperado is de remake van "El Mariachi", wat een low budget film was. Deze film heeft echter veel aandacht gekregen en daarom werd besloten om er een hollywood versie van te maken.

En wat betreft Johnny Depp: Heb je al die t-shirts niet gezien die ie constant aan heeft? Alleen dat al vond ik erg grappig!