Koopa

Ik dacht dat het wel eens tijd werd voor Nederland - Duitsland topic. Deze wedstrijd van de eeuw moet natuurlijk wel even goed voorbeschouwd worden...

Wat vinde we bijvoorbeeld van de opstelling van Nederland?
Ik sla net mijn telegraafje open en zie daar de heel waarschijnlijke 4-3-3 opstelling waarmee we de duitsers gaan bestrijden:

             van Bronck-           
               horst                        Davids                  Zenden

            Bouma                    

Sar Cocu van Nistelrooy

            Stam              

             Heitinga                 van der Vaart             van der Meyde

Waarschijnlijk wordt het weer gewoon 4-4-2 met van der Vaart dicht bij van Nistelrooy en vd Meyde en Zenden aan de
buitenkant.

Ik denk dat bij voorbaat de wedstrijd al verloren is, want wanneer je Bolletje Bouma in de verdediging zet, dan is er iets grondig mis. Bovendien vind ik dat Overmars moet speulen in plaats van Zenden. Overmars is gewoon sneller. Het mag van mij wel dat Zenden naar rechts verhuist i.p.v. van der Meyde. (wat natuurlijk wel een goeie speuler is, maar ik denk niet dat ie t gaat maken vanavond).
Verder is het ronduit verbazingwekkend te noemen dat VanderVaart op rechtsmidden staat gepositioneerd. Ben benieuwd.
Sneijder zal er wel weer aan te pas moeten komen om de wedstrijd open te breken.
Ik houd mijn hart vast!

Trouwens am. van Lenthe. Ik vind die schematische opstelling van jou toch ietwat aan de aparte kant!!

van der Jagt schreef: Verder is het ronduit verbazingwekkend te noemen dat VanderVaart op rechtsmidden staat gepositioneerd. Ben benieuwd. Ik houd mijn hart vast!

Dat is juist tactisch heel verstandig. Omdat van van der Vaart verwacht wordt, dat hij een vrije rol heeft, kan hij mooi vanaf rechts naar binnen trekken, om vervolgens de bal snoeihard in een van beide kruisings te verwerken. Wat hij ook kan is de bal aan de buitenkant bij van der meyde kwijt. Zo heeft vdvaart dus een vrije rol, iets dat heel goed zal/kan gaan uitpakken.

Waarschijnlijk speelt vander Vaart gewoon achter van Nistelrooy. Dus dat is niet zo raar. Wat wel k*t is, is idd bouma achterin. Nu moet jaap het dus helemaal alleen doen. Ik ben toch gewoon voor Frank de Boer.
En Zenden heeft nou eenmaal een beter seizoen gespeeld dan Overmars.

van der Jagt schreef: Trouwens am. van Lenthe. Ik vind die schematische opstelling van jou toch ietwat aan de aparte kant!!

tsja, ik als pc expert he... toen ik het bericht typte stond het wel goed, maar al die spaties die ik toen tussen de namen had zijn nu weggevallen.

van der Jagt schreef: Ik denk dat bij voorbaat de wedstrijd al verloren is, want wanneer je Bolletje Bouma in de verdediging zet, dan is er iets grondig mis. Bovendien vind ik dat Overmars moet speulen in plaats van Zenden. Overmars is gewoon sneller. Het mag van mij wel dat Zenden naar rechts verhuist i.p.v. van der Meyde.

In het eerste over Bouma kan ik mij nog vinden, maar Overmars is gewoon over zijn top heen. Die moet dus absoluut niet spelen. Ik zou verder zeggen cocu op de plaats van bouma en dan sneijder op het middenveld

Jurrian schreef: Waarschijnlijk speelt vander Vaart gewoon achter van Nistelrooy. Dus dat is niet zo raar. Wat wel k*t is, is idd bouma achterin. Nu moet jaap het dus helemaal alleen doen. Ik ben toch gewoon voor Frank de Boer. En Zenden heeft nou eenmaal een beter seizoen gespeeld dan Overmars.

Bouma eruit, Reiziger op rechts, en Stam en Heitinga in het centrum. Lijkt me ook aardig.
En op linksbuiten natuurlijk Robben!! Niks Zenden Overmars ofzo! Gewoon een brok jeugdige overmoed op linksbuiten. Overmars, moeten ze uit de selectie zetten, net als Stam overigens. Beiden hebben aangegeven om na het EK te stoppen, daaruit blijkt een gebrek aan motivatie! Zeker Stam, die in de basis staat, moet doorgaan totdat er geen basisplek meer voor hem is.

Geert schreef: [..] maar Overmars is gewoon over zijn top heen. Die moet dus absoluut niet spelen.

