Hij bleek toch een Argentijn te zijn en kon niet versneld genaturaliseerd worden.

Hij had zich verslikt in een krekel

Holsappel schreef:

Hij kreeg een lullige blessure. Glee uit in de douche of iets viel op zn poot geloof ik

Reken ik goed. Hij kreeg namelijk een parfumfles op zijn voet, waardoor hij een pees scheurde. Jij mag

Nice.

Een vraag in dezelfde categorie (sport). Na een etappe in de Tour de France in 2010 ontstond er wat commotie na de finish. Wat gebeurde er? Bonuspunten voor de goede namen.

Vechtpartijtje met Barredo en nog iemand

Ze gingen met wielen gooien bij de finish.

Allebei bijna goed, nog niet helemaal compleet. Samen komen jullie een eind.

Barredo klopt overigens wel.

Nou. Dan maar zoiets. Na de finish gingen beiden met elkaar op de vuist waarbij menig wiel door de lucht vloog. De aanleiding was een vermeende duw van één van beiden. Barredo en een fransman (specifieker weet ik niet) waren hierbij betrokken.

Heeft iemand het al goed genoeg Wouter? :)

Ja, maar nee. Siepel mag wel van mij

Wat ik nog zocht was dat Barredo de Portugees Rui Costa te lijf ging met een wiel.

Is ook zo, Rui Costa. Had ik moeten weten.

Nieuwe vraag over het ontstaan van de euro. In welk jaar en in welke stad werd het verdrag getekend waarin stond dat er één munteenheid binnen de Europese Unie zou komen? Alvast een tip: Door het tekenen van dit verdrag werd ook de Europese Centrale Bank in het leven geroepen.

1992, Maastricht

Hmm. Makkelijker dan verwacht blijkbaar. Your turn.

Jaartal was wel een educated guess hoor.

Opnieuw een sportvraag. Ieder thuisduel van Newcastle United geeft het thuispubliek een minuut lang een staande ovatie voor de heren John Adler en Liam Sweeney. Wie zijn deze twee mannen en, belangrijker, wanneer en waarom wordt er voor hen geapplaudiseerd?

Zijn het oud spelers en wordt er in de minuut geklapt van hun rugnummer?

Siepel - dat was geen triviaal feitje. Dat is basiskennis. Maakt niet uit -

Adler en Sweeney zijn twee fans die in MH17 zaten. Waren onderweg nar een wedstrijd van Newcastle in Australië.

Dit klopt wel. In de zeventiende minuut wordt er altijd een minuut voor hen geklapt.

Avicii - wie kent'm niet. Hij heet echter gewoon Tim Berglings. Naast dat draait hij ook nog wel eens plaatjes onder de pseudoniemen Tim Berg en Tom Hangs.

De vraag gaat over zijn meest bekende pseudoniem Avicii - wáár is deze op gebaseerd?

Veni, vidi, a! Vicii :)

Avi is het leesniveau dat op basisscholen wordt gehanteerd en cii zijn de romeinse cijfers voor 102. Dus hij heeft een AVI niveau van 102. Dat is best hoog, wellicht is het zijn beste eigenschap.