NienkeBraam

Koraal

Janvantende

Het is inderdaad een kwal, namelijk de turritopsis dohrnii.
De kwal kan nadat deze geslachtsrijp is, weer teruggaan naar het eerste stadium van zijn ontwikkeling. Omdat het dier de cyclus keer op keer opnieuw kan beleven, kan deze in theorie namelijk eeuwig in leven blijven.
Remco mag!

Welk beroemd album kwam 50 jaar geleden uit, terwijl de band toen eigenlijk al uit elkaar was?

Abbey Road vd Beatles

In de buurt, maar niet het antwoord dat ik zoek!

Let it be van de Beatles?

the White Album?

Harryapperloo

Bridge over troubled water?

Iets vd Rolling Stones? Weet geen albumnamen

David O schreef:

Iets vd Rolling Stones? Weet geen albumnamen

50 jaar geleden
uit elkaar

De Rolling Stones staan toch (onder andere) bekend om het feit dat ze nog steeds actief zijn...

SikkeG schreef:

David O schreef:

Iets vd Rolling Stones? Weet geen albumnamen

50 jaar geleden
uit elkaar

De Rolling Stones staan toch (onder andere) bekend om het feit dat ze nog steeds actief zijn...

Ja, maar de samenstelling is door de jaren heen volgens mij wel veranderd. Dus vandaar mijn gok

WillemJvA schreef:

Let it be van de Beatles?

Dit is het goede antwoord!

Het materiaal dat op Let It Be staat werd zelfs nog eerder opgenomen dan Abbey Road (1969), maar vanwege problemen met het mixen werd Let It Be pas uitgebracht toen de band eigenlijk al uit elkaar was. De muziekproducent Phil Spector wist de losse tapes met wat trucjes aan elkaar te plakken, waarmee het laatste album van The Beatles in 1970 een feit werd.

Paul McCartney was overigens erg ontevreden over de bewerkingen van Spector en bracht in 2003 een herziene versie uit, genaamd Let It Be... Naked.

Kom maar door, Willem.

Had ook eerst Abbey Road in m'n hoofd maar gelukkig heeft Sikke me daarvoor behoed.

En doooooor, hoe kan het dat nijlpaarden zo(https://youtu.be/jmlM_ybv1og?t=5) enorm snel zijn in water?

Puur op spierkracht?

Grietje_Eva

Hebben ze misschien een bijzonder soort huid waardoor ze minder last hebben van de weerstand van het water?

boristerbeek

Sterke drijfkracht door hun plompe lijf?

Ze rennen gewoon over de bodem en zetten zich af naar boven

NienkeBraam

In het water heb je toch veel minder last van zwaartekracht? Edit: en dus ook van massa

Ze hebben een groot voetoppervlak waardoor ze zich goed naar voren kunnen bewegen in het water

Maartenvanderes

Door hun gewicht gecombineerd met hun spierkracht hebben ze de mogelijkheid om over de bodem te rennen en zich af te zetten.