Ben ik het niet mee eens. Overmars is zo razendsnel. Ok, de pass daar schort het bij hem nog wel eens aan. Maar die snelheid heeft hij nog steeds (vroeger natuurlijk nog sneller) en daar heb je zoveel profijt van. Ik zou hem absoluut niet afschrijven. Wat ik hem wel na moet geven, is dat hij wel een actie moet durven te maken.

Trouwens Robben is er ook nog. Die had er van mij ook wel in gemogen. Maar we zullen zien.

Henri!! schreef: [..] Bouma eruit, Reiziger op rechts, en Stam en Heitinga in het centrum. Lijkt me ook aardig. En op linksbuiten natuurlijk Robben!! Niks Zenden Overmars ofzo! Gewoon een brok jeugdige overmoed op linksbuiten. Overmars, moeten ze uit de selectie zetten, net als Stam overigens. Beiden hebben aangegeven om na het EK te stoppen, daaruit blijkt een gebrek aan motivatie! Zeker Stam, die in de basis staat, moet doorgaan totdat er geen basisplek meer voor hem is.

Vent, heb je een goede verdediger, wil je hem naar huis sturen. Ben je wel helemaal goed bij je hoofd. Stam moet ten allen tijde spelen

mm volgens vi.nl

wat mij betreft moet de stier van een bouma idd eruit en dan reiziger er in. heitinga als opbouwende speler.

ben ik wel mee eens. Bouma er uit schoppen.

Maar henri wat zeg je nou over stam??? Wou jij onze beste speler in de hele achterhoede naar huis sturen???
ben toch niet helemaal mee eens. En Robben lijkt me opzich ook wel wat, maar zeg nou eerlijk, wanneer heeft Robben in Oranje, of bij p$v in Europa nou kunnen overtuigen??? Ik heb hem alleen nog maar tegen matige backs in de eredivisie goed zien spelen.

Geert, dat is niet wat ik zeg.
Ik wil Stam in de basis, maar als we ook maar iets betere vervangers hadden, had ik hem weggestuurd ja!

Ik vind dat we een laatste grote handtekeningenactie moeten houden om Bergkamp weer terug in Oranje te laten komen. En Cruijff en Van Basten. nu het nog kan!!!

Jurrian schreef: ben ik wel mee eens. Bouma er uit schoppen. Maar henri wat zeg je nou over stam??? Wou jij onze beste speler in de hele achterhoede naar huis sturen???

Nee! Maar het getuigt wel van een gebrek aan motivatie (zie verder eerdere berichtgeving)

Jurrian schreef: En Robben lijkt me opzich ook wel wat, maar zeg nou eerlijk, wanneer heeft Robben in Oranje, of bij p$v in Europa nou kunnen overtuigen??? Ik heb hem alleen nog maar tegen matige backs in de eredivisie goed zien spelen.

Overmars en Zenden presteren wel goed??? Overmars is over zijn top, en Zenden is altijd al matig geweest. Jeugd is de toekomst!

van der Jagt schreef: Ik vind dat we een laatste grote handtekeningenactie moeten houden om Bergkamp weer terug in Oranje te laten komen. En Cruijff en Van Basten. nu het nog kan!!!

En wie er uiteraard weer in moet is Bep Bakhuis, wat een geniale kopbal was dat toch in 1933

vi.nl schreef: En ander twijfelgeval binnen het Nederlands elftal is nog de positie van Wilfred Bouma. De jonge PSV'er zou niet goed reageren op de toegenomen spanning.

plankenkoorts: :lol: haha

Onze vrind Stam, de jongen van boerenkool met worst, is de beste verdediger die Oranje in lange tijd heeft gehad. Geen negatief woord over de man die in Dalfsen zijn prachtige tweede huis heeft staan!!

Wat ik werkelijk niet snap is dat Melchiot niet geselecteerd is. Melchiot speelt al 5 jaar bij Chelsea en doet het elke keer toch goed. Zowieso is het zo dat als je 5 jaar in de Engelse competitie speelt je wel iets meer in je mars hebt dan een Bouma.

deboer schreef: [..] plankenkoorts: :lol: haha

dat is dus alleen al een reden om hem te vervangen door Heitinga of Frank de Boer (deze twee kunnen in tegenstelling tot Bouma ook die Duitse verdediging wegspelen met een splijtende crosspass) en dan Reiziger op rechts. Die doet altijd zijn best.

Gelukkig leest Dick alles. Dick, jongen, een laatste oproep. Vervang Bouma voor Frank de Boer of reiziger. Voor het te laat is.