Hier t adres e.d.:

Boulevard des Alliés
94500 Champigny / Marne
Tél. : +33 1 43 97 43 97
Fax : +33 1 48 89 07 94
eMail : receptcc@stereau.fr
Of check: http://www.abccamping.com/tremblay.htm

Via bijvoorbeeld routenet.nl kun je zien in welke omgeving het ligt.

SPAC

Leuke camping zeg!

Is het de bedoeling dat we in mobil-homes overnachten? Als het aan ons is namelijk wel. Het wordt namelijk erg lastig voor Niels en mij om een tent ed mee te brengen.

mag ik aanraden (als olim-spaccer) dat het misschien handig is om op de liftdag een centraler punt in parijs af te spreken dan die camping. Die is redelijk lastig te vinden vanaf de metro (ik geloof nog een stukje met de bus). Vraag Adriaan maar 8)
Ach iedereen is ook mobiel tegenwoordig enzo... dus het zal ook wel goed komen. Iig iedereen die meedoet succes enzo!

Frits schreef: mag ik aanraden (als olim-spaccer) dat het misschien handig is om op de liftdag een centraler punt in parijs af te spreken dan die camping. Die is redelijk lastig te vinden vanaf de metro (ik geloof nog een stukje met de bus). Vraag Adriaan maar 8) Ach iedereen is ook mobiel tegenwoordig enzo... dus het zal ook wel goed komen. Iig iedereen die meedoet succes enzo!

Aan de andere kant, als je vanaf Lille Parijs binnenkomt, ligt de camping wel mooi aan de ringweg waar je dan vanaf komt.

L1Rn4urAyA7aTEe
Sjeng schreef: Hier t adres e.d.: Boulevard des Alliés 94500 Champigny / Marne Tél. : +33 1 43 97 43 97 Fax : +33 1 48 89 07 94 eMail : receptcc@stereau.fr Of check: http://www.abccamping.com/tremblay.htm Via bijvoorbeeld routenet.nl kun je zien in welke omgeving het ligt. SPAC

Zijn jullie niet vergeten iemand daarvoor te bedanken? Mlle Sterken, bijvoorbeeld? 8)

Joachim Sickbock

Het weer in Paris kun je met met bekijken. Vanaf vrijdag licht bewolkt dus :lol: , met een temperatuur van rond de 17 graden :P Vandaag regent het er nog :(

Lieve SPAC, wat moeten we allemaal mee brengen? Ik moet vanavond namelijk werken, en kan dan dus niets meer kopen/pakken. Het zou dus wel mooi zijn als er voor vanavond een lijstje is.

Geen tent in ieder geval. Kleren lijken me niet onhandig. Geld, bordje om te liften, toiletartikelen, atlas/plattegrond/kaart, adres van de camping, wat telefoonnummers. Slaapzak weet ik zo niet, pak maar voor de zekerheid. Spelletjes: koehandel of pakje kaarten. Een woordenboek voor het gesprek met degene die je een lift geeft. Een hoeveelheid proviand omgekeerd evenredig aan je al dan niet mooie uiterlijk. Zonder te willen beweren dat deze lijst uitputtend is, lijken me dit allemaal aardige zaken om mee te nemen.

Ingûh schreef: [..] Zijn jullie niet vergeten iemand daarvoor te bedanken? Mlle Sterken, bijvoorbeeld? 8)

Mlle Sterken, bedankt

Vriend Niels

Ik vind de informatievoorziening van de Spac nogal sumier. Is het nou zo moeilijk om alles duidelijk op een rijtje te zetten. Alles wordt nu op het forum even tussen neus en lippen door gezegd.
Neem voor de zekerheid maar een slaapzak mee wordt er gezegd: ik weet niet of jullie het leuk vinden om een volgepropte zware tas mee te hebben bij het liften wat achteraf dan niet nodig blijkt te zijn. Verder ben ik van plan om zondag weer terug te liften, wat moet ik dan betalen hoe is dat allemaal geregeld?

Zo genoeg geklaagd, Spac bedankt ik heb er heel erg veel zin in en KJ en mijzelf zullen waarschijnlijk zo rond Lunchtijd als wat Krosjantjes nuttigen op de Sjamp Sje li Sjee (mijn Frans is niet zo goed).

L1Rn4urAyA7aTEe

Even iedereen uitzwaaien:

Berlijn is trouwens een mooiere stad dan Parijs :twisted:

Nylez schreef: Ik vind de informatievoorziening van de Spac nogal sumier. Is het nou zo moeilijk om alles duidelijk op een rijtje te zetten. Alles wordt nu op het forum even tussen neus en lippen door gezegd. Neem voor de zekerheid maar een slaapzak mee wordt er gezegd: ik weet niet of jullie het leuk vinden om een volgepropte zware tas mee te hebben bij het liften wat achteraf dan niet nodig blijkt te zijn. Verder ben ik van plan om zondag weer terug te liften, wat moet ik dan betalen hoe is dat allemaal geregeld? Zo genoeg geklaagd, Spac bedankt ik heb er heel erg veel zin in en KJ en mijzelf zullen waarschijnlijk zo rond Lunchtijd als wat Krosjantjes nuttigen op de Sjamp Sje li Sjee (mijn Frans is niet zo goed).

