Dit is inmiddels veel te lang geleden. Bij deze claim ik het recht een nieuw feitje in te dienen.

Wat betekent het als je iemand defenestreert?

Is dat niet het verwijderen van allerlei religieuze beeltenissen in kerken? In het licht van de beeldenstorm

Grietje_Eva

Nee uit het raam gooien! Is lang geleden ook een keer met mensen gedaan ergens in een hoek van Europa en dat was een historische gebeurtenis die "defenestratie" (+nogwat) heette.

Als ik me niet vergis heeft Tiny dit woord ooit geadopteerd zodat het niet zou uitsterven:)

Dit inderdaad. En dit gebeurde een aantal keer in Praag, en mede daardoor is de Dertigjarige Oorlog begonnen. Jij bent.

Grietje_Eva

Hoe oud zijn Zweedse kinderen normaal gesproken als ze van de basisschool (grundskola) af komen?

10

16 jaar dacht ik

Grietje_Eva

15-16 klopt inderdaad 👍🏼

16, hooguit 15*

Grietje_Eva

Boedi schreef:

16, hooguit 15*

Langzaam internet? Reinier is in elk geval aan de beurt!

Nee. Teveel jiskefet gekeken

Boedi's reactie stond al sinds het stellen van de vraag in de sterren geschreven

Is je bril ook beslagen Hendrik?

Is je bril ook beslagen Hendrik?

Is je bril ook beslagen Hendrik?

Hugo

1963 was een van de koudste winters van de vorige eeuw. Er werden allerlei activiteiten georganiseerd op en rond het ijs, waarvan de Elfstedentocht de meest bekende is. Nu werd er nog een tocht der tochten gereden in deze zelfde winter. Het ijs in deze winter was dik genoeg om een heuse autorally te houden op het IJsselmeer. Om dit te doen is er een dikke laag ijs nodig.

Hoe dik was de ijslaag op het IJsselmeer tijdens deze rally?

20 cm

Grietje_Eva

30 cm?

40 cm