Heuw schreef: Nou Mol, je was er snel bij

Dat krijg je als je zit te wachten op je Gotcha target :wink:

Even eentje over Nederland schotland. De eerste officiele nederland - schotland werd het 1-3 wie maakte de nederlandse tegengoal?

Dat is een makkie: Die wedstrijd werd op 21 mei 1938 gespeeld in het Olympisch Stadion van Amsterdam, de enige Nederlandse goal werd gescoord door Leen Vente in de 86e minuut. Black, Murphy en Walker hadden al gescoord voor de Schotten in resp. de 52e, 57e en 69e minuut.

Even een vraagje tussendoor:

Hoelang is het geleden dat Schotland zo'n grote nederlaag heeft geïncasserd als gisteren? Als je het nieuws hebt gevolgd, is het een inkoppertje.

karnemelk schreef: Even een vraagje tussendoor: Hoelang is het geleden dat Schotland zo'n grote nederlaag heeft geïncasserd als gisteren? Als je het nieuws hebt gevolgd, is het een inkoppertje.

Grootste nederlagen Schotse nationale ploeg

Datum Kader Lokatie Tegenstander Uitslag

19/06/1954 WK eindr. Basel (Zwi) Uruguay 0-7
15/04/1961 BC Londen Engeland 3-9
19/11/2003 EK-kwal. Amsterdam Nederland 0-6
02/04/1955 BC Londen Engeland 2-7
27/03/2002 vriend. Parijs Frankrijk 0-5
28/04/1993 WK-kwal. Lissabon Portugal 0-5
14/02/1973 vriend. Glasgow Engeland 0-5
16/05/1931 vriend. Wenen Oostenrijk 0-5
17/03/1888 BC Glasgow Engeland 0-5

Dus, als je 9-3 en 6-0 'net zo groot' vindt, dan is het antwoord: ruim 42 jaar geleden (1961).

Goed zo, Kramer. Maar liefst 42 jaren geleden. Daar mogen we trots op zijn! :lol:
[/quote]

Vriend Niels

Wie werd beledigd, waardoor deze voetballer besloot een toeschouwer een schop te geven?

Bakkie Krasse

Eric Cantona, wat een held! Kan zelfs op water lopen, zo het schijnt!

The Master schreef: [..] FC Zwolle heeft 6 keer gescoord, dat vermenigvuldigen met 1000 is 6000. De capaciteit van Oosterenk is groter dan 6000, vandaar dat ie niet in het rijtje thuishoort.

De vraagstelling kon op 2 manieren geïnterpreteerd; ik gebruikte de verkeerde, namelijk gescoorde doelpunten in totaal... :shock:

Vriend Niels
Bakkie schreef: Eric Cantona, wat een held! Kan zelfs op water lopen, zo het schijnt!

Is niet het volledig goede antwoord. Iemand anders werd beledigd...maar wie?

Zijn moeder?

Vriend Niels
Skippy schreef: Zijn moeder?

Jahaaa, het goede antwoord Skippy!

Twee opzoekvragen over keepers.

Er is ooit een interland gespeeld waarbij zowel de keeper van Celtic Glasgow als de keeper van de Glasgow Rangers in het veld stonden, beiden uitkomend voor een ander land dan Schotland! Hoe heten deze doelmannen en welke landen vertegenwoordigen zij dan wel?

Er zijn slechts twee keepers in de geschiedenis die op een WK-eindronde aanvoerder van hun land waren en wereldkampioen werden. Welke doelmannen moeten dat zijn en met welk land wonnen zij het WK?

K%S schreef: Twee opzoekvragen over keepers. Er is ooit een interland gespeeld waarbij zowel de keeper van Celtic Glasgow als de keeper van de Glasgow Rangers in het veld stonden, beiden uitkomend voor een ander land dan Schotland! Hoe heten deze doelmannen en welke landen vertegenwoordigen zij dan wel? Er zijn slechts twee keepers in de geschiedenis die op een WK-eindronde aanvoerder van hun land waren en wereldkampioen werden. Welke doelmannen moeten dat zijn en met welk land wonnen zij het WK?

Dit zijn pas vragen, hier ga ik vandaag maar eens op broeden 8)

Nou, er liggen toch nog een paar leuke vragen open... Wie biedt?

Nog een lastige voor uit het hoofd: Welke club in de HC Eredivisie heeft dit seizoen nog niet gelijkgespeeld?

K%S schreef: Twee opzoekvragen over keepers. Er is ooit een interland gespeeld waarbij zowel de keeper van Celtic Glasgow als de keeper van de Glasgow Rangers in het veld stonden, beiden uitkomend voor een ander land dan Schotland! Hoe heten deze doelmannen en welke landen vertegenwoordigen zij dan wel?

Gokje: gaat het om een interland Zweden - Finland, met op de goals Magnus Hedman (Zweden/Celtic) en Antti Niemi (Finland/Rangers)?

Ik gok op Vitesse. :roll:

Er zijn slechts twee keepers in de geschiedenis die op een WK-eindronde aanvoerder van hun land waren en wereldkampioen werden. Welke doelmannen moeten dat zijn en met welk land wonnen zij het WK?

Ik denk Dino Zoff van Italie in 1982 en die ander weet ik zo niet.

Was Tafarel (something like that) niet aanvoerder van Brazilie tijdens het WK 1994. Of was dat Dunga.

Vriend Niels
Mbeki schreef: Was Tafarel (something like that) niet aanvoerder van Brazilie tijdens het WK 1994. Of was dat Dunga.

Dat was Dunga, maar wie het wel moet zijn weet ik ook eigenlijk niet. In elk geval inderdaad. o.a. Dino Zoff.
Misschien de Italiaanse keeper Combi in 1934?