Ha Koos, hier is ie dan,
Ten eerste hebben we Rigobert Song die in 1974 als doelman en aanvoerder zelf wereldkampioen werd en Dino Zoff die met Italie won van West-Duitsland tijdens de finale WK van 1982 in Spanje;

ARD schreef: Ten eerste hebben we Rigobert Song die in 1974 als doelman en aanvoerder zelf wereldkampioen werd

:?: :?: :?:

ARD schreef: Ha Koos, hier is ie dan, Ten eerste hebben we Rigobert Song die in 1974 als doelman en aanvoerder zelf wereldkampioen werd en Dino Zoff die met Italie won van West-Duitsland tijdens de finale WK van 1982 in Spanje;

Pardon? Rigobert Song? Die werd, bij mijn weten, pas in 1976 in Kameroen geboren. Het lijkt me sterk dat hij twee jaar daarvoor al keeper in het Duitse nationale elftal was...

Die is gewoon vernoemd.... :oops:

Hee Harmen (en andere freaks): dit topic gaat het om. Lees het maar even goed door...

even voor de (olim)miele bewoners: uitbater van het themacafe van RC Genk... :D

Kga binnenkort ff een vraag proberen te verzinnen die wel op te lossen is, maar niet door een van jullie opgelost zal worden!

Deze is ff voor harmen of andere mensen die het willen proberen, je moet hem uit je hoofd weten, dus niet stiekem met google e.d. tis trouwens toch een makkie!

Welke club is eigenaar van het stadion Estadio Municipal de Riazor?

hahaha jurrian toe dan... als je hiervoor google al moet raadplegen...
Deportivo la Coruna (remember steven...)

en deze is voor jurrian: wat is de bespeler en de capaciteit van stadion de Koel?

hahah eitje,

VVV Venlo (let op de betekenis van de derde V en de toevoeging Venlo)
de capaciteit is uit mijn hoofd iets van 5800 ofzo, dit seizoen hebben ze meer toeschouwers gemiddeld dan de laatste 5 jaar ofzo. Dat komt natuurlijk ook door het mooie voetbal dat ze spelen, en er zijn behoorlijk concrete plannen om het stadion uit te breiden naar 8000 toeschouwers, jaja het leeft in Limburg (best een mooie club trouwens, dat weten niet veel mensen!)

deesz is voor jou harmen,

welke Nederlands speler met de prachtige achternaam werd ook wel de 'Bomber von der Bokelberg' genoemd?

owowow ook zonder de naamhint was ik wel op Arie gekomen... qua motoriek inderdaad eenzelfde type speler als jij, alleen die -he aan et eind van zn achternaam ontbreken...

deesz is voor jou, ook zonder op dispuut geweest te zijn moet je deze weten, welke roemruchte rechtsbuiten werd ook wel 'het vogeltje' genoemd? het is alweer even geleden...

als et nie lukt kan mark misschien helpen...
en dan heb ik de volgende ook al (beetje te makkelijk) wie wordt bedoeld met 'der Bomber' zonder toevoeging?

om met die laatste te beginnen, in denk dat je makaay bedoelt, maar opzich is bomber een term die onze oosterburen voor zo`n beetje iedere aanvaller gebruiken die er meer dan 4 in een seizoen inschiet.

Het vogeltje, ik moet bekennen dat ik daar eigenlijks nog nooit van gehoord heb :oops: maar als ik moet gokken zeg ik Overmars, zal wel niet goed zijn.

Nu we toch met bijnamen bezig zijn, deze is weer voor jou: Welke oud-Ajacied noemde Andre Hazes ook wel zijn Nederlands (witte) vader?

tuurlijk is der Bomber niet makaay, dat is das Tohrphantom, der Bomber is meer van iets langer geleden.
het vogeltje is een Braziliaan, ten tijde van Pele
nu moeten ze lukken toch?
welke bosaap Hazes als zn pa zag zou ik echt nie weten, t zal Patje wel zijn of een van zn kabelvrindjes.

bomber kan ik niks over zeggen, daar zijn er echt te veel van, of bedoel je Jurgen Klinsmann?
Vogeltje zegt me echt weinig, dat is ook geen bijnaam, maar een koosnaampje en daar doe ik per definitie niet aan. Hoewel, witte vader er ook eentje in die categorie is. Tis indeed Patje, maar dat is toch geen bosaap. Patrick is nog altijd een van de beste, zo niet de beste spits die Nederland op dit moment heeft. Maar er is nog een Nederlandse spits die het goed doet in het buitenland, Samuel Koejoe, als ik me niet vergis is tie net getransfereerd naar SC Freiburg, niet onaardig dus. Maar harmen, bij welke Londense club speelde hij enkele jaren???

Der Bomber is, en ik weet dat uit mijn hoofd, de legendarische mof Gerd Müller (die zo afzichtelijk juichte toen hij de 2-1 scoorde: "zijn we er toch ingetuind...").

Het vogeltje... Is dat misschien Garrincha?

joppa allebei goed koos. jurrian dit stelt me toch echt teleur hoor, ik had je hoger ingeschat...
speelde Koejoe niet bij Arsenal, of is dat teveel eer?
kzal van t weekend es even een mooie verzinnen die je ook niet weet, om te beginnen de keeper van Spanje die op het WK 1998 de bal in eigen doel tikte..?? (kheb zn handtekening.. :) )

Zubizereta (ofzo), dat weet zelfs ik.

Nu een moeilijk dan maar. Deze vraag dient uit het hoofd te worden beantwoord:

Welk merk is de shirtsponsor van Blackburn Rovers?