Oke ff een 'uit-het-hoofd-vraagje':

Op het WK van 1994 speelde winnaar Brazilië tweemaal tegen Zweden. In de halve finale won Brazilië met 1-0 door een doelpunt van Romario. Wat was de uitslag van deze wedstrijd in de poule en wie maakte(n) het/de eventuele doelpunt(en)?

Bakkie Krasse

ikzelf zou zeggen: een internet-vraagje (en dan met name voor de leuke details)
ok dan, aangezien het Nederlands Elftal volop in beeld is nuhedentendage:
Wanneer was de eerste wedstrijd, aangeduid als interland, van Oranje? Bedenk er nog wat leuke wetenswaardigheden bij. (zoals de tegenstander, doelpuntenmaker etc)

ik neem aan dat dat tegen België was, maar de uitslag en de doelpunten makers... :?:
Of is het een internet vraag?

Lennert schreef: Oke ff een 'uit-het-hoofd-vraagje': Op het WK van 1994 speelde winnaar Brazilië tweemaal tegen Zweden. In de halve finale won Brazilië met 1-0 door een doelpunt van Romario. Wat was de uitslag van deze wedstrijd in de poule en wie maakte(n) het/de eventuele doelpunt(en)?

Shiiiiiiit volgens mij was dat een 2-2 wie er scoorden weet ik zo niet uit mijn bolletje

Bakkie Krasse

het werd 1-1 en ik gok op bebeto en brolin

Ik denk zelf aan 0-0... waarom weet ik ook niet.
Leuk dat je die Thomas Brolin noemt, was ik fan van. Waar speelde hij destijds? (tussendoor-uit-het-hoofd-vraag)

Bakkie Krasse

Brolin was een thoffe voetballer. En hij speelde ergens in Italie. Bij Inter???

Bakkie schreef: ikzelf zou zeggen: een internet-vraagje (en dan met name voor de leuke details) ok dan, aangezien het Nederlands Elftal volop in beeld is nuhedentendage: Wanneer was de eerste wedstrijd, aangeduid als interland, van Oranje? Bedenk er nog wat leuke wetenswaardigheden bij. (zoals de tegenstander, doelpuntenmaker etc)

Twas inderdaad tegen belgie: 4-1 gewonnen, doelpunten Nederland: 4x Eddy de Neve in de 80e, 106e, 117e en 119e minuut en een eigen doelpunt van Reina B. Stom van Nederland voor België in de 86e minuut.

en de opstelling

Bakkie schreef: het werd 1-1 en ik gok op bebeto en brolin

1-1 is volgens mij juist. Ik dacht dat Cafu scoorde uit een corner (kopbal), de Zweedse doelpuntenmaker is mij niet bekend.

Brolin speelde in Italië maar zeker niet bij Inter. Er zal toch wel iemand zijn die dat weet?

Nog twee vraagjes zonder hulpmiddels:

wat is het grootste voetbalstadion ter wereld? (en hoeveel zittende toeschouwers kunnen er ongeveer in?)

Wat is na Camp Nou het grootste voetbalstadion van Europa?

Volgens mij staat dat stadion in Mexico en anders in Brazilië en daar kunnen meer dan 100.000 mensen in, ja toch?

Na Camp Nou is het grootste stadion Old Trafford?

Maarre, Brazilië-Zweden mensen: de uitslag was inderdaad 1-1, maar de doelpuntenmakers heb ik nog niet gehoord. Als ik zeg dat het niet zo moeilijk is, dan heb ik het eigenlijk al verraden...

Brolin speelde volgens mij bij parma toendertijd.

Het grootste stadion staat in Rio de Janeiro volgens mij Maracana. 120.000 man kunnen erin.

Welke Utrecht middenvelder maakte furore in midden jaren negentig met zijn afstandsschoten, stopte toen onverwacht en kwam later net zo onverwacht terug bij een andere nederlandse club, maar mislukte daar hopeloos? Welke club kwam hij terug?

het grootste stadion in de wereld,zoals iedereen zou moeten weten, ligt natuurlijk in noord korea, pyong nog wat om precies te zijn

hier een mooi plaatje:

er kunnen 250,000 mensen standaard in, maar er schijnen ook wel eens 400,000 personen tegelijkertijd er in te hebben gestaan

De scorende mensen waren de volgende: Kennet Anderson in de 24e minuut. Dus een 0-1 ruststand. En in de 2e helft, vlak na rust, scoort Romario de 1-1!

Skippy schreef: De scorende mensen waren de volgende: Kennet Anderson in de 24e minuut. Dus een 0-1 ruststand. En in de 2e helft, vlak na rust, scoort Romario de 1-1!

Daarnaast een weetje: wie werd na het maken van een eigen doelpunt vermoord tijdens dat WK??

Dat is uiteraard een huizenvraagje,.. ik weet het namelijk helaas en we gaan geen interhuiselijke strijd voeren! :)

Vriend Niels
The Master schreef: [..] Daarnaast een weetje: wie werd na het maken van een eigen doelpunt vermoord tijdens dat WK??

Dat moet natuurlijk Andres Escobar zijn.

Recht in de roos,... ff detail........ van welk land was hij? voor jou een kleine moeite dat weet je :)

Oja en als we dan toch bezig zijn,.. welke dag? Was dat tijdens of na het WK? En waar was ie neergeschoten?

Vriend Niels

En dan nu mijn vraag:

Welke Nederlandse oud-international, met als bijnaam 'de spijker' begon zijn carriere bij Sparta, speelde daarna o.a. bij FC Groningen en PSV, en sloot zijn carriere af bij Dordrecht'90 in het seizoen '94/'95?

Een makkie dacht ik zo...