Nee.

Jammer, want ik ben benieuwd wat zij daar dan over te zeggen had.

Jean schreef: Ik ben net klaar met Donnie Darko kijken. Wat ik me alleen afvroeg: heeft dit nog iets met het onderwerp te maken waar Inge en ik het hierboven over hadden? En ook: is er een speciale reden dat ik dit als leek / niet GSV-er heb gekeken? Bedankt voor de tip. Hij was in ieder geval wel de moeite waard.

Tijdens het amicaal weekend van de GSV eind april is deze film vertoont. Ik zat in de ABC, die dat weekend organiseert en de film hield de gemoederen nogal bezig. Ik zelf had de film nog nooit gezien maar vond hem wel heel goed. Maar een aantal mensen waren op z'n zachtst gezegd niet erg gecharmeerd van het taalgebruik, dus vandaar dat ik de mening van een niet-gsv-er wou weten. Maar bedankt voor je mening

Naar aanleiding van dit topic ben ik uiteraard ook op het taalgebruik gaan letten. Maar ik moet zeggen dat het me meeviel. Soms vond ik het een beetje onzin dat ze er van die woorden tussendoor gooiden, maar dat komt denk ik doordat ik er zo op zat te letten.

Wat ik me echter wél voor kan stellen, is dat sommige mensen de algehele 'paranormale' sfeer van de film niet kunnen waarderen. Dat is natuurlijk gewoon het genre, maar als je niet weet wat je gaat zien kan het zijn dat je zulke dingen liever niet ziet en dus de film niet kan waarderen. Wat bij mij overigens niet het geval was.

Dit viel mij in ieder geval wat betreft dit onderwerp meer op dan het taalgebruik.

L1Rn4urAyA7aTEe

Als mensen om de haverklap * of *** (in het Nederlands, danwel in een andere taal) roepen in de film, dan heb jij daar weinig problemen mee? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Mij gaat het dan niet in de eerste plaats om de woorden zelf, maar vooral om de manier waarop ze gebracht worden: meestal is zo'n vloek totaal overbodig, en men geeft blijk voor een totaal gebrek aan respect voor het christendom.

Kijk, natuurlijk vind ik het jammer dat er zoveel gevloekt wordt. In films, maar ook in het dagelijks leven.
Vorig jaar tijdens mijn opleiding heb ik hard mijn best gedaan om mensen in mijn klas bewust te maken van wat ze zeggen, maar dat is gewoon onbegonnen werk. Je kunt in je eentje niet de wereld verbeteren of ook maar een klein stukje. In ieder geval niet op deze manier. Daarom denk ik ook dat het niet realistisch (misschien zelfs hypocriet) is om films waarin gevloekt wordt te gaan boycotten. Natuurlijk is het voor jezelf goed als je je daartoe kunt zetten, en dat bewonder ik ook. Maar voor mezelf zie ik er meer heil in om door die vloeken heen te prikken en je te concentreren waar het écht om draait in zo'n film.
Je zegt zelf al dat je je vooral ergert aan de manier waarop een vloek wordt uitgesproken. En juist daarom negeer ik ze vaak. Want was het Paulus niet die zei "Vergeef het hun, want zij weten niet wat zij zeggen."? Of iets in die geest. In ieder geval bedoel ik hiermee dat je (ik) er beter aan doet die vloeken te negeren, want er is toch niets wat je (op dat moment althans) kunt doen. Scriptschrijvers gaan echt niet minder vloeken in een script zetten omdat tweehonderd christenen hun films niet kijken.

Maar hey, dat is ook maar mijn opvatting. Ik zeg niet dat dit de juiste is, maar bij gebrek aan beter heb ik persoonlijk hier het meeste vrede mee.

ik persoonlijk vind het moeilijk dat er christenen zijn die liever alle films willen blijven kijken dan uit eerbied voor onze Vader in de hemel niet naar films kijken waarin Zijn naam meerdere malen misbruikt wordt.

dat je mensen om je heen blijft aanspreken op hun taalgebruik lijkt me goed. als dit geen resultaat heeft is dat jammer. uiteindelijk zijn die mensen zelf verantwoordelijk voor hun woorden en daden.
voor het kijken van zo'n film ben je zelf verantwoordelijk. jij kiest ervoor op die knop te drukken, zodat weer een keer of wat Gods naam gelasterd wordt. in dit geval kan je er wel voor zorgen dat er minder gevloekt wordt, het enige wat je hoeft te doen is die film afzetten.

misschien kan ik je dezelfde vraag stellen, die Jacoline Sterke in haar sic-artikel naar voren brengt: kun je God danken dat je deze film gezien hebt?

ik zelf heb daar wat problemen mee. volgens mij zijn verontschuldigingen naar God toe eerder op zijn plaats.

