Robbert schreef: Hey gasten succes morgen, wij (RP en ik) gaan NU naar de liftplek bij het station. Julie succes morgen, wij doen mrgen effe een toeristisch tour door Parijs, zodat we jullie zaterdag het een en ander kunnen vertellen van de cultuurhistorische bezienswaardigheden die Parijs rijk is. Wij zitten om 12 uur aan een biertje onder de sjamps jee lie see (zoals Niels zegt). Tsjek je later... Roelof Pieter en Robbert... The l'auto-stop -team 2004 (spreek uit als 'het winnende liftteam twothousandandfour')

Buiten mededinging dus, want het reglement schrijft duidelijk 06.00 uur voor. Jammer jammer van zo'n hele nacht te staan blauwbekken langs de kant van de straat, op dat tijdstip een plek die gereserveerd is voor lichtekooien.

Zo. En alweer uit bed. 06.00 uur staan wij langs de weg. Peking, zie ons aan en laat ons binnen!

vet schreef: Zo. En alweer uit bed. 06.00 uur staan wij langs de weg. Peking, zie ons aan en laat ons binnen!

Om 7:00 staan wij in Lille!

wij zijn weg....

goed bezig mensen. Over een paar minuten lig ik in bed :wink:

Nog steeds geen winnaars?

De uitslag is al bekend!!
1e plaats: Klaas-Jan en Niels
2e plaats: Joanne (vd K) en Wim B.
3e plaats: Dick en Nelian

Het was heel leuk geweest heb ik begrepen en het is er mooi weer! Ik benijd die avonturiers best wel... een weekendje flaneren over de champs elysees was wel heel leuk geweest, maar helaas...

Niels en Klaas-Jan eerste? Ze zouden treintje naar Einhoven pakken hoorde ik...

Zo, alweer terug. Zo lastig als de heenweg was, zo snel ging de terugweg. Half 11 vertrokken vanaf de camping, zojuist aangekomen. Slechts 2 auto's gebruikt, ongelofelijk. Verder gaan mijn gedachten uit naar de winnaar Niels en arme Klaasjan, die om half 4 nog Parijs niet uit waren :shock:

Ach ja, men zegt wel: 'De eersten zullen de laatsten zijn...'

Hoor ik net dat de E17 tussen Antwerpen en Gent is afgesloten. Files van meer dan 20 km.

RJ schreef: Hoor ik net dat de E17 tussen Antwerpen en Gent is afgesloten. Files van meer dan 20 km.

Terug liften is voor mietjes...

Doe mij maar de TGV!

ps. Ik heb een hekel aan fransen die niemand mee nemen in de auto!

Vriend Niels
KJ schreef: [..] Terug liften is voor mietjes... Doe mij maar de TGV! ps. Ik heb een hekel aan fransen die niemand mee nemen in de auto!

Inderdaad, comfortabel en snel heen en comfortabel en snel weer terug. Heel relaxed zo'n TGV. Maar goed natuurlijk waren KJ en ik als eerste in Parijs. Na een tijdje in Groningen gestaan te hebben konden we meerijden met maar liefst 7 verschillende snelle en mooie auto's. Natuurlijk selecteerden we bij tankstations mooie auto's die in aanmerking kwamen voor onze reis.
Zo zaten we in een grote Chevrolet met de enige echte werkneemster van Endemol die het concept van het bekende RTL 4 programma Puzzeltijd over de hele wereld verspreidde. Naast haar zat de man die de software ontwikkeld voor spelletjes als Get the Picture en hij maakte zelfs ook de software van de TMF chatbalk. Legendarisch en superaardig waren deze mensen. Deze mensen brachten ons tot aan een tankstation bij Mechelen alwaar we overstapten na enige aandringen in een Chrysler. Deze heel relaxte auto werd bestuur door de eindredacteur van Bonzai Europe. Jaaa het magazine over bonzaiboompjes. Hij wist er alles over te vertellen. Naast hem zat overigens de uitgever van dit schitterende blad. Toen we in deze auto zaten wisten we eigenlijk al dat de wedstrijd was gewonnen, ook omdat er niet zachter dan 160 km/u werd gereden. Echter de files die we tegenkwamen zorgden toch voor wat spanning. Maar al om 16:00 kwamen we aan in Parijs en om 17:00 waren we op de camping.

Enkele uren later kwamen pas Mbeki en Joanne aan. De overwinning was duidelijk. De hele zaterdag hebben we heel Parijs rondgetourd en bijna alles gezien. Zondag hebben we uitgeslapen en zijn we rustig op zoek gegaan naar een goede liftplek. Dit bleek lastig. We moesten veel reizen met de metro en kwamen erachter dat de metro gratis is als je maar over de poortjes kan springen net zoals de donkere bevolking van Parijs gewend is. Na een tijdje besloten we dat de TGV toch wel een goed vervoermiddel was en we konden nog snel wat kaartjes bemachtigen. Uiteindelijk kwam ik moe maar voldaan om 2:00 terug in Groningen.