Tuurlijk moet je je slaapzak meenemen, tenzij je zelf een hotel boekt natuurlijk. Verder lijkt me dat iedereen wel zo volwassen is dat hij of zij zelf kan bedenken wat je meeneemt als je gaat liften. Verder is het zo, net als de vorige keer overigens, dat het vervoer terug door iedereen zelf moet worden geregeld. Voor velen zal dat liften beteken, voor ander de TGV of wat dan ook. Ik dacht dat dit wel algemeen bekend was, sorry dat dit onduidelijk was.
Verder kan ik berichten dat er vandaag nog een mailing zal komen. En ja, als we de afgelopen week niet druk met die locatie hadden moeten zijn was het natuurlijk wat eerder gekomen allemaal. Overmacht noem ik dat......

Niels, het spijt me dat we je zo in onzekerheid houden. Als je even op de website van de camping had gekeken had je in ieder geval al heel wat antwoorden gekregen. Betaling geschied aldaar. Per 2-persoons bungalow (ook al eerder genoemd overigens) betaal je 19 euro per nacht. Dat betekend 19/2= 9,50 euro per persoon per nacht. Het lijkt me handig als je een slaapzak meeneemt, maar je kunt daar ook lakens e.d. huren. Voor 3,50 euro heb je 'blankets OR sheets' en voor 5 euro heb je 'blankets AND sheets', per persoon welteverstaan.
Over het ontmoetingspunt; dat is wel een goeie vraag. We vinden het ook een erg lastig punt. We moeten sowieso aan het eind van de middag op die camping zijn geweest om alles aldaar te regelen. Dus we kunnen niet de hele middag en avond ergens rond de Eifeltoren blijven hangen, totdat iedereen er is. Dus, ondanks dat het wat minder centraal ligt, kiezen we er toch voor om de camping als verzamelpunt te nemen. Ieder koppel ontvangt vandaag nog van ons een gedetaileerde routebeschrijving naar de camping toe.
Ik hoop dat hiermee je meeste vragen zijn beantwoord? Zo niet; laat je horen!!!

zo;n houten huisje lijkt me ook wel wat, kun je tenminste een beetje fatsoenlijk afsluiten. behoren deze huisjes ook tot de mogelijkheid?

Plaatje van de directe omgeving. De camping is volgens mij ergens in de buurt van het rode kruisje (maar dat weet ik niet 100% c-ker). Het RER station is linksonder aangegeven met een rode cirkel (Klik op het plaatje voor een grotere versie).

hee hans, je bent me net voor... volgens mij heb je trouwens met de plek van de camping wel gelijk, die is dus iets noordelijker dan wij op onze kaartjes (zie onder) hebben aangegeven, op het groene gedeelte boven de snelweg en onder de Marne. We hebben nog ff een documentje in elkaar gedraaid met alle relevante informatie, die zal vanmiddag of anders in de loop van de avond nog bezorgd worden bij ieder koppel (dus 1 exemplaar per koppel). Ik zal em hieronder ook ff posten:

Dappere lifters,

Morgen is de liftwedstrijd naar Parijs. Bij deze alle relevantie informatie die u nodig heeft om op de plaats van bestemming te komen en de spelregels voor de wedstrijd.

Wanneer u wilt meedingen naar de titel Winnaar Liftwedstrijd 2004 dient u zich aan de volgende regels te houden:

• Gebruik maken van het openbaar vervoer is niet toegestaan, tenzij dit de metro/trein in Parijs zelf betreft.
• Beginnen met liften mag vanaf 06:00 uur op vrijdagochtend 23 april.
• Het verzamelpunt is de kantine van Camping du Tremblay
• Het koppel dat zich aan deze regels houdt en als eerste op de camping is heeft gewonnen.

Voor iedereen geldt dat het handig is om de volgende spullen mee te nemen:

• Kleren
• Proviand voor onderweg
• Wegenkaart
• Toiletspullen
• Geld
• Spelletjes
• Bord voor het liften
• Slaapzak (of je moet dekens huren op de camping)
• Dit document

Dan nog wat aanvullende informatie:

• Als je onderweg onverhoopt veel tegenslag bent tegengekomen, en je denkt het niet meer te gaan halen, dan is het handig om Lennert te bellen zodat we weten dat je niet meer komt of erg laat. Telefoon nummer: +316 54 68 01 71, de plus kan ook vervangen worden door 00. Maar bel niet te snel, dat is namelijk erg duur...
• Mocht je nou niet op de camping afgezet worden dan mag je vanuit Parijs gebruik maken van het openbaar vervoer. Vlakbij de camping is een soort treinstation: Joinville-le-pont. De suburbantrain die je moet hebben is: RER lijn A2; richting Boissy Saint-Léger; uitstappen bij Joinville-le-Pont. Je loopt vervolgens naar de brug over de Marne, steekt die over en slaat dan links af; je blijft langs de over van de Marne lopen. De camping zelf ligt ook aan de Marne. Met behulp van de bijgevoegde kaartjes moet het lukken om de camping te vinden.
• Overdag rijdt er overigens ook vrij regelmatig een bus tussen het station en de camping, lijn 101.
• Aangezien je in het weekend waarschijnlijk vaker gebruik gaat maken van het openbaar vervoer is het misschien handig een meerdaags ‘Paris visité’ kaartje te kopen. Daarmee kun je tegen gereduceerd tarief gebruik maken van de bus, metro en RER (de zogenaamde suburbantrain). Die kaartjes kun je in ieder geval kopen op ieder RER station, wellicht ook op andere plaatsen. Wat de precieze tarieven zijn weten we niet, maar het is in ieder geval goedkoper dan losse kaartjes te kopen.

Het adres van de camping is:

Camping du tremblay
Boulevard des Alliés
94500 Champigny / Marne
Tél. : +33 1 43 97 43 97
Fax : +33 1 48 89 07 94

De SPAC wenst u veel succes!

Kaart 1

Deze kaart geeft de ligging van de camping aan t.o.v. het centrum van Parijs:

Kaart 2

Deze kaart geeft de ligging van de camping aan alsmede ook de ligging van het RER station:

(de camping wordt hier ten zuiden van de snelweg geplaatst, maar zou kunnen zijn dat de camping iets hoger ligt dan hier aangegeven)

Lennert schreef: Aangezien je in het weekend waarschijnlijk vaker gebruik gaat maken van het openbaar vervoer is het misschien handig een meerdaags ‘Paris visité’ kaartje te kopen. Daarmee kun je tegen gereduceerd tarief gebruik maken van de bus, metro en RER (de zogenaamde suburbantrain). Die kaartjes kun je in ieder geval kopen op ieder RER station, wellicht ook op andere plaatsen. Wat de precieze tarieven zijn weten we niet, maar het is in ieder geval goedkoper dan losse kaartjes te kopen.

Hier de tarieven van de métro en RER. Zone 1-3 is voldoende. Meer info op www.ratp.com

Paris Visite, your essential transport pass to travel around Paris Paris Visite is a travel card pass enabling you to use all the public transport services. It is the best way to get around Paris and its region! The Paris Visite pass consists of a travelcard and its ticket. It provides unlimited rides on the transport system of the Île-de-France region: Metro, RER (express regional trains), bus, tramway, suburban Transilien SNCF trains, funiculaire de Montmartre, Montmartrobus, Noctambus, Optile bus system, within a given fare zone (from 1-3, 1-5 to 1-8). Popular destinations include: Disneyland Resort Paris (zone 5), Château de Versailles (zone 4), Charles de Gaulle (zone 5) and Orly (zone 4) airports. Paris Visite comes in 1, 2, 3, or 5 consecutive days versions. It is good from the first day of use (not from the date of purchase) until the last consecutive day. You may buy Paris Visite in advance and save time avoiding last minute lines. WHERE TO BUY PARIS VISITE? Paris Visite pass can be purchased in all Metro, RER, Transilien SNCF stations, bus terminal ticket counters, RATP Boutiques, RATP sales desks at Orly and CDG airports and Paris tourist offices. You can also buy your pass in certain travel agencies and tour operators abroad. HOW TO USE IT Once you get your pass, immediately fill in your name on the card. Write down the card serial number on the ticket and write the date of first use. Card and ticket must be held together at all times. RATP staff are entitled to verify your pass at any moment.

Prijzen:
2 dagen: € 13,70
3 dagen: € 18,25
Los kaartje: € 1,30
Carnet (10 ritten): € 10,00

Joooooh, ik heb er zin in! Mijn tasje zit vol, ik heb de informatie in mijn brievenbus gevonden, m'n humeur is nog steeds goed en m'n haar zit goed in de krul! Wat kan er nu nog mis gaan...?
Ik hijs me wel even omhoog om jullie te groeten wanneer jullie uitgeput de camping op komen strompelen. Succes!

volgens mij is het goedkoper om een carnet van tien kaartjes te kopen, want ik geloof dat je met drie zones niet eens in de RER kan en dan moet je dus ook nog een duur kaartje voor de RER kopen...

Hey gasten succes morgen,
wij (RP en ik) gaan NU naar de liftplek bij het station. Julie succes morgen, wij doen mrgen effe een toeristisch tour door Parijs, zodat we jullie zaterdag het een en ander kunnen vertellen van de cultuurhistorische bezienswaardigheden die Parijs rijk is. Wij zitten om 12 uur aan een biertje onder de sjamps jee lie see (zoals Niels zegt). Tsjek je later...

Roelof Pieter en Robbert... The l'auto-stop -team 2004 (spreek uit als 'het winnende liftteam twothousandandfour')