Jurrian schreef: [..] dat is dus alleen al een reden om hem te vervangen door Heitinga of Frank de Boer (deze twee kunnen in tegenstelling tot Bouma ook die Duitse verdediging wegspelen met een splijtende crosspass) en dan Reiziger op rechts. Die doet altijd zijn best.

Jurrian jonge, ik snap niet dat jij steeds weer met Frankie aan komt zetten. Te oud, brengt niets extra's meer, is zeker niet beter meer als Bouma, gaat in Qatar voetballen, redenen genoeg om anderen te selecteren.

Pronkjewail

Ik vind dat van der meyde niet moet spelen.
Hij heeft een jaar niet gevoetbald en heeft dus helemaal geen ritme en bovendien weet die zakaap niet eens wie zijn directe tegenstander is!!!
Dus rechtsbuiten overmars en linksbuiten robben.

op www.bild.de:

Hollandstars essen pferdefleisch vorm spiel...

oioioi, advocaat is zich al aan het indekken: op uefa.com

'Not decisive'
"One match is not decisive, it is about the total result of the three matches. The Czech Republic and Latvia fixtures are just as important to us as this one," the coach said at a press conference this evening.

Henri!! schreef: oioioi, advocaat is zich al aan het indekken: op uefa.com 'Not decisive' "One match is not decisive, it is about the total result of the three matches. The Czech Republic and Latvia fixtures are just as important to us as this one," the coach said at a press conference this evening.

Dat is dus echte bullshit, want als je vanavond wint, sta je sowieso in de kwartfinale, want van Letland win je absoluut wel. En de kans dat Nederland Tsjechie en Dui*$%&nd alledrie op 6 punten komen bestaat wel, maar is heel klein.
En als je van die duitsers wint dan zit je ook veel beter in je vel voor de rest van het toernooi.

Jurrian schreef: [..] Dat is dus echte bullshit

Wat precies? Wat advocaat zegt, of wat ik zeg?

Henri!! schreef: [..] Wat precies? Wat advocaat zegt, of wat ik zeg?

Haha, nee henri, deze x bedoelde ik wat advocaat zei

Jurrian schreef: Haha, nee henri, deze x bedoelde ik wat advocaat zei

Overigens vind ik dat Advocaat mediatraining moet krijgen. Als je die vent ziet tijdens persconferenties... dat is toch tenenkrommend? Hij kan een voorbeeld nemen aan Der Rudi, die weet zich heel wat normaler te gedragen.

He mensen, ik heb nog niks gehoord over Sneijder. Die jongen wordt geofferd voor een man als Zenden, Advocaat grijpt weer terug routine. Als die man nou eens iets geleerd moet hebben van het afgelopen jaar dan moet je daar nou juist niet op terug grijpen.
Sneijder de man die ons naar het EK heeft geleid, de man die van afstand nog eens een goal kan maken. Het is ronduit belachelijk als die man niet in de basis verschijnt.

Onder andere daardoor, maar ook door de 'discussie' met van Bommel, heb ik gisteren genoten van Cruijff.

Absoluut mee eens. In de hele voorbereiding is er maar 1 man geweest die voor verrassing en gevaar heeft gezorgd, en dat was Sneijder. Adriaanse had gelijk toen hij zei dat je wat geks moet doen en wat moet durven als je met dit Nederlands elftal kampioen wil worden. Alle jonkies erin!

ik vind Sneijder een hele goede voetballer, maar in het Nederlands elftal heb ik hem alleen tegen Schotland een geweldige wedstrijd zien voetballen. Ik wil Sneijder er wel in, maar of hij weer zoiets op kan brengen vraag ik me af.

Zo`n wedstrijd als tegen Schotland speel je als Sneyder zijnde maar een keer in de 10 jaar, dat is dus niet realistisch om te verwachten. Maar naast die wedstrijd heeft hij ook andere keren zeer goed gespeeld. Kzou het idd ook wel een beetje raar vinden als Sneyder er niet in zou staan.

Makaay trouwens in de rust voor van Nistelrooy inbrengen, dan schijten die duitsers hem echt wel en kan Roy afmaken wat Ruud begon.

Nog wat tips voor de Nederlanders, die mogelijk een strafschop moeten nemen vanavond:

Volgens Gyuri Vergouw, schrijver van het boek De Strafschop voldeed de Griekse strafschop aan de belangrijkste voorwaarden voor een goede penalty.

1) rechts of linksboven in de hoek
2) niet op volle kracht, maar wel geplaatst en voldoende hard (80% van de kracht van een gemiddelde profvoetballer)
3) rechte aanloop van +/- 6 meter van de bal.

"Onhoudbaar voor de keeper. Zou het toeval zijn dat de Grieken door een Duitse coach worden getraind?"

Misschien toch nog hoop?

Ook als Sneijder geen goede wedstrijd speelt heeft hij nog altijd zijn vrije trap. Je ziet toch altijd weer hoe vaak er gescoord wordt uit dode-spelmomenten.