KJ schreef: Terug liften is voor mietjes... ps. Ik heb een hekel aan fransen die niemand mee nemen in de auto!

Idd, en wat is Groningen ineens klein!!

Hallo mensen.

Ja ook Jurrian en ik gingen vrijdag liften naar Parijs. Aangezien wij toch een gooi naar titel wilden doen stonden wij om kwart over 6 in de morgen vlak bij het station, alwaar Klaas-Jan en Niels (de latere winnaars) al stonden. Na verloop van tijd kwamen er steeds meer GSV'ers. Wel grappig.
Vanuit Groningen zijn we in twee liften naar Brussel gereden waar wij al om half 12 waren. Hier duurde het echter wel even. Steeds korte afstanden gelift. Maar vanaf de franse grens tot Parijs konden we met een man meerijden. Hij jaagde lekker door en wij konden lekker slapen.
Het mooiste van alles komt nu. Wij stonden bij Parijs maar moesten naar oost Parijs. Toen kwam daar een prachtige grijze Porsche. Lage wegligging (je kent het wel). Die nam ons mee. Hij wilde ons wel even rondrijden over de Champselysee. Het was een patsertje en dat was ook te merken aan zn rijstijl. Heerlijk. We hebben het trouwens op camera staan mocht je het niet geloven.

Tja ik was alweer als eerste terug uit Parijs. Omdat ik maandag om 8 uur in Utrecht moest zijn en ik geen zin had om de hele zondag onderweg te zijn ging ik op zaterdag alweer terug. In mn eentje. Liftend. Nou ik moet je zeggen, het was lachen. Ging ook nog s best heel rap. Alleen kom je op zaterdag wel erg veel oude dagjesmensjes tegen. Die nemen meestal niet een lifter mee. Het was nog wel even lastig om van de camping weg te komen. Maar het is gelukt.

Ik wil de Spac toch ff bedanken. Hoewel het van korte duur was. Toch heb ik lekker geslapen.

Volgend jaar maar weer organiseren lijkt me.

Ja ja, prutsers!

We zijn terug!!
Vanochtend om half elf vertrokken vanaf de liftplek bij Porte de la Chapelle in het noorden van Parijs, en nu alweer thuis!

Terwijl anderen al even aan het prutsen waren, was de combinatie van Nelians innemende glimlach en mijn succesvol onderhandelen voldoende om ons in twee lifts via Lille naar Helmond te brengen. De GPS-gecontroleerde routeplanner leidde ons langs alle files in Belgiƫ, met een vaartje van 160 km/u in een grote BMW.

Hoewel de terug weg natuurlijk geen wedstrijd was, heb ik het wel sneller gedaan. Maar wel met meer lifts.

Heb ik daar net om +/- half 10 die Molema aan de lijn. Oi oi oi, over kansloos gesproken. Zit die vent net in de trein bij Den Bosch samen met Sabine, tegen 1 uur in 't Stad. Dat is nog es afzien, altijd al geweten dat je voor de Spac heel diep moet gaan.

vet schreef: Ja ja, prutsers! We zijn terug!! Vanochtend om half elf vertrokken ..... en nu alweer thuis!

Toch 3 minuten langer dan ik en Ard nodig hadden.

Jammer.

Net terug uit Parijs, was wel supertof!!!! Alleen beetje jammer dat Gaanze mijn nederige stulpje aan de Marne moest verlaten slechts luttele uurtjes na aankomst. Maar Hansie jij was ook weer goed terug gekomen??? Volgens mij wel. Was jij nou ook via het vliegveld gegaan dan, en daar liften. Dat doe ik dus echt nooit weer!!!! Niemand neemt je daarmee, en je moet echt f*ckin ver lopen om beetje goeie liftplek te krijgen. Wij gingen namelijk om 8:30 weg bij de camping en toen we op de ringweg steeds geen lift kregen zijn we dus naar Charles De Gaule gegaan met de RER/metro/trein. Maar we hadden na onwijs ver over snelwegen te lopen een redelijk goeie liftplek aan de E19/A1, das die weg van Parijs naar Antwerpen. Daar werden we uiteindelijk pas om 14:00 uur opgepikt. Maar goed, het duurde even, maar dan had je ook wat, bleek toen. Die gozerd die ons meenam was namelijk niemand minder dan Mr. Kong Xian Yang.
Een Chinees die net een paar maandjes in Lille woonde. Hele relaxte vent. Hij had hele mooie verhalen en wou alles wel voor ons doen. Op een gegeven moment kwam hij met zijn emailadres aanzetten want dan moest ik maar mailen en dan regelde hij een stageplek voor mij in China!! We zullen eens kijken wat we daar mee doen... (mooi beetje aan je netwerk bouwen via zon kerel ). En toen op een gegeven moment toen hij probeerde af te slaan (wat hem moeilijk afging want die knakker kon echt voor geen meter rijden), kwamen we bij een wegrestaurant. Bleek dat hij ff wat wou eten. Dus Markie, Kraker en ik dachten: wij gaan ook maar wat eten. Dus wij beetje veel bestellen en opscheppen, zegt Kong ineens dat hij perse ons eten wil betalen. Na eerst nog een beetje uit beleefdheid te zeggen dat dat niet hoeft toch maar toegegeven aan deze financieel niet onaantrekkelijke verleiding. Dus die knakker legt ff 30 euri neer voor ons koningsmaaltje, prima toch!? In plaats van naar Lille bracht hij ons helemaal naar de Frans/Belgische Grens en vanaf daar gingen het liften echt heel relaxed. We hadden steeds binnen 10 min. een lift. Op een gegeven moment zelfs 3 x achter elkaar dat we binnen een minuut weg waren. Die Belgen zijn dus best goeie gasten. Vanaf Antwerpen bij zon gigantisch bekakt stel met vrij veel centen, die knakker was chirurg, en die reed dus standaard niet langzamer dan 160, met een top van 195!!! Ook niet verkeerd dus. Maar goed toen vanaf Breda maar verder met de trein naar Groningen, want in het donker blijkt in een x niemand je meer mee te willen.

