ARD schreef: [..] Sterker nog, die kerel heeft bijna in zijn eentje Fenerbahce kampioen gemaakt. Die kerel word verafgood daar. Nog meer dan Allah zelfs. Bijna iedere turk die ik daar gesproken heb, had het nergens anders over...sjonge jonge.. Maar hij moet inderdaad niet in de basis, maar pas in de tweede helft gaan spelen..Een kwartier na rust ofzo..

Noem nou eens een goede reden dan waarom hij alleen maar kan invallen en niet in de basis kan beginnen!

Wat 1 klein berichtje over Pier teweeg kan brengen :P

ff over dat de reactie dat als je Pier in de basis hebt, je van een lange bal uitgaat: dat deden ze toch al ook zonder Pier, tevergeefs uiteraard.

Davids vond ik helemaal niet zo slecht spelen hoor, hij durfde tenminste wat te proberen, de rest tikt de bal maar een beetje rond op het middenveld en spelen dan een lange bal die balverlies opleverd.

volgens mij kan Pierre ook prima over de grond als aanspeelpunt fungeren. en als je twee of drie fatsoenlijke middenvelders opstelt en ze instructies geeft niet elke bal blind naar voren te peren kun je juist me Pier in de basis prima over de vleugels spelen. een voorzet van de zijkanten is eigenlijk net zoiets als een lange bal naar voren. principe is dat je kopkracht nodig hebt om een duel te winnen in de zestien. als je met 4-3-3 speelt is koppen de meerwaarde van een goede spits. elke spits kan een lage voorzet erin pegelen.
volgens mij kun je juist me van hooijdonk aanvallend voetballen omdat hij een bal vast kan houden waardoor de opkomende middenvelders bij kunnen sluiten.
daar komt dan bij dat als het veldspel minder is, je een bal ook naar voren kan rossen. ik wil onze held niet te veel ophemelen, maar als je bij al zijn gewonnen kopduels ook nog eens de overtredingen optelt die hij meekrijgt....

even ter relativering. belangrijker nog dan welke spits je opstelt is je middenveld. als dat goed functioneert speel je volgens mij per definitie een goede wedstrijd.

Jongens wees is eerlijk, van Nistelrooy, is toch een veel beter aanspeelpunt, zijn tempo ligt hoger, aan hem heb je gewoon meer. Daarmee wil ik niet zeggen dat Pierre niet goed is, maar ik denk dat hij pas erg nuttig wordt als je op 'pompen of verzuipen' gaat spelen. Dat is bij Fenerbahce de gehele wedstrijd zo, daar wordt de hele wedstrijd door veel lange ballen gegeven. Het Nederlands elftal daarentegen moet het van combineren, opbouwen naar een kans, en daarbij heb je aan een van Nistelrooy (die ook op tempo kan spelen) gewoon meer.

Zenden eruit voor Robben, vd Meyde eruit voor Overmars, Kluivert in de spits ipv van Nistelrooy den vd Vaart op 10. Rechtshalf Sneyder, linkshalf Davids en achter vd Vaart Cocu. Achterin rechts Heitinga, Stam in het centrum en links van Bronkhorst. Dat is geen zelfmoord maar juist het voorkomen daarvan. Je zag het gister, NL speelde 1e helft enorm achteruit, een soor 4-5-1. Daarom moet je juist 3-4-3 spelen, dan zet je die Tsjechen helemaal onder druk en dan worden er punten gepakt!

Mijn opstelling zou zijn:

--------------------vd Sar------------------

Heitinga-----Stam-------Cocu---------v Bronckhorst

--------Sneijder----------------Davids-----------

---------------------vd Vaart-----------------------

vd Meyde---------v nistelrooy-------------Robben

pcies henri das de juiste opstelling!! zo moet het. en jurrian, toe nou toch, advocaat gaat nog eerder 4-5-1 spelen dan 3-4-3. en waarom ooit kluivert erin zetten? je ziet toch dat van nistelrooy levensgevaarlijk is als hij maar bereikt wordt. daarom moet je dus zorgen dat je met echte vleugelspelers speelt, robben en vd meyde (evt. overmars). de goal van gister kwam ook voort uit de enige(!!!) goede voorzet van de flank. cocu centraal achterin met stam, en dan een driemansmiddenveld met vlnr davids, vd vaart en sneijder. dan kan je altijd bouma achterin nog brengen en overmars of van hooijdonk voorin. maar jah, waarschijnlijk heeft advocaat zn wissels hard nodig om zn debiele opstelling enigzins te verbeteren...

