Van Tiggelen?

Ff voortborduren op deze vraag een aanvulling vanaf P-92:

Welke prijs betaalde PSV destijds voor Adri van Tiggelen?

Skippy schreef: Recht in de roos,... ff detail........ van welk land was hij? voor jou een kleine moeite dat weet je :) Oja en als we dan toch bezig zijn,.. welke dag? Was dat tijdens of na het WK? En waar was ie neergeschoten?

Twas een Colombiaan, hij gleed die bal er echt perfect in! Volgens mij is hij in zijn eigen land neergeschoten, na het wk. Welke dag, ik zou het niet weten.

Tommy schreef: Welke Utrecht middenvelder maakte furore in midden jaren negentig met zijn afstandsschoten, stopte toen onverwacht en kwam later net zo onverwacht terug bij een andere nederlandse club, maar mislukte daar hopeloos? Welke club kwam hij terug?

Ik doe ff een wilde gok: Het gaat om Boerenbach en hij kwam terug bij FC Twente.

@parel-92

:idea: . op de kop af, 1.000.000 gulden.

Pieter schreef: het grootste stadion in de wereld,zoals iedereen zou moeten weten, ligt natuurlijk in noord korea, pyong nog wat om precies te zijn. er kunnen 250,000 mensen standaard in, maar er schijnen ook wel eens 400,000 personen tegelijkertijd er in te hebben gestaan

Dit zijn leugens Pieter. Het gaat sowieso om het grootste voetbalstadion (en dat is die in Noord-Korea zeker niet) en bovendien kunnen er rond de 150.000 mensen zitten, niet meer.
Lennert komt nog het dichtste bij met zijn antwoord. Maar ik wil graag een naam van het stadion!
Old Trafford is bij lange na niet het een-na-grootste voetbalstadion van Europa... Zoek sowieso niet in Engeland.

Thomas Brolin speelde inderdaad voor AC Parma, dat toen nog een leuke ploeg was. (Welke spits maakte daar naam in die tijd?)

Gianfranco Zola! Tegenwoordig nog speelachtig bij Chelsea als ik me niet vergis.

Hmm heb je een puntje... maar ik bedoel eigenlijk een andere (echte) spits.

Fausto asprilla!

De naam van het grootste voetbalstadion ter wereld is 'Maracana' en is gevestigd in Rio de Janeiro. Er kunnen 100.000 mensen in. Er wordt echter ook wel een aantal van 150.000 gefluisterd.

Rossatron schreef: De naam van het grootste voetbalstadion ter wereld is 'Maracana' en is gevestigd in Rio de Janeiro. Er kunnen 100.000 mensen in. Er wordt echter ook wel een aantal van 150.000 gefluisterd.

Er is hier al antwoord op gegeven van Faassen, kijk ff 20 post terug, jij zit er in ieder geval naast. :wink:

Sorry Harm-Jan het is geen Boerebach. Staat het een na grootste niet in Rome, stadio Olimpico?

Skippy schreef:

De scorende mensen waren de volgende: Kennet Anderson in de 24e minuut. Dus een 0-1 ruststand. En in de 2e helft, vlak na rust, scoort Romario de 1-1!

Heel flauw, skippy. Het was een vraag voor uit het hoofd. Als je de minuten erbij geeft, dan heb je het opgezocht. Ik geef jou pas de eer wanneer je een beschrijving van de doelpunten geeft. Die kan ik je nameleijk haarfijn vertellen. Belangrijk detail is de reactie van Ravelli van inderdaad het doelpunt van Romario.

Kom maar op!

Beekhuis,

mijn vragen heb je inderdaad allebei goed beantwoordt. Goed zo.

Koos schreef:

wat is het grootste voetbalstadion ter wereld? (en hoeveel zittende toeschouwers kunnen er ongeveer in?)

Wat het grootste is, daar oordeel ik niet over. Maar het recordaantal bezoekers tijdens een voetbalwedstrijd is wel degelijk bekend! Die staat op naam van het Maracana stadion in Rio tijdens de Wk-finale Brazilie-Uruguay in 1950. Aantal toeschouwers: 199.854. Nog steeds een onaantasbaar record. Heb ik uit een boekje, leuk om aan te schaffen. Wacht, ik geef de bron wel even.

Bron:
Colin, F. e.a. (1998). Geschiedenis van de Wereldbeker Voetbal. Met de rode Duivels & Oranje naar Frankrijk. Antwerpen: Standaard Uitgeverij

Ha, is aardig Chris. Dat is trouwens het tweede voetbalstadion ter wereld wat zitcapaciteit betreft. Het grootste is al min of meer genoemd, maar naam en capaciteit moet toch lukken dacht ik...
Tommy, met Stadio Olympico kom je in de buurt, dat is het derde voetbalstadion van Europa (rond de 81.0000 zitplaatsen).

Verder: Faustino Asprilla uit Colombia was indertijd inderdaad de onnavolgbare spits van AC Parma. Vertrok later naar Newcastle United.

Klein tussendoorvraagje: Waar speelt Jurgen Dirckx tegenwoordig?

K%S schreef: Klein tussendoorvraagje: Waar speelt Jurgen Dirckx tegenwoordig?

Hij is toch vertrokken naar Fortuna Sittard?

Lennert schreef: Oke ff een 'uit-het-hoofd-vraagje'
Skippy schreef: De scorende mensen waren de volgende: Kennet Anderson in de 24e minuut. Dus een 0-1 ruststand. En in de 2e helft, vlak na rust, scoort Romario de 1-1!

Hee Skippy, kun je nou gewoon niet lezen, of vind je het leuk om op deze manier het spel te verpesten??

K%S schreef: Ha, is aardig Chris. Dat is trouwens het tweede voetbalstadion ter wereld wat zitcapaciteit betreft. Het grootste is al min of meer genoemd, maar naam en capaciteit moet toch lukken dacht ik...

Dat stadion in Mexico dan? Azteca met een capaciteit van 120.000 ?

OK dan, inderdaad Azteca-stadion in Mexico-City (officieel 114.651 toeschouwers, jajaja).
Jurgen Dirckx is nog veel verder afgegleden...

Hee Skippy, kun je nou gewoon niet lezen, of vind je het leuk om op deze manier het spel te verpesten??

En zo is het, Lennert!