Makaay voor Van Nistelrooy inbrengen vind ik niet zo zinvol. Het zijn toch dezelfde typen spits. Als Duitsland heel verdedigend speelt lijkt Kluivert mij een betere optie. Dan heb je veel meer een aanspeelpunt en hij kan beter uit de voeten in de kleine ruimte dan Van Nistelrooy.

Sneijder een goeie vrije trap? Volgens mij neemt die vent ze bij Ajax ook nooit, in ieder geval niet voordat vd Vaart er eerst 3 genomen heeft... Ik vind Sneijder voor de rest een prima voetballer, maar ik kan me wel voorstellen als ie niet speelt. Ik vind nameljk dat vd Vaart niet op links moet spelen, aangezien ie geen rechter been heeft en dat naar binnenkomen dus helemaal niks oplevert. Dus moet vd Vaart ergens in het midden spelen en dat betekend dat óf Davids óf Cocu óf Sneijder eruit zal moeten. Dan lijkt me de keuze snel gemaakt.

Ik bedoel met name een indirecte vrije-trap, zoals tegen Schotland. Verder denk ik dat Sneijder in de voorbereiding beter heeft gepresteerd dan Van der Vaart. De laatste is volgens mij dit hele seizoen nog niet echt goed geweest, dus laat hem er desnoods uit.

cocu dus?

iedereen die gister studio sportzomer gekeken heeft weet dat et enige waar nog discussie over mogelijk is de poppetjes zijn, het systeem staat vast. De Maestro himself heeft in een kwartiertje tijd haarfijn uitgelegd dat je daarmee altijd beter opgesteld staat, altijd een man over hebt, altijd rugdekking hebt, altijd afspeelmogelijkheden hebt, kortom dat je met ieder rukelftal dat een beetje oefent in een 4-3-3 opstelling een heel eind komt, daar was geen speld tussen te krijgen.
ik zou Bouma idd buiten de basis laten niet alleen vanwege zijn uiterlijk maar ook omdat hij elke wedstrijd wel weer een paar gevaarlijke fouten maakt, dat kan gewoon niet. bovendien is heitinga opbouwend veel beter, wat ook geen overbodige luxe is, want ondanks dat Stam de enige verdediger van niveau in de selectie is moet hij het van zijn opbouwende kwaliteiten nog altijd niet hebben. dan komt er aan de zijkant een plaats vrij voor reiziger, die is opgegroeid in een 4-3-3 systeem, en dat prima kan. van bronkhorst heeft op links helemaal geen serieuze concurrentie. op het middenveld zijn zijn vlnr davids cocu en sneijder zekerheidjes. zonder sneijder stonden we helemaal niet op het ek, die jongen heeft een fantastische pass in de benen, die laat je niet op de bank zitten. voorin spelen we met 2 echte buitenspelers robben en vd meyde en in de punt Ruud. robben is altijd gevaarlijk met zijn individuele actie, bovendien heeft hij zich zeker wel bewezen op een hoger niveau dan de eredivisie, bij psv was hij in europa vaak het enige lichtpuntje en tegen de VS maakte hij een prachtige goal. altijd spelen dus. vd meyde is een beetje twijfelachtig, maar hij schijnt langzaam weer in vorm te komen, daar moeten we maar op hopen dus. en dat hij niet weet wie Philip Lahm is dat is alleen maar goed, daar raakt hij alleen maar van uit zijn spel, hij is er de speler niet naar om zich op zn directe tegenstander in te stellen. van Nistelrooy gaat het dit ek helemaal maken, punt. als stand-in hebben we Roy Makaay nog, ik hoop van harte dat Advocaat es een x niet zo mieterig doet en makaay een kans geeft. op deze manier kan het niet misgaan.

Lennert schreef: Sneijder een goeie vrije trap? Volgens mij neemt die vent ze bij Ajax ook nooit, in ieder geval niet voordat vd Vaart er eerst 3 genomen heeft...

Hee Lennert, fijne vent... Heb jij soms Feyenoord-Ajax gemist? Wie schoot toen een vrije trap op de paal?? Verder heeft Sneijder 2 of 3 keer uit een directe vrije trap gescoord, dus dat doet-ie beter dan wie ook in de selectie volgens mij (Pi-Air uitgezonderd).

De ideale opstelling is trouwens deze:
Stekelenburg;
Reiziger - Heitinga - Stam - Van Bronkhorst;
Sneijder - Cocu - Van der Vaart - Davids;
Makaay - Van Nistelrooy.

Best makkelijk he? Bouma eruit, Heitinga centraal. En dan geen vleugels maar lekker met twee echte spitsen. Cocu met de punt naar achter om Ballack te stalken en hoppa... 2-1 winnen!

maar waarschijnlijk speelt advocaat toch 4-4-2 met vd vaart achter v nistelrooy