Pronkjewail

Tjechie zal gek zijn als ze de duutsers niet laten winnen.
Want wie zouden ze dan in de halvefinale tegenkomen?
......precies nederland. En daar zitten ze echt niet op te wachten, ze spelen in de halve finale veel liever tegen het zwakkere duutsland.

dus tis koffers inpakken voor Oranje

Persoonlijk hoop ik meer op de theorie van de gemotiveerde wissels. En volgens mij zijn de Tsjechen en de Duitsers nooit hele beste vrienden geweest...

Maar hopen op een ehrhaling Portugal-Duitsland 4 jaar geleden. Toen waren de Portugezen ook al door...

Pronkjewail schreef: Tjechie zal gek zijn als ze de duutsers niet laten winnen. Want wie zouden ze dan in de halvefinale tegenkomen? ......precies nederland. En daar zitten ze echt niet op te wachten, ze spelen in de halve finale veel liever tegen het zwakkere duutsland. dus tis koffers inpakken voor Oranje

Volgens mij is het toernooi zo opgezet, dat ploegen uit 1 poul, elkaar niet kunnen tegenkomen voor de finale.

Vriend Niels
Henri!! schreef: [..] Volgens mij is het toernooi zo opgezet, dat ploegen uit 1 poul, elkaar niet kunnen tegenkomen voor de finale.

Dat klopt helemaal en een finale Nederland - Tsjechie lijkt me schitterend.

Nylez schreef: [..] Dat klopt helemaal en een finale Nederland - Tsjechie lijkt me schitterend.

Ja, als we dan maar winnen, tegen die Tjechen winnen we bijna nooit! Ik zie zelfs kwalificatie voor DL 2006 al in gevaar komen.

van vi.nl: Advocaat is te kakken gezet door de Tsjech Karel Brückner.
'Kort en goed gezegd: Brückner coachte progressief, aanvallend, dwingend, uitgaande van de eigen talenten. Advocaat - die altijd zegt van de eigen kracht uit te gaan - ging opnieuw uit van de kracht van de tegenstander. Zijn tactiek was defensief, zijn wisselbeleid vervolgens laf en hopeloos, een Nederlandse bondscoach onwaardig.'

een bondscoach mag van mij een heel elftal aan buitenechtelijke kinderen rond hebben lopen, zolang hij maar doet waarvoor hij is aangesteld, op het juiste moment de juiste spelers het veld in sturen. En dat is nou net datgene waar Advocaat geen talent voor heeft. Om met Jan Mulder te spreken: Advocaat in de war? Dat is het nu net! Hij was niet in de war toen hij Robben wisselde. Dit is Advocaat ten voeten uit.

krakrak schreef: een bondscoach mag van mij een heel elftal aan buitenechtelijke kinderen rond hebben lopen

dat vind ik wel heel progressief krakrak

ik ben ook voor een progressieve bondscoach

Henri!! schreef: Ten slotte een prognose: Waarom denkt iedereen dat NL eruit vliegt? Winnen van de Letten is goed te doen, en wel om 2 redenen: 1 NL is beter dan DL. 2 De Letten hebben ook nog een kans op doorgaan, en gaan dus best wel een beetje aanvallend voetbal spelen.

Nog even een theorietje: Nederland kan zelfs met een gelijkspel tegen Letland nog wel doorgaan. Bijvoorbeeld een 0-0... als Duitland dan met 0-1 verliest tegen Tsjechië, gaat Nederland gewoon door.

Eigenlijk moeten we gewoon hopen dat Duitland ruim verliest, of, als ze maar nipt verliezen, ze niet te veel scoren. Dld-Tsj 0-1 is prima, maar 2-3 zou bijvoorbeeld al een stuk minder tof zijn. In dat geval heeft Nederland aan 0-0 nl. niet meer genoeg, maar aan 1-1 weer wel. Een 0-0 uitslag zou er dan voor zorgen dat gekeken moet worden naar de coëfficiënt van de WK- en EK-kwalificatiereeks. Die is voor Duitsland waarschijnlijk beter, gezien het feit dat Nederland het WK 2002 niet gehaald heeft (ik kon deze coëfficiënten echter zo gauw niet vinden).

