Arme Boerma...

Om weer een beetje in de stemming te komen, hier een enorme partij plaatjes; sorry voor de mensen met een slome verbinding, het is dacht ik 11,5 MB (de stopknop is de derde van links ;))

edit: ivm de onleesbaarheid van dit topic, heb ik op aanraden van Jean en deboer de foto's hier weggehaald. Een selectie zal denk ik teruggeplaatst worden, maar nu eerst een andere oplossing.

Mensen die ze wel willen kijken, zullen hiervoor moeten klikken op

fantastische verslagen en leuke foto's. Maak er de volgende keer jpg-bestandjes van, dat kost veel minder ruimte!!

Hey deboer, het zijn dus jpg's, maar wellicht te groot opgeslagen (kan de afmeting van de bestanden zijn maar ook de compressie)...

dus de vraag aan alle mensen die hier wel enigszins verstand van (denken te) hebben: welk formaat is voor foto's op het internet geschikt? Dus pixels breedte en hoogte en compressie van de jpgs?

Alvast bedankt, dan kan ik het (eventueel) aanpassen...

640x480 bij 72 Dpi en (Photoshop)kwaliteit High (8) is goed te trekken. Je kunt PS automatisch de hele map laten wijzigen (Batch), dat scheelt je weer een hoop handwerk.

Overigens mist hier de foto van een driekwartnaakte Postma, welke het Architectuur-dispuut gisteren wel te zien heeft gekregen...

Carloz schreef: Arme Boerma... Om weer een beetje in de stemming te komen, hier een enorme partij plaatjes; sorry voor de mensen met een slome verbinding, het is dacht ik 11,5 MB (de stopknop is de derde van links ;)) #edit: ivm de onleesbaarheid van dit topic, heb ik op aanraden van Jean en deboer de foto's hier weggehaald. Een selectie zal denk ik teruggeplaatst worden, maar nu eerst een andere oplossing. Mensen die ze wel willen kijken, zullen hiervoor moeten klikken op
Zoals u ziet is het bericht aangepast, dus iedereen kan zelf kiezen of hij 130 foto's wil laden (11,9 MB ). Wellicht later een selectie van de foto's direct op het forum, maar nu ff te weinig tijd; ik ga nu weer nipo-en...

met de gratis Windows Powertoy kan het zelfs in windows verkenner, dat is wel heel simpel 8)

Ik en jean snappen er weinig van; want opzich vind ik resizen niet zo'n probleem. Het zijn 130 foto's van ong. 100 kb per stuk (niet onwijs groot) maar als je ze op wilde slaan (rechtermuisknop opslaan als etc..) werden het bmp-bestanden (dat geeft iexplorer zelf aan) en worden ze 1,5 mb per stuk; en dat is opzich enorm veel voor 't internet...

Maar toch bedankt voor de tip. (als je weet wat de oorzaak is, zou ik het op prijs stellen als je me mailt / msnt, want k blijf 't raar vinden.) De foto's staan op http://members.lycos.nl/zic/hans/parijs/ en als ik ze hier op het forum kwak, (met 130 tegelijk) dan gaat dat niet goed, het laden duurt dan erg lang...

(ik heb zelf 't vermoeden dat de resizer van 't forum misschien mee kan spelen, maar miss ook dat hij aan teveel afbeeldingen tegelijk aan 't laden is, waardoor 't niet lekker werkt...)

Om Jean en anderen die mijn thuisserver niet kunnen zien (enkele RUG-kabelaars): via deze url kom je er óók wel...

http://srv02.pcextreme.nl/~rpostma.com/plaatjes/parijs/

(binnenkort http://rpostma.com/plaatjes/parijs : ))

Thoffe foto's allemaal!

Maar ik heb nog een mededeling, ik heb namelijk nog een handdoek gevonden. Op het moment dat wij weg gingen (als laatste) zag ik nog een handdoek hangen en ik ben er vanuit gegaan dat deze van iemand van ons was. En heb um maar meegenomen

DUS: WIE MIST ER EEN DONKERBLAUW/WIT GESTREEPTE HANDDOEK VAN 45CM BIJ 90 CM?

Je kunt hem bij mij afhalen.
ik heb hem zelfs gewassen!

Robbert schreef: Thoffe foto's allemaal! Maar ik heb nog een mededeling, ik heb namelijk nog een handdoek gevonden. Op het moment dat wij weg gingen (als laatste) zag ik nog een handdoek hangen en ik ben er vanuit gegaan dat deze van iemand van ons was. En heb um maar meegenomen DUS: WIE MIST ER EEN DONKERBLAUW/WIT GESTREEPTE HANDDOEK VAN 45CM BIJ 90 CM? Je kunt hem bij mij afhalen. ik heb hem zelfs gewassen!

