Rossatron

Het leek mij wel aardig om een forum te openen voor filmrecensies. Heb je een steengoede thriller gezien, of ben je gewoon weer afgezet in de Sneak (die helaas op dinsdag is :cry: ) vermeld hier dan je ervaringen en laat een ander ook huiveren of bescherm uw mede-GSV'ers tegen afzetterij...

Om maar gelijk te beginnen; THE RING

De recensies beloofden tevoren veel goeds. Dus we gingen erheen met grote verwachtingen. Na een begin wat een en ander beloofde kwam er een middenstuk dat niet aan de verwachtingen van een thriller voldeed. Maar goed, het was vermakelijk. Na een typisch stukje Hollywood volgde een ontknoping die leuk bedacht was, maar niet echt ergens op sloeg.

Conclusie: ga er eens heen, maar verwacht er niet teveel van. Dan zie je een goede film.

L1Rn4urAyA7aTEe

Is er al iemand naar The Matrix Reloaded geweest?

Ga ik morgen met aantal andere gsverzz heen dus nog effies wachten...

Over "the ring": ik heb ooit Ringu gezien (is de japanse versie waar the ring op gebaseerd is) Die is zeker een aanrader: doodeng! het enige nadeel: je kunt totaal niets zeggen over acteerprestaties. ik versta geen japans, ken hun mimiek niet en ook hun intonatie niet. toch blijft het een goede niet-hollywood film.
Verder natuurlijk the Pianist. een meeslepende dramatische holocaust film. ik vond m beter dan shindlers list.

Nu actie: wie is er naar hulk/daredevil/x-men 2 of Matrix reloaded geweest? Ik vindt dat altijd heerlijk simpel genieten.
Heeft Jean Claude van Damme weer een nieuwe film btw?

Matrix reloaded is wel aardig, viel me persoonlijk een beetje tegen in vergelijking met deel 1. Beetje overkill aan diepgaande dialogen, welke stuk voor stuk wel tof zijn, alleen vond dat er wat te veel van waren... Verder mochten de vechtscenes wel iets korter....
Maar oordeel zelf... was zeker de moeite waard alleen voldeed niet geheel aan mijn verwachting.... zoals Tom al zei: simpel genieten..

The Ring was veel toffer dan ik had verwacht en dus erg gaaf! Super spannend en veel meer dan een domme horror-achtige film....

Bakkie Krasse

klopt, The Ring is echt een goeie film, zeker zien (als je horror/thriller/enge films thof vindt)

Tom schreef: Heeft Jean Claude van Damme weer een nieuwe film btw?

Euh, je bedoelt The muscles from Brussel, Ven Dem De Men ( uitspreken zoals het er staat). Nee, volgens mij niet. Maar hij was vorige week wel weer eens in Friends te zien!
( Wie weet trouwens wanneer Friends The Movie nou eens een keer word gemaakt???)

agent_Fox_Mulder

De matrix reloaded vond ik qua dialogen een stuk beter dan de matrix. Vooral ook omdat alle dialogen nu om één thema waren gebouwd. Daarentegen was de actie soms wat te langdradig, na twee keer opstijgen weet ik wel hoe Neo kan vliegen. Ook al waren de actiescenes natuurlijk wel supergoed, maar veel was eigenlijk in deel 1 ook al gedaan, en in deel 2 vooral verder uitgewerkt. Het hele deel wat zich in Zion afspeelde mochten ze er van mij wel uithalen, want dat gaat echt helemaal nergens over, en voegt voor de film helemaal niks toe.

X-men 2 is trouwens ook erg goed, daar is het actie aan één stuk door, maar wel zo dat je niet precies weet wat er gaat komen. Het verhaal sloeg natuurlijk helemaal nergens op, en je wist al hoe de film afliep maar sommige stukken waren qua actie gewoon geniaal, vooral de openingsscene.

Topic titel aangepast. 8)

agent_Fox_Mulder

Dus ik kan nu beginnen met een minuut voor minuut beschrijving van de Matrix reloaded :lol:

agent_Fox_Mulder schreef: De matrix reloaded vond ik qua dialogen een stuk beter dan de matrix. Daarentegen was de actie soms wat te langdradig, na twee keer opstijgen weet ik wel hoe Neo kan vliegen. Het hele deel wat zich in Zion afspeelde mochten ze er van mij wel uithalen, want dat gaat echt helemaal nergens over, en voegt voor de film helemaal niks toe.

Dit kan ik inderdaad beamen. Het is wel weer een supertoffe film als je kijkt naar het unieke van het genre: Weer die relaxte zonnebrillen, jassen en moves. Het verhaal was verder uitgewerkt, maar wel heel erg in het vage: programma's hebben macht over programma's, er is een architect die alles in handen heeft. Het heeft wat van een God die experimenteerd met een imperfecte schepping. Ik persoonlijk vind het niet compleet de moeite waard om hem in de bios te zien. Uiteraard is dat wel toffer.

Bakkie Krasse

The Matrix: wat een ontzettende klotefilm! kijk hem maar een keertje thuis, als je hem perse wilt zien , maar om ervoor naar de bios te gaan.....jammer van je geld.

enne ff voor loewie en andere harde-actie-hazen: er komt een nieuwe van Der Arnold: Terminator 3, zag er goed uit!

Bakkie schreef: enne ff voor loewie en andere harde-actie-hazen: er komt een nieuwe van Der Arnold: Terminator 3, zag er goed uit!

Doe es ff normaal!

Bakkie Krasse
Frits schreef: Doe es ff normaal!

wat bedoel je?

Bakkie schreef: wat bedoel je?

Terminator 3: dat mag je geen goede film vinden... (of het moet al zijn voor de Kruijma-teambuilding-dag)

Bakkie Krasse

wel ff opletten Frissie:

Bakkie schreef: er komt een nieuwe van Der Arnold: Terminator 3, zag er goed uit!

Ik bedoel dus: Arnold zag er goed uit, de film is niet goed!

contracteren die vent... kan mooi stijgers tillen... enzo

>>wel leuk trouwens zo saampjes op het forum

8) 8) 8) 8) Matrix is echt een enorme ***film. Een afgrijselijk slap verhaal. De Actiescenes zijn alleen wel retetof!! Dus dat maakt het nog een beetje goed. 8) 8) 8) 8)

Bakkie schreef: enne ff voor loewie en andere harde-actie-hazen: er komt een nieuwe van Der Arnold: Terminator 3, zag er goed uit!

ik geef 't 'm door hoor

Heeft iemand nog een leuke video/dvd aanrader?

ik sta altijd uren te zoeken en kan niks (meer) vinden. alle genres staan open!

wat d8 van je van "Go"? ()
(waarschijnlijk heb je deze nog niet gezien ;) )

Tom schreef:
Bakkie schreef: enne ff voor loewie en andere harde-actie-hazen: er komt een nieuwe van Der Arnold: Terminator 3, zag er goed uit!

ik geef 't 'm door hoor

Heeft iemand nog een leuke video/dvd aanrader?

ik sta altijd uren te zoeken en kan niks (meer) vinden. alle genres staan open!

o brother where art thou

the big lebowski

stuk voor stuk steengoede films, vraag maar aan jurgen (iets minder donnie darko gehalte ;) )