Hé, en wat vinden jullie van deze?

http://www.pox.co.uk/fl/pygmyshrew.htm

Lache filmpje...
sneu zeg voor de pygmyshrew

EJ schreef: voor het kijken van zo'n film ben je zelf verantwoordelijk. jij kiest ervoor op die knop te drukken, zodat weer een keer of wat Gods naam gelasterd wordt. in dit geval kan je er wel voor zorgen dat er minder gevloekt wordt, het enige wat je hoeft te doen is die film afzetten.

EJ, begrijp ik hieruit dat de grens voor films bij jou bij 1 vloek ligt? Dan kan ik je adviseren om all the way te gaan en gewoon geen films meer te kijken. Want als je een film uitzet omdat er in gevloekt wordt, besef je zelf terdege dat je 1 vloek te veel hebt gezien.

Ikzelf kies daar niet voor. Ik ga geen vloeken ontwijken. Ik stel mijzelf geen regels. En hoewel ik het jammer vind dat niet elke filmregisseur zo netjes is zijn taal te kuizen denk ik wel dat het mogelijk en ook niet slecht is films te kijken.

EJ, begrijp ik hieruit dat de grens voor films bij jou bij 1 vloek ligt? Dan kan ik je adviseren om all the way te gaan en gewoon geen films meer te kijken. Want als je een film uitzet omdat er in gevloekt wordt, besef je zelf terdege dat je 1 vloek te veel hebt gezien.

het is in ieder geval zo dat ik liever geen film zie, dan een film waar in gevloekt wordt. de grens tussen 0 en 1 is duidelijk. als ik dat los zou laten zou ik niet weten waar ik hem wel moet leggen. 1 of 2, 2 of 3, enz.
bovendien wordt het me veel gemakkelijker gemaakt. meestal wordt er meerdere malen gevloekt in een film, en is het taalgebruik in de meeste films sowieso niet netjes. daarnaast zit er in veel films een hoop 'rechtvaardig' geweld. misschien leg ik het niet goed uit. maar afgezien van vloeken vraag ik me sowieso vaak af waarom ik voor mijn plezier naar een film zou kijken waar veel dingen in voorkomen die ver van een christelijke levensstijl afstaan. de naam van God is heilig. God is zo enorm groot en machtig, dat ik dat ook serieus neem.
overigens moet ik bekennen dat ik ook nog regelmatig films kijk. maar dat gaat voor mij niet samen met een christelijke levensstijl. als het goed gaat met geloof, als ik God dichtbij voel, ga ik niet een film kijken waarvan ik vermoed dat God liever niet heeft dat ik ernaar kijk.

Ikzelf kies daar niet voor. Ik ga geen vloeken ontwijken. Ik stel mijzelf geen regels. En hoewel ik het jammer vind dat niet elke filmregisseur zo netjes is zijn taal te kuizen denk ik wel dat het mogelijk en ook niet slecht is films te kijken.

maar waarom stel jij je geen regels? bedoel je misschien dat God die voor je stelt?

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik weet niet hoor, het is in eerste instantie mijn schuld, maar kun je voor dit soort discussies geen aparte topic openen?

Ingûh schreef: He Tom, heb je Amelie al gezien? Te huur in de videotheek, een erg grappige, Franse cultfilm.

Ja sorry, ik heb echt heel veel gezien.
About a boy vond ik saai, net als my big fat greek wedding trouwens..

Norbert schreef: Hé, en wat vinden jullie van deze? http://www.pox.co.uk/fl/pygmyshrew.htm

Norbert leeft!!! lache film zeg.

Ingûh schreef: Ik weet niet hoor, het is in eerste instantie mijn schuld, maar kun je voor dit soort discussies geen aparte topic openen?

helemaal mee eens! Als we hier ook diepzinnig gaan posten jagen we de normale GSV-ers weg!

Misschien de film TAXI. Een franse film met een vleugje comedy en lekker onderuitzakken. Het speelt zich af in Marseille. Een taxichauffeur is voor zichzelf begonnen en heeft een bijzondere toffe taxi. Nadat hij een grove snelheidsovertreding begaan heeft moet hij zich gaan bezighouden met een duitse criminele bende in opdracht van de politie.

Het is allemaal niet te moeilijk maar wel grappig.

Er zijn tegenwoordig volgens mij een deel 2 en 3, maar daar weet ik verder niets van.

L1Rn4urAyA7aTEe

Hee Tom, je kent Lola Rennt vast niet... te huur bij Sleaze (of wel?)

en wat dacht je van Das Boot? (wel heel bekend...)

Tom schreef: Norbert leeft!!!

Whoehoeoeoe!!! :homer:

Tom schreef: Ja sorry, ik heb echt heel veel gezien. About a boy vond ik saai, net als my big fat greek wedding trouwens..