Hee Robbert, jij hebt ook nog een gele broek van mij, met wijde pijpen en dergelijke, die je wilde lenen voor de liftwedstrijd ofzo. Mag ik die ook weer terug? (gewassen?)

Nou dat zit net iets anders

voor de SPAC-80's-verantwoord-party hebben we even in de verkleedkistkist van Allert gekeken. En toen heb ik de wijde pijpen gekozen, want dat leek me wel etisch verantwoord. Maar die broek heb ik dus, gewassen en wel, teruggegeven aan Allert. Dus daar mag je verder zeuren.

Robbert schreef: Nou dat zit net iets anders voor de SPAC-80's-verantwoord-party hebben we even in de verkleedkistkist van Allert gekeken. En toen heb ik de wijde pijpen gekozen, want dat leek me wel etisch verantwoord. Maar die broek heb ik dus, gewassen en wel, teruggegeven aan Allert. Dus daar mag je verder zeuren.

(dankjewel, ik dacht ik doe even alsof het over de liftwedstrijd gaat, dan lijkt het niet zo offtopic)

Pieternel schreef: (dankjewel, ik dacht ik doe even alsof het over de liftwedstrijd gaat, dan lijkt het niet zo offtopic)

goeie tip...

Ja ik had die broek ook wel graag bij de liftwedstrijd aan gehad die broek, was ik waarschijnlijk nog iets sneller meegenomen...

Zo had ik ook die tas die hier op koninginnenach is blijven liggen na de BeaBQ, gráág meegenomen met de liftwedstrijd, maar das nu al te laat, dus kan de persoon die zijn 'enrico benetti'-tas heeft laten liggen zich ook melden.

(hier heeft ontopic blijven niet zoveel zin eigenlijk, dus ik ga toch ook maar in het regio ORANJE topic posten.)

Joachim Sickbock

Ja, ik ben mijn handdoek inderdaad kwijt. Hij heeft de afmetingen zoals gemeld, maar geen witte strepen, tenminste, nog niet toen ik 'm voor het laatst gezien heb. Kijk nog eens goed ajw of hij echt strepen heeft. Als dat zo is, is hij niet van mij. Als hij het niet heeft en er het merk Ikea® op staat, nu, dan is hij van mij. In dat geval wil ik hem graag terug om er het natte lijf mee te drogen :shock: .

Het is idd waarschijnlijk geen blauw-wit-gestreepte handdoek. Maar een witte handdoek met blauwe strepen daarover. Wat tesamen een blauw wit gestreepte handdoek geeft (de blauwe banen lopen in de lengte).

Het merkje van IKEA kan ik niet terugvinden omdat het label helemaal verbleekt is en ik daar dus helemaal niets van terug kan lezen.

Mocht je om handdoek verlegen zitten en niemand anders zich meld, dan wil ik um wel een keer door de brievenbus proppen, oid. Ik kom nog wel eens in Vinkhuizen, met Bijbelkring enzo.

symfysis schreef: Ja, ik ben mijn handdoek inderdaad kwijt. Hij heeft de afmetingen zoals gemeld, maar geen witte strepen, tenminste, nog niet toen ik 'm voor het laatst gezien heb. Kijk nog eens goed ajw of hij echt strepen heeft. Als dat zo is, is hij niet van mij. Als hij het niet heeft en er het merk Ikea® op staat, nu, dan is hij van mij. In dat geval wil ik hem graag terug om er het natte lijf mee te drogen :shock: .

Volgens mij is op zondag een dief actief geweest en vooral bij ons huisje symfysis. Ik ben namelijk mijn handdoek ook kwijt.

Ik heb ook gezien dat een aantal handdoeken gebruikt werden als deurmat...... Roberto en Lennert, voel je aangesproken!
O ja, en niet hun eigen handdoek voor wie dit nog niet duidelijk was.....
Anyways, misschien is dit ook met de handdoeken van Mbeki en Symfysis geschiedt?????? :wink:

Mbeki schreef: Volgens mij is op zondag een dief actief geweest.....

Een dief die gebruikte handdoeken jat?!

Hoe langer ik er over nadenk, hoe logischer het klinkt. :beat:

Kun je dat dan ff uitleggen?????

Sabine schreef: Ik heb ook gezien dat een aantal handdoeken gebruikt werden als deurmat...... Roberto en Lennert, voel je aangesproken! O ja, en niet hun eigen handdoek voor wie dit nog niet duidelijk was..... Anyways, misschien is dit ook met de handdoeken van Mbeki en Symfysis geschiedt?????? :wink:
Wij dachten dat dat onze rooie loper was, die wij dus met onze voeten mochten treden, om bij onze skitterende slaaplocatie te komen... Later hoorden we geloof ik die meende dat je onze rooie loper ook wel als handoek kon gebruiken, en heeft hij em meegenomen en volgens mij gebruikt. Hopelijk voor hem zat er geen hondepoep onder mijn schoeisel...