Jonge, je kent harry toch. Dat is een slimme jongen. Dat is een genie. Intellectueel pur sang. Die weet dit soort dingen gewoon, heeft ie echt geen google voor nodig. Next

Duurt te lang.

Hieronder een van de meest iconische foto's van Winston Churchill.

amiceChurchill

Waarom kijkt meneer Churchill hier zo chagrijnig?

Hij moest hierdoor langer wachten op zijn borrel.

Hij mocht niet roken

Thesurgeon schreef:

Hij mocht niet roken

Close enough! Hij mocht niet genieten van zijn minstens zo iconische sigaar. Statement van de fotograaf:

Churchill’s cigar was ever present. I held out an ashtray, but he would not dispose of it. I went back to my camera and made sure that everything was all right technically. I waited; he continued to chomp vigorously at his cigar. I waited. Then I stepped toward him and, without premeditation, but ever so respectfully, I said, “Forgive me, sir,” and plucked the cigar out of his mouth. By the time I got back to my camera, he looked so belligerent he could have devoured me. It was at that instant that I took the photograph.

Gratis filmtip: The Darkest Hour.

Jij bent!

Nice, leuk feitje

Nu de volgende,
Voordat de GSV zijn intrek nam in het huidige pand aan de hereweg zat er een andere vereniging. Dit was een agrarische studievereniging.

Hoe heette deze vereniging?

DavidGoliath

De Koppelpaarden

Grietje_Eva

Bijna goed, hij heette Demeter. Een mini-museum met een erfenis uit deze tijd is te vinden aan de keukenmuur boven soos. Soos heette destijds "Olympus", moet je weten.

Edit: hmm, ik weet vrij zeker dat ik hem goed heb, dus hier meteen maar het volgende feitje:

Wat is het motto van de RUG (in het Latijn) en/of wat is de Nederlandse vertaling daarvan?

Verbum Domini lucerna pedibus nostris.

Het woord van de Heer is een lamp voor onze voeten.

Grietje_Eva

Precies! Jij bent.

Nauwelijks triviaal te noemen in een verenging als de onze :)

De gouden carolus is een prima biertje, het is echter ook nog iets anders.
Wat wordt er nog meer met gouden carolus aangeduid en naar wie is deze vernoemd ? (nummah erbij natuurlijk)

Ik moest denken aan Karel de Grote, maar die heeft geen nummer -denk ik. En die heeft volgens mij ook niks met goud te maken. Oke, goed verhaal dit.

De kroon van Karel V

Tijd voor een tip

EliseReinders

Gewoon Karel V dan maar. Ik heb geen weet van andere genummerde Karels. Anders graag een tip inderdaad. Ben wel benieuwd!

Karel V is goed.

Tip:
Een kromstaart en een gouden rijder zijn dingen die in dezelfde categorie vallen.
Iemand die het dan weet?

Las niemand vroeger avonturenboeken over de middeleeuwen enzo?
Het zijn oude Nederlandse munten.

Remco en Elise mogen uitvechten wie er nu een vraag doet.

Afgelopen vrijdag werd de wereld geschokt door het tragische overlijden van Avicii. In dit topic werd al eens eerder een vraag over hem gesteld. Avicii was wereldberoemd en heeft tijdens zijn leven veel mensen geïnspireerd.

In 2016 bereikte een single de eerste positie in de Nederlandse top 40, waarin Avicii in de eerste regels wordt genoemd.

Om welk nummer en welke artiest gaat het?

I took a pill in Ibiza - Mike Posner

Helemaal goed.

De desbetreffende lyric:
I took a pill in Ibiza, to show Avicii I was cool