What about....
-> Tears in the Sun
-> Adaptation
-> City of God (zul je al wel gezien hebben denk ik...)
-> Waking Life

oh ja en dan de uit 1954 :roll:

En is nog wat?

Ingûh schreef: Hee Tom, je kent Lola Rennt vast niet... te huur bij Sleaze (of wel?)

Lola Rennt, is net als veel andere 'cult'films al bekeken op het filmdispuut van twee of drie jaar terug, is wel een aanradertje trouwens.

Ja, nu we het toch over het filmdispuut hebben: Ik vond Siberia wel leuk...

Het is leuk dat er een onderwerp geopend is over films. Zo kunnen we elkaar inlichten over wat we gezien hebben en leuk vonden. Maar als al deze mededelingen niet verder gaan dan 'is wel leuk' of 'wat dacht je van ...', hebben we er weinig aan.

De topic is niet voor niets '...filmrecenties...' Een kleine toelichting over het verhaal en genre maakt het een stuk makkelijk voor de anderen om een film uit te zoeken. Gradaties zoals makkelijk of leuk maar ingewikkeld plot zijn ook wel aan te geven. Eventueel kun je zeggen welke films de regisseur meer op zijn naam heeft staan.

Kan ik volgende keer makkelijker een film uitzoeken.... :wink:

L1Rn4urAyA7aTEe

Hee Pieter, kijk dan eens op deze site:

Hee Inge, die heb ik zelfs in mijn post gelinked, duss!!
Oh je bedoeld Donald Duck.. ;)

Ja die site is het mecca van de film-info.
Alleen films gaan kijken met een rating hoger dan een 7. Dan heb je sowieso nog genoeg te doen! 8)

Maar een oordeel van de kijkers die ik ken geeft natuurlijk een betere indruk. Alleen een vermelding van 'leuk' of 'moeite waard' geeft niet een volledige indruk van je eigen waardering. Waarom vond je het leuk of de moeite waard.
Als er alleen maar titels genoemd worden kan deze topic wel gesloten worden. :wink:

DonaldDuck, ik hoop dat ik je met deze aanrader kan bekoren. Sorry Tom, jij hebt 'm al gezien.

Das Experiment is een erg goeie film. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad dat ik 'm gehuurd had. Het is een film gebaseerd op een gebeuertenis in 1971 aan de Stanford Universiteit. Een professor zet een experiment op: Het Stanford Prison Experiment. Hij wil onderzoeken wat er gebeurt met een mens als die in een rol van bewaker of gevangene wordt gezet in een afgesloten ruimte. Twintig mannen stellen zich vrijwillig ter beschikking om gevangene of bewaker te spelen. Al gauw ontstaan er flinke spanningen tussen de twee groepen. De bewakers nemen hun taak veel te serieus en sommige gevangen trekken het heel erg slecht om de hele dag in een cel te zitten en door de bewakers gecommandeerd en afgezeken te worden. Er is ook nog een hoofdpersoon en die beleeft een avontuur.

Het toffe aan de film is dat je bij jezelf gaat bedenken of je als bewaker mee had gedaan en keihard zijn tegen de gevangenen. Of dat je als gevangene gewoon zou kunnen doen of het een spel is, en dat je er een aantal euri voor vangt.

Eigenlijk is het vergelijkbaar met Pharma Bio Research. Daar worden ook rare experimenten gedaan heb ik gehoord.

O ja de film is in het Duits (das=het). Regie: Oliver Hirschbiegel. 't Is z'n eerste film.

De Novcie raadt ik aan deze film nog dit weekend gezamenlijk te bekijken, omdat de bewakers veel trucjes kennen die je als Novcie kunt gebruiken, en sommige gevangen lijken verdacht veel op novieten (broekplassen enzo).
Dit was het al weer voor wat betreft deze fimtip.

Nou, dan heb ik ook nog wel een filmtip: The Big Lebowski

Deze film gaat werkelijk helemaal nergens over, behalve dan over een stel bowlende sukkels, waaronder één Vietnamveteraan, en een ontvoering. Eigenlijk is het verhaal compleet zoek, maar desalniettemin is het toch bijzonder vermakelijk (het verhaal dat er niet in zit). Als je in het Maagdenhuis naar de bank kijkt, kun je daar nog de vlek zien van toen ik in m'n broek zeek van het lachen.

L1Rn4urAyA7aTEe

'k Ben hem aan het downloaden, ik ben benieuwd...

Pieter schreef:
Tom schreef: Ja sorry, ik heb echt heel veel gezien. About a boy vond ik saai, net als my big fat greek wedding trouwens..

What about....
-> Tears in the Sun
-> Adaptation
-> City of God (zul je al wel gezien hebben denk ik...)
-> Waking Life

oh ja en dan de Seven Samurai uit 1954 :roll:

En is High noon nog wat?


Hier heb ik wat aan! dank je wel!
geen van alle gezien... maarreh, jij wel? en, wat vondt je ervan?