L1Rn4urAyA7aTEe

Hebben jullie al wat bedacht om te voorkomen dat jullie zo snel balverlies lijden? :twisted:

Ja, lijm en touwtjes!

Ingûh schreef: Hebben jullie al wat bedacht om te voorkomen dat jullie zo snel balverlies lijden? :twisted:

hoezo 'jullie'? Ben je nou Nederlander of niet? zo niet.. kappen dan! :angry:

Kiffen schreef: [..] hoezo 'jullie'? Ben je nou Nederlander of niet? zo niet.. kappen dan! :angry:

amen!

Laten WE tijgerkonijntjes op gaan stellen....

Vriend Niels
Henri!! schreef: Mijn opstelling zou zijn: --------------------vd Sar------------------ Heitinga-----Stam-------Cocu---------v Bronckhorst --------Sneijder----------------Davids----------- ---------------------vd Vaart----------------------- vd Meyde---------v nistelrooy-------------Robben

Ik ben het nog nooit zo met iemand eens geweest. Cocu kan achterin zorgen voor de opbouw. vd Vaart kan v Nistelrooij bedienen en Robben en vd Meyde kunnen zorgen voor gevaar aan de zijkanten.

L1Rn4urAyA7aTEe
Kiffen schreef: [..] hoezo 'jullie'? Ben je nou Nederlander of niet? zo niet.. kappen dan! :angry:

niet echt, hoezo? ;)
Ik neem aan dat je als genaturaliseerde Nederlander geen echte bent... maar dat van balbezit was als opbouwende kritiek bedoeld. Zolang jij in balbezit bent kan de tegenstander geen doelpunt maken... enneh voetbal is een teamsport. Je kunt wel spelers hebben die individueel uitmuntend zijn, maar als je daar een paar van hebt heb je nog niet automatisch een wereldteam (ook opbouwend bedoeld).

Na deze 'blamage' tegen de Duitsers is het tijd om verder te kijken:

Beseft iedereen wel, dat als we gelijkspelen tegen de Tsjechen en met 2 doelpunten verschil van Letland winnen we toch gewoon door zijn?

H'm. Ik hoorde dus gisteren bij Oranje in Portugal dat het aantal doelpunten tegen Letland er niet toe doet als Nederland, Duitsland en Tsjechie evenveel punten hebben. Alleen het aantal voor-doelpunten in de onderlinge duels wordt bekeken. Dus als Nederland 1-1 speelt tegen Tsjechie en vervolgens Duitsland en Tsjechie 2-2 afspreken ligt Nederland er uit, ook als ze met 5-0 van Letland winnen.

is dat zo? wat apart! Nou dan moeten we maar hopen dat Duitsland-Tsjechie niet gelijkspelen. Of we moeten zaterdag van Tsjechie winnen :roll: gaat niet gebeuren, dus dan vestig ik mijn hoop daar maar op.

Apert is echter wel dat de Tjechische coach ruim wou winnen van Letland, om zo zekerder te zijn van de volgende ronde. Of zou hij ook de regels niet goed hebben gelezen?

Vriend Niels

Ik wilde jullie deze les van Johan Cruijff niet onthouden:

Ik hoop, dat door dat breed spelen in Portugal eindelijk een dikke streep gaat. Gewoon goed een man in de tweede linie aanspelen, die de bal weer laat vallen op een vrijstaande man in de eerste linie, die op dat moment met zijn gezicht naar het vijandelijke doel staat. Doe je dat goed, dan lopen de spitsen van de tegenpartij zich de takken, terwijl jij nooit tegen een counter aanloopt, omdat de bal een linie verder wordt ingespeeld en er zo altijd mensen achter de bal blijven staan.

ja, maar Johan C neem ik nooit zo serieus.

Vriend Niels