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb de film Amelie gedownload (DivX), heeft iemand volgende week zin om die te kijken?

En om nog op The Matrix Reloaded terug te komen: ik heb me ontzettend vermaakt tijdens de film. Muziek is tof, brilletjes, jassen inderdaad ook.
Ik vond die vechtscene na de ontmoeting met The Oracle wel lang duren inderdaad, je hebt vrij snel door dat Smith zichzelf gekloond heeft enzo.

Wat ik wel vaag vond is dat ik aan het eind van de film aan die bizarre moves gewend was: heel normaal als er iemand in de lucht blijft hangen. :lol:

Om ook maar ff terug te komen op het echte onderwerp: filmrecenties...
Ik heb laatst zo'n toffe film gezien: Charlie's angels 2. wat een verhaal, wat een plot. Briljant gewoon! wat trouwens ook briljant was, was de bioscoop waarin ik m zag: een superdeluxe bioscoop met vol elektrisch beweegbare stoelen, een dekentje, kussen, sokjes en maximaal 40 personen in de zaal. en dit voor slechts 11 euro! Als je dr ook heen wilt: siam center, bovenste verdieping.

Terminator 3 was erg slecht, daredevil ook, en de tweeling schijnt juist weer supertof te zijn.

Tijdje geleden vroeg ik naar goede dvd/video's die te huren zijn, er zaten wel leuke tussen de reacties, maar ik heb ze al gezien. Weet iemand nog onbekende, maar toch steengoede films? alle categorien zijn welkom. Bedankt he!

Frida is een erg goed verzorgde film, de Recruit is prima en de Tweeling is de eerste goede oorlogsfilm die ik ooit gezien heb.

Ik heb deze week About a boy gekeken, is ook errug leuk!!

L1Rn4urAyA7aTEe

Dat klinkt alsof het zo'n zoetsappige meisjesfilm is... :aufreg:

Dat is af en toe ook best relaxed, beetje humor, leuk verhaaltje, hoppa! Net zo als bijvoorbeeld 'my big fat greek wedding' of 'the sweetest thing'

Inguh schreef: Dat klinkt alsof het zo'n zoetsappige meisjesfilm is...
Sabine schreef: Net zo als bijvoorbeeld 'my big fat greek wedding' of 'the sweetest thing'

Ja maar zo zoetsappig is ie nou ook weer niet hoor... misschien lijkt dat zo omdat hugh grant er in speelt..?? ga em anders zelf maar een xtje kijken, ik raad em in elk geval aan

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik heb het nog nooit langer als 5 minuten uitgehouden bij zo'n film, en ik denk dat er in de tussentijd niet veel aan veranderd is.

Nee, geef mij maar een spannende actiefilm, veel leuker.

'k Heb gister Left Behind gezien. Ik had van veel mensen gehoord dat ie goed was, maar ik vond 't zelf wel tegenvallen.

He Tom, heb je Amelie al gezien? Te huur in de videotheek, een erg grappige, Franse cultfilm.

Left behind, is dat de verfilming van een of meerdere boeken van Lahaye en Jenkins? Dat is nu een film waar ík benieuwd naar ben. Mag ik vragen van wie je die film geleend hebt?

Sabine schreef: Dat is af en toe ook best relaxed, beetje humor, leuk verhaaltje, hoppa! Net zo als bijvoorbeeld 'my big fat greek wedding' of 'the sweetest thing'

Zelden een slechtere film/comedy gezien dan my big fat greek wedding. Vond ik about a boy toch nog een stuk leuker.

geinteresseerd in left behind?? laat dat maar schieten... één van de meest goedkope films die ik heb gezien. maar wel geschikt voor een avondje bk.

L1Rn4urAyA7aTEe

aspirantnoviet Tijssen, als u lief bent mag u 'm tijdens het novitiaat der GSV een keer komen bekijken, de kwaliteit is niet super, 'k heb hem gedownload.

Maar alleen als u lief bent, dus. ;)

He EJ, als je nog ff tijd hebt vanavond kun je hier wel langskomen.... Ik heb alleen (nog) geen ondertiteling mocht je dat willen.