Maar goed Parijs zelf was ook onwijs tof. Allemaal dingen gezien, Eifeltorentje, Champs Eleyseetje, Arc du Triomph, Louvretje, Sacrecourtje enzovoort. Ik heb nog wel wat opgenomen op camera die k meehad. Alleen uitgaan was wat minder. We zaten op een gegeven moment echt in de verkeerde wijk. ALleen maar R&B cq Negertenten, echt verschrikkelijk, we kwamen nergens in of je moest onwijs veel entree betalen. Op zich kun je waarschijnlijk best tof in Parijs uitgaan, maar omdat Parijs zo onwijs groot is heb je heleboel verschillende buurten en wij zaten dus net in de verkeerde op dat moment. En toen was de metro al dicht dus moesten we wachten op eerste metro s ochtends. Op een gegeven moment zelfs nog ruzie met zon clochard, zwerver dus, over een bankje. Opzich wel erg gelachen, maar was wel iritant dat het niet echt tof was.

De heenweg ging trouwens ook onwijs goed met gaanze liften. We waren in principe heel snel in Brussel en toen ook wel redelijk snel in Parijs. En daarmee komen we meteen aan bij het hoogtepunt van het hele weekend. Wij, Hansie en ik, staan dus 30 km boven Parijs bij een groot wegrestaurant/pompstationcomplex langs de snelweg waar we dus gedropt waren door de vorige chauffeur en proberen dus een lift naar (Oost)-Parijs te krijgen. Staan we bij de oprit van de snelweg en toen gebeurde het. In een keer in de verte doemde een grijs stipje op. Dit stipje werd onder een onwijs lekker gierend geluid heel snel groter en in een flits pakte ik het bordje met 'Paris' erop en schreeuw tegen Gaanze: die moeten we hebben!! En je gelooft het of je gelooft het niet voor onze voeten stopt gewoon een onwijs vette Porsche!!!! En die gozerd wou ons dus gewoon meenemen. Nadat wij nog een klein blundertje maakten doordat we onze bagage achterin de kofferbak wouden doen (waar natuurlijk de gruwelijk brullende, onwijs lekkere moter zat) terwijl dat dus voor onder de 'moterkap' moest mochten we plaats nemen in dit ware racemonster. Hans voorin, ik op vrij klein plekkie achterin, maar dat dat niet fijn zat was snel vergeten, aangezien Hans onder het wegrijden de snelweg op de opmerking maakt naar de chauffeur: 'Sounds good man!'. Toen gebeurde het: De negroide (ja dat dan weer wel) Fransman zei cool: 'Wait'. Hij sloot de raampjes en het dakraam liet het gaspedaal los zodat er voor ons een gat van 200 meter ontstond en met begeleiding van een geweldige stoot adrenaline door onze aderen ervoeren wij wat de term G-krachten nu werkelijk inhield. Ik denk dat zelfs Andre Kuipers dit nog nooit heeft ervaren. Die vent trapt me daar toch eens een partij het gaspedaal in; GRUWELIJK!!!!!!!!!!! Binnen pakembeet 3 seconden (ruwweg) zit je dan op de 240 KM/uur. Onwijs wat was dat vet!!!!!
Helemaal top werd het toen die knakker in plaats van ons ergens in Parijs af te zetten gewoon ff met ons over de Champs Elysee ging rijden. Echt onwijs stoer. Iedereen kijkt naar je: 'The men look at you because of your beautiful car and the women looked at you like there saying: whos in that beautiful car'. Zo zei onze 'nieuwe vriend' het tenminste.

Maar goed ik stop nu eerst maar even alhoewel ik nog uren door zou kunnen gaan, maar ik ben verschrikkelijk moe. Daarom alvast mij nederige excuses voor de mogelijk aanwezige typfouten.