K%S schreef: Jurgen Dirckx is nog veel verder afgegleden...

FC Groningen dus :lol:

Bijna goed, RJ! Dat wil zeggen: Jurgen Dirkx werd vorig jaar met PSV bij FC Groningen kampioen. Nadat het contract niet verlengd werd door zijn werkgever, heeft hij besloten zich te gaan melden bij Reusel Sport.

Bakkie Krasse

even zoeken en dan krijg je dit:

Barςa is opgericht in 1899 en is daarmee een van de oudste voetbalclubs. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Camp Nou (Catalaans voor: “ons veld”), het op een na grootste stadion ter wereld (Het Maracana stadion in Brazilie is het grootste).

Maracana:
naam: Estádio Mário Filho
Capaciteit: 122.268
adres: Rua Prof. Eurico Rabelo, s/n., Maracanã - Rio de Janeiro (RJ)
ingebruikneming: 16/06/1950
1e wedstrijd: Seleção Carioca - Seleção Paulista 1-3
1e goal: Didi (Seleção Carioca)
publieksrecord: 183.341 (Brasil 1 x 0 Paraguai - 1969)
afmetingen: 110m x 75m

Hmmm zit ik nog steeds met die een na grootste in mijn maag, ik bedenk mij ineens dat het Santiago Bernabeu van Real Madrid ook een vrij groot stadion is, 87000 volgens mij.

publieksrecord: 183.341 (Brasil 1 x 0 Paraguai - 1969)

Bouke, hier staat een klein foutje. Zie mijn post ergens verder naar boven.
Maar effe een pittige voor uit het hoofd:

Afgelopen zaterdag speelde tijdens Stedum 2 - ON 5 de scheidsrechter wederom een dubieuze rol. De scheidsrechters zijn wel vaker hopeloos. Tegen ACV thuis hadden we het goed getroffen. Deze persoon had ook veel trekken van Markus Merk, de ons allen bekende Duitser. Merk is beroepsfluiter, maar fietst, loopt en zwemt in zijn vrije tijd triatlons. Behalve scheidsrechter heeft deze Duitser nog een beroep, waarin vakmanschap wel gewenst is. Welk?

Bakkie Krasse

postbode?
stripper?

Bij mijn weten heeft Markus Merk als titel Dr. voor zijn naam staan en is hij tandarts in het dagelijks leven.

Heel goed Rossatron!
Ben je wel eens bij hem in behandeling geweest für eine Wörtelhandlung :oops: ? Zo bekend is dat nou ook weer niet.

Even een beeldvraag voor tussendoor:

Wie zien we hier op deze foto? En: Welke wedstrijd was dat en wat was de uitslag?

Laatst met Ajax-Celta de Vigo was dr. Merk de scheidsrechter. Juan Fran van Celta ging in de tweede helft gestrekt en was even out. Wat waren de legendarische woorden van de commentator toen Merk medische hulp liet komen?

Voor zover ik weet:
Op die foto staan Bart Goor van België en Gilberto Silva van Brazilië. Zij spelen daar om een plek in de kwartfinale van het WK voetbal in 2002. Brazilië won volgens mij met 2-0, zij het 'lucky', aangezien België zeker niet de mindere was en een goal an Wilmots onterecht werd afgekeurd. Scoorden Ronaldo en Rivaldo toevallig?

Bart Goor & Gilberto in de wedstrijd Brazilië - België 2-0

EDIT>> kut, te laat....

Jammer Lennert.
Dirckx speelt inderdaad bij Reusselt tegenwoordig. In de derde klasse.
Bernabeú is ook niet het tweede voetbalstadion van Europa, Tommy.

Weer ff een nieuwe vraag voor in eerste instantie uit het hoofd. Als je het niet meteen weet, probeer dan in ieder geval te raden in welke context het antwoord gezocht moet worden...

Maak het volgende rijtje compleet: Orebro SK, Rot-weiss Erfurt, ................., AA Gent, Genua en Torino.

Ajax in de UEFA Cup van 1992? Ik doe een wilde gok: Parma?

Die UEFA Cup lijkt me juist, ik heb het toen gevolgd vanaf aa gent meen ik me te herinneren. Parma weet ik dus niet, ik geloof alleen dat ze een jaar, of een aantal jaren later onderuit gingen tegen Parma toen nog met de al eerder genoemde superspits Asprilla.

Prachtige wedstrijden toendertijd trouwens. Was het niet al na 10 minuten 2-0 tegen AA Gent?

In welke wedstrijd werd het 2-3 voor Ajax? En in welke wedstrijd scoorde Jonk een bevrijdende 1-1 ?

Lennert schreef: Weer ff een nieuwe vraag voor in eerste instantie uit het hoofd. Als je het niet meteen weet, probeer dan in ieder geval te raden in welke context het antwoord gezocht moet worden... Maak het volgende rijtje compleet: Orebro SK, Rot-weiss Erfurt, ................., AA Gent, Genua en Torino.

Osasuna is het volgens mij, de derde tegenstander in ajax' succesvolle uefacupseizoen toen.

Tsja dat van dat tweede stadion van europa..., ik kom er niet meer uit ben ik bang, nog een laatste poging, het olympia stadion in munchen anders geef ik het op.

Wat de foto betreft. Wedstrijd en stand zijn goed: Brazilie-Belgie 2-0. Het zijn echter niet Goor en DaSilva, maar Wilmots en DaSilva. De motoriek van Wilomts doet Gooriaans aan, maar is het niet.

Maak het volgende rijtje compleet: Orebro SK, Rot-weiss Erfurt, ................., AA Gent, Genua en Torino.

Was dat niet Reusselt, in diet tijd nog een hoogvlieger....
Parma was het zeker niet. Daar spellden ze later tegen, volgens mij.

Tommy schreef: Osasuna is het volgens mij, de derde tegenstander in ajax' succesvolle uefacupseizoen toen.

Heel goed, mijn complimenten!

K%S schreef: ...Tommy, met Stadio Olympico kom je in de buurt, dat is het derde voetbalstadion van Europa (rond de 81.0000 zitplaatsen).
Guiseppe Meazze van Inter en AC? (weet niet of het goed gespeld is) Volgens mij had die 85.000 man inhoud. p.s. was wel uit mijn hoofd :)