Ik lees net op vi.nl dat het nog iets anders in elkaar zit:

In één geval wordt het echt ingewikkeld. Als Nederland gelijkspeelt tegen Letland en Duitsland verliest, eindigen Nederland, Letland en Duitsland alle op twee punten. Het onderling resultaat tussen die drie landen is dan doorslaggevend. Alle onderlinge duels eindigden in een gelijkspel en dan gaan het aantal doelpunten voor in die duels tellen. Nederland is bij een Lets gelijkspel met doelpunten dan door. Wordt het 0-0, dan vallen de Letten af omdat zij niet scoorden. Nederland en Duitsland maakten er beide één. Dan gaat het doelsaldo in alledrie de groepsduels tellen en wordt de uitslag van Duitsland-Tsjechië allesbepalend.

Er wordt dus gekeken naar het onderling resultaat van alle drie de landen tegelijk, terwijl ik de landen steeds per paar vergeleek. Als VI gelijk heeft, is het inderdaad zo dat Nederland bij een gelijkspel met doelpunten sowieso door is, gesteld dat Duitsland verliest. Maar het is maar de vraag hoe je 'onderlinge duels' uitlegt.

maar duitsland wint..

W2W schreef: maar duitsland wint..

Tja, als dat nu al zeker is, dan trek ik al m'n woorden terug. Dan hoeven we ook niet meer te kijken natuurlijk. Heb je net je kristallen bol geraadpleegd of zo?

t zijn toch duitsers...

Op de komende wedstrijd Duitsland-Tjechie is typisch het beroemde citaat van Gary Linecker (ofzo) van toepassing, het gaat er nu ten slotte om.

Jongens, jongens wat een negatieve stemming!! Het wordt gewoon 2-1 voor de Tjechen, en NL wint met maar liefst 1-0 van de Letten.

De grote reden om niet heel positief te zijn:
De statistieken van VI:

Nederland hoopt dat Duitsland woensdag punten verspeelt tegen de Tsjechen. Maar wie kijkt naar de historie tussen beide landen, leert dat de Duitsers zelden verliezen van hun oosterburen.
Duitsland en Tsjechië speelden drie keer tegen elkaar. Alle drie duels eindigden in een Duitse zege. Als ook de ontmoetingen van West-Duitsland en Tsjechoslowakije worden meegerekend, dan blijft de balans zwaar overhellen in het voordeel van die Mannschaft.

Zeventien keer stonden de Duitsers tegenover de Tsjechen en slechts drie maal werd er verloren. De laatste nederlaag dateert van 29 april 1964. Sindsdien kwamen de landen nog veertien keer tegen elkaar uit, waarvan het de Tsjechoslowaken slechts drie keer lukte om gelijk te spelen tegen hun westerburen.

Errug hoopvol.

Het duitsland van Vroeger, met namen als Jürgen Kliensman, Häsler, Bierhof etc., is zeker niet meer het Duitsland van nu. Die oude statistieken die je nu uit de sloot haalt, kun je dus beter gauw weer teruggooien, want daar heb je niks aan.

Duitsland speelt gelijk of verliest...

Carloz schreef: Het duitsland van Vroeger, met namen als Jürgen Kliensman, Häsler, Bierhof etc., is zeker niet meer het Duitsland van nu. Die oude statistieken die je nu uit de sloot haalt, kun je dus beter gauw weer teruggooien, want daar heb je niks aan. Duitsland speelt gelijk of verliest...

Hehe, eindelijk nog een positief iemand.
Daarbij: DL verloor de laatste keer op het EK met 3-0 van Portugal B!! dus waarom nu niet?

L1Rn4urAyA7aTEe
Henri!! schreef: Jongens, jongens wat een negatieve stemming!! Het wordt gewoon 2-1 voor de Tjechen, en NL wint met maar liefst 1-0 van de Letten.

Heb je die wedstrijd tegen Duitsland gezien? Er stonden ongeveer 9 Letten permanent in de 16-meter, de spitsen op 30 m van het eigen doel...
Probeer daar maar eens door te komen. Mijn voorspelling: 0-0

RJ schreef: Op de komende wedstrijd Duitsland-Tjechie is typisch het beroemde citaat van Gary Linecker (ofzo) van toepassing, het gaat er nu ten slotte om.

Lineker: Football is a game with 22 men and in the end, the Germans always win

Maar goed, laten we hopen dat het deze keer niet opgaat. Ik zie Tsjechie B nog wel winnen van Duitsland of minstens gelijk spelen, komop, als die m*ffen al niet kunnen winnen van de Letten dan maak je mij niet wijs dat ze wel winnen van Tsjechie, alhoewel; het blijven wel duitsers.

Nederland wint uiteraard gewoon van Letland, als ze dat al niet doen hebben ze er ook niks te zoeken!